Affiliate marketing Co/Koho propagovat?

V Česku se potichu rozjíždí další privátní affiliate síť

22.9.2014 4 min čtení

V Česku se potichu rozjíždí další privátní affiliate síť

Reading Time: 4 minutes

Privátní affiliate síť je u nás stále oblíbenější. Affiliate Club na této formě vyrostl, AffilNet se do této formy mění a dnes vám představím novou affiliate síť, jejíž autoři si také uvědomili paretův princip. Tedy že drtivou většinu trafficu u nás dodává 10 velkých affiláků. Tahle síť má oproti ostatním jeden podstatný rozdíl. Je oborově zaměřená a to navíc na obor, který se zde affilu dlouho vyhýbal. Na pár zajímavostí jsem se zeptal také jejího affiliate managera.

Řeč je o největší realitní affiliate síti realitni-affilliate.cz od společnosti AdInternet (se společností AdFinance má společné investory). Dnes má v nabídce přibližně 95 developerských projektů a stále přidává nové. Mezi inzerenty tak najdete jména jako Finep, Sekyra Group, Star Group, Metrostav, PSN a podobně.

Zaměření je tu výhradně na Prahu a středočeský kraj (zde je nejvíce novostaveb a projektů, jinde to moc nedává smysl). V rozjezdu je také Brno. Následovat bude zaměření na příbuzné segmenty. Počítat můžete s pronájmem komerčních prostor, dřevostaveb a nízkoenergetických domů.

4blok

Affiliate síť běží na známém AffilBoxu v privátním režimu. To znamená, že s každým affilákem jedná AdInternet osobně a radí, jak vertikálu nejlépe uchopit. Spolupráce probíhá na bázi čistých dat (XML feed s developerskými projekty + připravovaný iframe k obecným poptávkám) s platbou za lead + sale v závislosti na ceně nemovitosti. Čím dražší byt, tím vyšší cena leadu a odměny za prodej. Povoleny jsou veškeré způsoby propagace, tedy sociální sítě, mailing, SEO, jen u PPC kampaní je třeba dbát na restrikce na název projektu a developera.

bajerManažerem projetu této realitní affil sítě je Michal Bajer, kterého již můžete znát ze SEO oddělení eSpolupráce a posléze AdFinance. Michal je zkušený profesionál, a přestože se primárně zaměřoval na SEO, z těchto affiliate firem si odnesl i spoustu zkušeností z oblasti péče o affiliate partnery. Zeptal jsem se ho na pár otázek.

Zpočátku mě v odpovědích překvapila celkem nízká cena za sale s ohledem na cenu nemovitosti, ale pak jsem si uvědomil, že nejde o klasický sale, který by se celý odehrál na internetu jen díky vám. Obchod za vás někdo musí fyzicky dotáhnout. Tady jsou otázky:

Jak dlouho běžíte v privátním režimu?

Když jsme přemýšleli nad realitním affiliate, hned na začátku jsme měli jasno v tom, že nechceme public síť. Chtěli jsme oslovit pouze pár zajímavých partnerů a nabídnout jim spolupráci. Zatím jsme nedělali žádné promo a mimo pár zasvěcených o tomto programu nikdo neví.

Program se spustil před cca 2 měsíci, takže jsme na začátku a stále je hodně prostoru pro zapojení, jelikož všichni startují na podobných pozicích. Výhodou privátního affilu vidím v tom, že se během pár měsíců nevyrojí stovky webů na toto téma (jak je to třeba u půjček, kde je nyní poměrně težké prosadit se). V současné chvíli na realitním online trhu působí především developeři a realitky. Najdete pát obsahovek, ale moc jich není. Affiláci toto téma nedělali, jelikož k tomu nebyl vhodný program.

Chtěli jsme vyplnit díru, která na trhu je. Segment je to velký, a když program udržíme v privátním režimu, nevzniknou stovky webů, a tak šance prosadit se je dle mého názoru velká.

Kolik affiláků obsluhujete?

