Affiliate marketing Jak propagovat

Univerzální affiliate projekty

20.12.2018 2 min čtení

Univerzální affiliate projekty

Reading Time: 2 minutes

Affiliate manager může většinu nárazových akcí u kampaní nabídnout vždy jen některým affilákům. Konkrétně těm, kteří mají tématický projekt a pak těm, kterým je téma z principu jedno. To jsou majitelé velkých mail databází, FB Ads experti a držitelé univerzálních projektů. Ostatní mají zkrátka smůlu. Mohli by si sice postavit projekt na míru, ale to je dlouhodobá činnost. Nárazová akce, sleva nebo výjimečná nabídka mezitím zmizí.

Ke konci roku jistě přemýšlíte, jak uchopit příští rok. Navrhuji popřemýšlet o dlouhodobém budování alespoň jednoho univerzálního affiliate projektu.

Existují affil weby, které mohou nárazových akcí využívat obratem. I když se na jejich existenci nemohli připravit. Získávají tím celkem značnou výhodu a flexibilitu. Jaké to jsou?

Projekty cílené na šetření a slevy

Začal jsem si víc všímat kupónových webů. Jejich univerzální použití je velká přednost. Rozhodně v nich nejsou jen slevové kupóny. Vedle kupónů zobrazují prakticky jakékoliv motivační akce ke koupi. Další mýtus je, že by to byl pouze e-commerce segment. To taky není pravda. Běžně tam najdete i lead-gen kampaně. Totéž cashbacky.

Dalším podobně směřujícím projektem jsou obsahové weby o šetření typu skrblik.cz.

Osobní blog

U osobního blogu vás budu sice směřovat k držení jednoho tématu, ale prakticky můžete zmínit cokoliv, co se vám osobně líbí. Můžete být spojujícím prvkem nesouvisejících nabídek.

Katalogy / agregátory

Vyšší provize z nejrůznějších kampaní dohromady inkasují slevové agregátory a katalogy čehokoliv. Zajímavý affilák je třeba hledejceny.cz – což je princip Heuréky. Inkasuje provize a zároveň má sám svůj affil program, kde platí za prokliky.

Dobrý katalog budete chtít obohatit o unikátní bohaté texty. To nás dostává k recenzním webům.

Recenzní / příběhové weby

Affil projekt zaměřený na recenze může recenzovat cokoliv. Produkt, službu, jednorázovou slevovou akci, dělat jejich srovnání, sbírat traffic na populárních produktech, ale i na špatných zkušenostech.

Může získávat návštěvnost na výrazy produktů, které je nemorální doporučit. V recenzi odradí a doporučí jiné řešení. Nemusí se žádnému tématu vyhýbat.

Poslední tip je příběhový web, což je něco, co jsem si sám vymyslel. Možná to ale někde ve světě existuje. Je to dost podobné recenznímu webu, jen víc zaměřené na autora té osobní zkušenosti a jeho příběh.

Zkrátka uděláte magazín plný úspěšných minipříběhů, jak někdo dosáhl svého cíle skrze nějaký produkt či službu. V jaké situaci byl? Co mu dělalo potíže? Jak se k nabídce dostal a jaký je teď výsledek?

Byla by to taková míchanice pozitivních referencí na cokoliv. Nadpis článku bude vždy nějaký výsledek, který čtenáři chtějí, bez trablí, kterým se snaží vyhnout. Něco jako: „Jak Martin z Plzně docílil tohoto, aniž bych musel tohleto“.  V článku bude příběh někoho, kdo vyřešil nějakou situaci díky nabídce, na kterou odkážete s affil odkazem.

Příběhy musí být pochopitelně pravdivé. Můžete je psát sami ze zkušenosti a v podstatě recenzovat, co vám přijde pod ruku, nebo můžete získat cizí reference.

V affliate programu vám inzerent často nabídne reference svých zákazníků k použití. Můžete je třeba oslovit, vyzvat k doplnění a souhlasu s použitím fotky atp.

Osobní příběhy jsou velmi silným prodejním nástrojem. Fungují i v samotných reklamách. Projekt zaměřený čistě na ně, může mít hodně fanoušků. Lidé rádi sdílí úspěšné příběhy s dobrým koncem. Zároveň jsou dost univerzální na to, aby mohli šířit dobré doporučení na úplně cokoliv.

Jak vidíte, těch možností je několik. Sám mám vždy víc nápadů a inspirace, než dokážu realizovat. Nemít ale alespoň jeden univerzální affiliate web, to by bylo dost omezující. Unikaly by vám v affilu časově omezené příležitosti.

Další rozkročení je pochopitelně globální affiliate projekt. Ideálně v kombinaci s některým výše zmíněným typem projektu.

2 komentářů
  1. Helena

    Přesně o tomhle témata jsem tento rok intenzivně přemýšlela. Jak ale píšeš, nápadů je mraky ale pokud je na to člověk sám, zůstane nakonec u jen u nápadů a koupené domény. Donutit se něco začít je jiný level;) hezké Vanoce Maigi

  2. Radek

    V takové fázi je super naučit se věci delegovat :)

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.