Affiliate marketing Jak propagovat

Vybudujte si vlastní affiliate brand

28.10.2013 3 min čtení

Vybudujte si vlastní affiliate brand

Reading Time: 3 minutes

Možná jste o tom nikdy nepřemýšleli a affil weby sypete jako Baťa cvičky, ale budování brandu je pro dlouhodobý úspěch jedna ze zásadních věcí. Viděl jsem reálné příklady obojího i na našem malém trhu. Větší affilové, kteří preferovali kvantitu k tomu dospěli taky, i když si peníze vydělali bez Brandu. Nechci proto tvrdit, že to bez něj nejde. Do budoucna si ale určitě upevníte pozici. Jde spíš o dlouhodobou strategii než rychlý návod na zisk.

Získání hlavních výhod budování brandu affiliate webu sice trvá poměrně dlouho, ale o to delší mají tyto výhody životnost. Vybudovaný brand je hodnota. Hodnota, kterou lze buď zpeněžit, nebo z ní trvale těžit. Jaké jsou hlavní výhody brandu v tak specifické oblasti, jako je affiliate marketing?

Nezávislost na kampani

Web s doménou provident-pujcky-ihned je odsouzen k zániku okamžitě s případným zánikem affiliate kampaně od Providentu. Pokud by na takovém webu byl propagován brand typu Modré půjčky (záměrně uvádím svůj název, abych se nikoho omylem nedotknul), tak stačí nabídku předělat třeba na Ferratum a jede se dál. Dny, týdny a měsíce věnované linkbuildingu by nebyly ztraceny.

Možná namítnete, že první varianta má lepší výsledky v Seznam vyhledávání. Mít brand je ale výrazně hodnotnější. Tohle je ukázkový příklad, proč je první varianta krátkodobá a druhá dlouhodobá. Před pár lety tohle na Seznam platilo ve velké míře. Jen díky doméně jste se mohli umístit zatraceně vysoko, ale.. Ty doby už jsou pryč. Kdo na to tehdy vsadil, určitě si slušně vydělal, ale teď je s tím konec. Je to jen pár let a ta strategie už nefunguje, zatímco brand by z dlouhé historie těžil časem víc a víc.

Jako bonus byste navíc neměli problémy s inzerentem a jeho ochranou známkou.

Samozřejmě brand není jen o doméně. Pokud byste na něm skutečně zapracovali, můžete těžit ze zapamatovatelnosti a mít víc zákazníků. Brand mají lidé vždy s něčím spojený, můžete si vybudovat důvěru, můžete se odlišit, můžete být hodně specifičtí a tím vyhledávaní.

Máte také svým způsobem krytá záda. Ani s výpadkem celého internetu by hodnota vaší značky nezmizela. Můžete se později lidem připomenout jiným způsobem a stále bude vaše značka spojena s tím, co jste pro ni vybudovali. Nejste díky tomu tolik závislí na inzerentovi.

Možnost proměny v konkurenci inzerenta

Není to sice časté, ale stává se to. Affilák si může během let vybudovat tak silný brand a hodně početnou základnu klientů, že se rozhodne sám dodávat namísto přeprodávat. Travel affilák se může stát cestovní kanceláří, nebo třeba finanční lead-gen affilák si může zajistit licenci a stát se brokerem. Se získanou skupinou zákazníků to jde hladce. Je to mnohem snadnější, než se pokoušet podobnou firmu vybudovat od nuly. Stačí jen vyměnit nabídku na webu za svojí. Návštěvnost nezmizí, jen se rapidně zvýší zisky.

Tohle samozřejmě neuvidí inzerent rád, protože díky němu jste vyrostli a najednou mu děláte konkurenci. Jde však o vyzkoušený způsob, jak z původního malého webu za pár tisíc vybudovat velkou firmu.

Vyšší šance na exit

Pokud je inzerent chytrý, takové nově vznikající značky si všimne a v určitém momentu se rozhodne ji koupit. U nás není moc příkladů, kdy by inzerent koupil svého velkého affiláka, jako příklad si můžeme uvést prodej iruceni.cz do rukou Elephant Orchestra, ale v zahraničí je to běžné. Samozřejmě je to taky o jiných číslech. Moneysupermarket.com koupil svého affiláka moneysavingexpert.com za v přepočtu 2,7 miliardy korun. Jsou to situace, kdy inzerent pochopí, jak affilákovi s vybudovaným brandem narostly možnosti a rozhodne se jich chopit sám.

Affilákem, který má našlápnuto na další hvězdný exit je bankrate.com – jeden z nejuznávanějších zdrojů v oblasti financí. Sice je affil jen jednou variantou jejich monetizace, ale třeba sekce kreditních karet stojí jen na něm. Bankrate má 160+ zaměstnanců a přes 80 milionů dolarů příjmu. Věřím, že o nabídky ke koupi nouzi nemají.

Ukázali jsme si nejzajímavější přínosy budování brandu v affiliate byznysu. Brand vás donutí chovat se k affil webu jako k jakémukoliv jinému podnikání. Odměna může být obrovská, tak by byla škoda takovou možnost zahazovat. I vyhledávače raději podpoří kvalitní projekt než kopii, jakých vidí stovky.

Máte podobnou strategii už rozjetou? Podělte se s vaším projektem v komentářích, nebo na Facebook stránce.

Jeden komentář
  1. Samuel

    DOBRÝ DEN, Článek jsem si se zájmem přečetl. Jsem rád, že nejsem sám, kdo vidí v affiliate něco víc. Já bych ještě doplnil, že affilák nebuduje jenom brand webu, ale i svého jména. To má velkou výhodu, protože pak má affiliate partner daleko více možností (opět). Lidé ho oslovují a dávají mu nabídky, pobídky ke vstupu do partnerských programů, individuální - lepší nabídky než má konkurence, nabídky manažerských pozic atd. Opět to souvisí s brandovým názvem webu, protože s klasickým to moc nejde. Výborný článek

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.