2 komentářů u “Jak jsem odkryl zdroj záhadné návštěvnosti blogu”

  1. Diginomad napsal:

    Aktuálnost samozřejmě je určitě faktor, ale na tu „kvalitu“ opatrně. Tu Google technicky vzato rozpoznat neumí, resp. ne nijak spolehlivě. Když je článek pěkně naformátovaný, má tagy a rich snippety, má dost odkazů zvenku – tak ho zobrazí i kdyby to byl naprosto nesmyslný blábol. Stejně tak mizerný článek s mohutným odkazovým profilem spolehlivě převálcuje jakkoliv dobrý obsah. Mnohokrát vyzkoušeno. Tzn. MNOHEM větší váhu má forma jak obsah. Ne že by obsah samotný neměl význam, ale je prostě zažitá pověra, že stačí kvalitní obsah sám o sobě – bez těžké práce na SEO ani omylem.

    Druhá věc u directu: Může to být hackerský útok nebo se z nějakého důvodu zdroj vymaže, napadají mě třeba antitrackovací pluginy, které to asi můžou způsobit – tohle jsem ale nezkoušel.

    1. Maigi napsal:

      Google měří čas na stránce a pak sleduje, jestli se uživatel vrátí k výsledkům vyhledávání a kliká na další odkazy. To je důkaz, že nenašel, co hledal. Pokud se ale naopak nevrátí a nehledá další výsledky, pak pravděpodobně našel, co hledal. Tenhle faktor jsem měl na mysli tou kvalitou. Uměle vynesené nesmysly do horních příček by tímhle testem neprošly. Myslím si, že by se kvůli tomu nedostali do toho výběru.

      K directu: Ano, to mohl. Ale skrz ten chat jsem příčinu zjistil a díky 2 dalším ukazatelům to teď můžu identifikovat. Navíc mi napsala jedna blogerka, že zjistila přesně to samé a na rozdíl odemě má screen svého článku v tom doporučení. Psala to do FB skupiny „Staráme se o marketing (a sociálno)“ pod můj odkaz na článek.

Díky za váš čas.

Pokud vás zaujalo, co píšu, sledujte mě na Twitteru, nebo na Instagramu.