V čem se liší práce affiláka infoproduktu od affiláka běžného affil programu?
Reading Time: 4 minutesV poslední době jsem tu párkrát psal o infoproduktech a jejich strategii. Stále zastávám názor, že velké množství jejich autorů mi spíš připomíná Horsta Fuchse, ale obecně té filozofii nelze upřít funkčnost a najdeme pár profesionálů, od kterých se stále je co učit. Jako affilák si můžete některé strategie vyzkoušet bez toho, aniž byste měli vlastní produkt a bez toho, abyste je propagovali. Dnes bych se ale chtěl podívat na tyto kampaně z pohledu jejich propagace jako affiliate partner.
Nevýhody
Takhle konkrétní situace má samozřejmě svá specifka. Začnu nevýhodami.
- Očekává se od vás databáze
To je asi první a největší překážka, pokud si nechcete odnést jen pár drobných sdílením statusů na Facebooku. Očekává se od vás, že budete mít nějakou svou databázi a průběžné fáze kampaně jim budete ve vhodný čas posílat. Dá se to dělat i pomocí PPC. Pokud ale žádnou databázi nemáte, namísto propagace infoproduktů doporučuji začít s jejím budováním. Stejně ji jednou musíte začít stavět. O tom, jak sbírat databázi, budu psát další články. - Propagace je časově omezená
Na rozdíl od běžného affiliate programu má infokampaň poměrně krátkou dobu životnosti. Pro vás to znamená, že budete muset marketingové kanály ladit jen na 1-2 měsíční období. Na druhou stranu, pokud máte svou databázi a propagujete pouze mailem, není to žádný problém. Jen doporučuji v meziobdobí mezi různými kampaněmi dávat své databázi nezištně kvalitní obsah zdarma, aby si nepřipadali jako terč. Získají tím pocit, že účast ve vaší databázi má spoustu výhod. - Déle trvající výplata
Dlouhé čekání na výplatu unaví každého. V případě infoproduktů je běžné po měsíční kampani ještě 14 dní čekat na případná storna a pak až se teprve dostanete na řadu vy. Počítejte s tím, že náklady na propagaci musíte nést dlouho sami bez krytí.
Výhody
Teď k té příjemnější stránce věci. Nevýhody propagace infoproduktů jsou bohatě vyváženy následujícími výhodami.
- Vyšší provize
Na těch stojí rychlé získání velkých partnerů. Téměř v každé kampani se vaše provize bude pohybovat v tisícikorunách. - Ojedinělé bonusy
V žádném jiném affiliate programu nenarazíte na tak hodnotné bonusy, jako je dovolená za statisíce a podobně. Srovnejte například tenhle propagační leták pro affiliate partnery s představováním běžných affiliate programů. Docela rozdíl, že? - Minimální námaha
Posílat jednotlivé části kampaně na svou databázi není nic těžkého. Dobrý affiliate manager vám veškeré podklady naservíruje až pod nos a to často včetně hotových emailů. Na vás je jen doplnit své affiliate ID a stisknou tlačítko odeslat. Každá jiná propagace bude těžší. Vybudovat kvalitní databázi samozřejmě není snadné, ale následná propagace už je maličkost. Staráte se pak už jen o to, aby se vám neodhlašovali uživatelé a aby byli spokojeni.
Většina těchto affiláků se rekrutuje z mailových affiláků s velkými databázemi, kteří to prostě zkouší. Můžete být ale jedni z mála, kteří se na takové kampaně účelově zaměří. Jedním z takových affiláků je Michal Kolář, který propaguje výhradně infoprodukty a který se svěřil se svým pohledem na rozdíly v propagaci.
Michal Kolář: V čem se liší propagace infoproduktu?
„Na začátku mého působení jako affiliate partner jsem se sám rozmyšlel co vlastně budu propagovat a jak se jednotlivé možnosti od sebe liší. Chtěl jsem propagovat kvalitní produkt, který bude prospěšný pro danou cílovou skupinu a který mi také přinese protihodnotu, jak v podobě provize, tak v podobě nových zkušenosti z této oblasti.
Sám jsem jsi vybral propagaci infoproduktu, které tyto má kritéria splňují na výtečnou. U propagace infoproduktu je většinou jasna cílová skupina a infoprodukty které propaguji lidem přináší hodnotu, kterou dokážou ocenit. Provize u těchto infoproduktu je také lákavá a to většinou mezi 20-35% z částky daného infoproduktu.
K tomuto je zvykem ocenit Top 10 partnery jak dalšími bonusy, tak osobním setkáním například na víkend v lázních či na dobré večeři. Pravě tato osobni setkání s dalšími lidmi podobného zaměřeni jsou velmi zajímavá a motivační. Sám jsem několika takových setkání zúčastnil a mohu jen doporučit.
Díky vyšší provizi mohu do dané propagace více investovat s tím, že stačí několik konverzí na pokryti nákladu a to mi šetří jak čas, tak další prostředky. Většina kampani na infoprodukty probíhá v časovém období 1-2 měsíců což mi vyhovuje z důvodu soustředěného zájmu o danou kampaň. Jednotlivé metody propagace mají výsledky ihned a lze je tak okamžitě efektivně optimalizovat.
Kdybych měl shrnout všechny rozdíly propagace infoproduktů a běžné propagace affiliate programů do jednoho hlavního rozdílu – byla by to MOTIVACE – myslím si, že partneři info – kampaní jsou více motivováni do zapojení se do vlastní propagace a z důvodu omezeného časového rozpětí kampaně je jejich propagace i intezivnějšího charakteru.“
Michal Kolář, kolami.cz
Abych zůstal objektivní, přikládám i názor jednoho z TOP affiláků, který má špatné zkušenosti:
„To už je ale doba, co jsem dělal infoprodukty. Ukončil jsem s nima veškerou spolupráci tak nějak na truc, protože vetšinu dělalo jen pár lidí (v pozadí stál vždycky stejnej člověk) a nechovali se k affilákům moc dobře…
Jinak infoprodukty výborně fungujou když prostě máš třeba v contact listu lidi, který jsou cílovka. Docela dobře fungovalo i PPC dobře cílený, ani to nežralo moc času, sice teda to nevydělalo víc než jiný produkty, ale prostě za rozumnej čas se dali vydělat rozumný peníze. Sice nechápu, že to ty lidi kupujou ty produkty, vetšina je hroznej shit, ale tak co, já zas tak moc na tu morální stranku nikdy nekoukal.“
Mailový affilák, který si nepřál zveřejnit jméno.
Honza
No, ona ta rychlost výplat se asi moc neliší. Propaguji hodně "klasických programů" a třeba Kasa nebo eProton schvalují provize po dvou nebo i více měsících. Pak ještě čekat měsíc na výplatu. Ale jsou tu i světlé výjimky jako je Zoot nebo nově v Cj Kytary.cz.
Petr
Najlepšie skúsenosti mám s dognetom, vyplatnia niekedy do menej ako 12h sú peniaze na účte. a toto u žiadnej inej sieti neexistuje. a to som regnutý v nejakých 7mich sietach.