Jak jsem již zmínil, jsme na začátku a oslovili jsme cca 10 partnerů, o kterých jsme si mysleli, že patří mezi české top affiláky. Někteří byli vytížení na jiných projektech a nešli do toho hned, ale o program mají zájem a chtějí se zapojit. Teď bychom chtěli oslovit i další partnery a postupně růst. Nechceme stovky affiláků. Chceme partnery, kteří budou chtít program propagovat. Všichni moc dobře víme, že to opravdové revenue generují maximálně dvě desítky lidí.

Jak se pohybuje průměrně odměna za prodej a za lead? Řekněme průměrné procento plus průměrná absolutní částka za konverzi?

Provize jsou odstupňovány dle ceny nemovitosti, kterou uživatel poptá. Nechtěli jsme fixovat cenu bez ohledu na cenu prodané jednotky.

Provize v tabulce: lead musí být validní (dovolatelný a uživatel musí projevit zájem o nemovitosti), toto je ale standardní věc a mají to tak všechny programy.

Cena nemovitosti: 100.000 Kč – 2.100.000 Kč – 150 Kč lead / 750 Kč sale
Cena nemovitosti: 2.100.000 Kč – 2.500.000 Kč – 190 Kč lead / 1.500 Kč sale
Cena nemovitosti: 2.500.000 Kč – 3.500.000 Kč – 225 Kč lead / 2.250 Kč sale
Cena nemovitosti: 3.500.000 Kč – 5.000.000 Kč – 285 Kč lead / 3.000 Kč sale
Cena nemovitosti: 5.000.000 Kč – 10.000.000 Kč – 285 Kč lead / 3.750 Kč sale
Cena nemovitosti: větší než 10.000.000 Kč – 300 Kč lead / 4.500 Kč sale

Pokud není cena nemovitosti známa tzn. obecný lead, je cena za lead 190 Kč.

Tučně je označena oblast, která se prodává nejvíc. Jelikož s každým affilákem řeším spolupráci osobně, je možné domluvit se i na variantě odměny pouze za sale, nebo různě kombinovat. Snažíme se vždy najít ideální východisko, tak aby byl partner spokojený.

realitni

Jaká jsou kritéria pro nového affiláka, co má splňovat a kam má případně napsat?

Jelikož jedeme v privátním režimu a chceme spolupracovat na partnerské úrovni, předávat naše know-how v této oblasti, požadujeme podepsání affil smlouvy. S každým, kdo by měl o program zájem, se rádi sejdeme, event. dáme skype call, abychom vše vysvětlili, nastavili podmínky spolupráce a doladili smlouvu.

Program může být zajímavý pro affiláky, kteří již teď mají třeba nějaký agregátor realitních nabídek a monetizují je jen přes kontextovou reklamu a chtěli by rozšířit nabídku i o novostavby. Určitě je vhodný i pro magazíny zaměřené na bydlení a domácnost, které návštěvuje velká část cílové skupiny lidí.

Pro informace atd. můžete psát přímo mně na bajer@adinternet.cz Každá registrace do AffilBoxu se musí ručně schválit, proto prosím všechny, kteří mají zájem o program, ať se nejprve ozvou na mail a domluvíme se.

4 komentářů
  1. LukasP

    Očekával jsem o řád vyšší provizi za sale, cca 2-3% by bylo OK. Ale necelé 1% není příliš.

  2. info@eracura.com

    To má daleko do "necelého" 1%.. je to necelé 1 promile a to je opravdu trapně málo. U novostaveb dostane prodejce běžně okolo 5% z ceny nemovitosti, tj. alespoň to 1% by bylo fér.. Resp. já věřím, že 1%+ dostává AdInternet od devoloperů, ale k samotným affilákům vykonávající "tvrdou práci" se dostane už jen totálně nicotná částka.

  3. Michal

    S cenou za sale se dá hýbat. Psal jsem, že se má každý ozvat a podmínky se nastavují individuálně pro každého. Proto chceme s každým mluvit a nastavit očekávání. Provize prodejce rozhodně není 5% i když si to hodně lidí myslí.

  4. Mall

    Nehnutelnosti ako affil môže byť velmi ale velmi zaujímavy obor.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.