Wedos affiliate: statistiky ze dvou let propagace
Reading Time: 2 minutesAffiliate program od Wedosu je jedním z těch konverznějších a je stabilní. I s minimální snahou získáte s jejich affil odkazem litr měsíčně z libovolného tématického blogu a deset tisíc měsíčně z kuponového webu, co po kliknutí na zobrazit kupón automaticky otevře stránku s affil odkazem. K nakopnutí placených kampaní se ale zatím nikdo moc nemá. Existují pro to dva důvody. Tím prvním je neexistence jakéhokoliv rozlišovacího parametru, díky kterému byste poznali, jakou kampaň podpořit a jakou vypnout. Druhým důvodem je nejrůznější absolutní výše provize, takže byste nevěděli, s jakou částkou počítat. První problém ani po množství urgencí nejspíš vyřešen nebude. Ten druhý vám vyřeším v tomto článku.
I když první provizi mám ze začátku roku 2011, počítám je až od roku 2012, kdy mi začaly padat konverze ve větším množství. Nedávno jsem si uvědomil, že díky nahromaděným datům během dvou let propagace mohu celkem spolehlivě říct, jaké provize a jak často se objevují. Umožní vám to získat průměrná čísla, která jsou u procentuálních provizí potřeba k určení výše investic na jednu konverzi.
Začnu od nejnižších. Wedos dává provize i z prodaných domén, které nabízí za nákupku, takže jde o drobné. Ty samozřejmě převažují nad provizemi z prodaných hostingů. Jak konkrétně?
- 67,58 % konverzí je v absolutní částce do 10 korun. Skoro sedm z deseti konverzí budou za jednotky korun.
- 1,1 % konverzí je za 10-20 korun. 9,19 % konverzí je za částku 20-30 korun. Všechno konkrétně za 27 a pár haléřů.
- 7,12 % začíná být už v rozmezí 50-100 korun za konverzi. Každá čtrnáctá provize.
- 12,1 % konverzí se pohybuje mezi 100 a 200 korunami. To znamená, že každá osmá konverze je zajímavá.
- To byly dvě nejzajímavější vrstvy. U vyšších částek to opět klesá. 1,37 % má hodnotu mezi 200 a 300 korunami.
- 0,68 % je dražší hosting v rozmezí provizí 300 až 500.
- Stejných 0,68 % zaujímá nejvyšší rozmezí 500 až 600 korun za konverzi. Každá 147. konverze.
Asi nejdůležitější číslo, které vás bude zajímat, je 38,62. To je celková průměrná provize na konverzi za celé dva roky. Než si řeknete, že je to málo, je třeba dodat, že konverze zejména u domén nepřichází z jednoho zákazníka samotné a pokud ano, často si k ní objedná i hosting. Nejdůležitějším faktorem je ale vysoký konverzní poměr. Wedos je hodně známý a když nebudu mluvit o podpoře, odvádí dobrou marketingovou práci. Zákazníky nebudete muset skoro přesvědčovat, konverze tam padají skoro sami.