Náhledový obrázek článku V každém podnikání se mění výdělečná strana hřiště
3 min čtení 24.9.2018 v kategorii Jak na cashflow, Peníze & cashflow, Pro firmy

V každém podnikání se mění výdělečná strana hřiště

V minulosti jsem krátce pracoval v kasinu v Pařížské jako krupiér. Většinou u rulety. Viděl jsem spoustu hráčů vyhrávat i prohrávat. Viděl jsem drobné za zábavu i vysoké statisíce protočené za večer. Pokud byste se mě zeptali, jak u rulety vyhrávat, poradil bych vám, že musíte stát na té vítězné straně stolu. Tedy být krupiérem nebo provozovatelem. Být hráčem je prodělečná strana stolu. Vždy musíte stát na té správné straně hriště.

Podobně jasné je to třeba se sázením. Jestli chcete dlouhodobě vydělávat na sázení, pak dohazujte sázkovkám hráče za provizi.

Jeden můj kamarád propagoval mikropůjčky za provize. Už to je výnosnější strana, než si půjčovat. Vydělal si dost na to, aby pak změnil stranu a začal mikropůjčky nabízet sám ze svého. V podnikání zkrátka nejsou jen dvě strany hřiště. Můžete být i hodně kreativní.

Vždy, když uvidíte nějakou nabídku, která vám údajně má přinést peníze, prozkoumejte všechny strany. Není výhodnější dělat totéž, co ten nabízející, než využít jeho nabídku?

To se týká i win-win spolupráce. Například hala s levnou elektřinou bude nabízet pronájem místa pro zařízení na těžbu kryptoměn. Třeba toho využijete a ušetří vám to starosti. Časem si ale můžete vydělat dost na to, abyste změnili pozici. Pronajmete si vlastní halu, přesunete své stroje, ušetříte na marži a zároveň začnete nabízet prostor ostatním.

Méně výhodná pozice může sloužit jako cesta k výhodnější straně hřiště.

Proč o tom píšu?

Protože takhle přemýšlím i u online podnikání. Neskáču po nabídkách, které mi cpou různé reklamy. Často se ale zamýšlím, jestli bych to nemohl dělat taky. Třeba když vidím stránku nabízející kryptoměny zdarma za to, že si stránka vezme část výkonu vašeho počítače skrz prohlížeč. Neuvažuju o registraci, ale o sehnání podobného scriptu, na kterém bych mohl spustit stejnou nabídku ostatním.

Ještě to trochu zkomplikuju. Tohle byly jednoduché příklady. V podnikání je to ale často tak, že se ta výhodnější strana hřiště mění. V době růstu cen nemovitostí byste chtěli být v roli majitele budov pronajímajícího prostory. Naopak v době poklesu nechcete být ten, kdo musí bankám sehnat další ručení.

Tahle úvaha by vás měla popostrčit k trochu jinému stylu přemýšlení. Až příště uvidíte nějaký skvělý nástroj, který chcete na webu mít, popřemýšlejte, jestli by vám ho někdo nemohl naprogramovat. Mohli byste pak vy být tím hodným, kdo poskytuje svému publiku skvělý nástroj.

Nemyslím tím kopírovat ani krást. Náš Bankonaut třeba vznikl tak, že jsem vyzkoušel snad všechny appky na správu financí a všechny stály za prd. Když už jsem to potřeboval, postavili jsme s Honzou vlastní nástroj a teď ho můžeme nabízet ostatním. Věřím, že podobně vznikl třeba Máriův SupportBox. Možná nikdy neměl v úmyslu měnit obor zákaznické podpory. Teď je to ale jedna z jeho hlavních činností.

Přemýšlení o různých stranách hřiště vás může zavést na místa a do situací, které se nedaly předvídat. To může vyústit v řešení všech vašich potíží. Nějak takhle si představuju, že se někdo stane předním dodavatelem hliníku. To vás prostě samo od sebe nenapadne.

Stáhni si E-Book Affilák zdarma
(dřív jsem ho úspěšně prodával za 699 Kč)

E-Book Affilák

Své zkušenosti s affiliate marketingem jsem se pokusil shrnout v jediném E-Booku. Popisuji v něm, jak může začátečník vyrůst ve výdělcích dost na to, aby se affilem mohl živit. Jak se stát affilákem na plný úvazek?




1 komentář u “V každém podnikání se mění výdělečná strana hřiště”

  1. Honza napsal:

    Skvělý způsob přemýšlení. Ještě bych k tomu dodal, jestli danou věc nejsem schopný obohatit o něco, co ostatní nemají a tím nabízet lepší službu.