Affiliate marketing Jak propagovat

Tvořte vlastní ekosystémy a ovládněte specifický trh

28.3.2016 3 min čtení

Tvořte vlastní ekosystémy a ovládněte specifický trh

Reading Time: 3 minutes

Affiliate marketing je ideální příležitost k objevování světa online marketingu, aniž byste pro začátek museli mít nějaký vlastní produkt, který hodláte prodávat. Díky provizním systémům je možné učit se veškeré aspekty internetového prodeje na cizím produktu. Někteří úspěšní affiláci se s takovou pozicí spokojí, jiní následně migrují své schopnosti, zkušenosti a nástroje na prodej vlastního produktu a někteří jdou ještě dál. Začnou tvoři vlastní ekosystémy, které tento proces růstu zacyklí.

Monopol

Ve svém snažení máte na výběr. Buď se snažíte být nejlepší v nějakém specifickém, menším trhu, nebo se snažíte být alespoň dobrým na mnohem větším trhu. Je jasné, že být prvním na českém trhu může znamenat méně peněz než být třistapadesátým na světovém trhu, být ale prvním má své výhody. Pokud jste četli knížku Od nuly k jedničce od Petera Thiela, pak víte, že byste se měli snažit stát monopolem a jestli to nedokážete, měli byste si vybrat menší trh tak, abyste to dokázat mohli. Stačí váš obor víc specifikovat. V té knížce je příkladem Amazon, který nezačal prodávat vše, ale pouze knížky a ještě před nimi pouze knížky ze specifické oblasti.

Ve chvíli, kdy se stanete na nějakém trhu monopolem, můžete si určovat pravidla. Díky tomu se snadněji stanete monopolem na o trochu širším trhu a takhle dál pokračovat.

Vybrali jste si trh? Vybrali jste si jeho část pro zaměření, ve kterém jste dost dobří? Pojďme si na tom vytvořit ekosystém.

1) Affilák: Cizí produkt / služba

Pozicí affiláka začínáme, protože je snadné za pár kliknutí začít rozjíždět byznys bez jakéhokoliv produktu. Bariéry vstupu jsou velmi malé. Každý byznys má ale stejnou rovnici: Musíte mít, co prodávat, jak to prodávat a být sám prodejcem, který to dělá, nebo mít prodejce, který prodává za vás.

planek

2) Inzerent: Vlastní produkt / služba

Jakmile se naučíte prodávat přes inzernet cití produkt, je často logickým vyústěním práce na vlastním produktu. Není to podmínkou, ale je to jedna z cest, jak vybudovat firmu. Nezačínáte od nuly. Bez větších nákladů jste možná získali know how, kapitál i databázi potenciálních klientů, pokud se držíte stejného oboru.

Propagace je přímější. Už nepoužíváte vizitku přeprodejce, ale veškerý marketing řídíte sami a jste možná i sami tváří své značky. Díky tomu můžete k marketingu využít i osobní blog.

Do této chvíle jde o separátní byznysy bez větších synergií. Už ale pomalu začínají v podobě nástrojů, znalostí a možná klientů, pokud se překrývají. Podmínkou je stejný obor.

3) Provozovatel sítě: Vlastní affiláci

Třetí fází je tvorba vlastního provizního programu či sítě, kde nabídnete kampaň, kterou propagujete jako affilák a také kampaň vašeho vlastního produktu. Tím se všechno změní, protože se prakticky všechny oblasti propojí dohromady a objeví se nespočet synergií:

  • Snadno získáte affiláky – víte, co potřebují, protože jste sám affilákem.
  • Affiláci vám pomohou s prodejem vlastního produktu.
  • Affiláci vám pomohou i s prvotním affiliate projektem, dostáváte na svou stranu bývalé konkurenty.
  • Už nemusíte být sám prodejcem, pokud nechcete, stejně toho ale nenecháte, protože máte nejlepší předpoklady uspět a každým úspěchem získáváte nové prodejce.
  • Časem můžete přidat jakékoliv množství affiliate kampaní nebo kampaní na další váš produkt.
  • Pokud má váš další produkt souvislost s předchozím, dá se prodat stejným zákazníkům, které už jste oslovili vy nebo vaši affiláci.
  • Produkt může mít souvislost i s affiliate tématikou, pak je jeho prodej ještě snazší, protože zákazníkem mohou být i vaši affiláci, kteří se tím mimochodem také stávají lepšími prodejci, protože produkt sami používají.
  • Totéž platí u přeprodávání cizích produktů  – mohou být vybírány tak, aby sloužili samotným affilákům.
  • Z práce vašich affiláků se můžete sami učit a znalosti využít k prodeji vlastního produktu, nebo k jeho vylepšení. Můžete produkt upravit na míru nejlepším affilákům.

Seznam není ani zdaleka konečný, ale už víte, co mám na mysli. Vlastní ekosystémy mohou vypadat různě. Tvoří je například Mário, 5DM, nebo Firma 2.0. Mário prodává svůj AffilBox mimo jiné skrz svůj AffilBox a jako další produkt prodává software zákaznické podpory, který sám využívá k jeho prodeji, k prodeji AffilBoxu a u obou se kryjí zákazníci, takže mohou být ti samí. Sám navíc přeprodává za provizi software, který vše doplňuje, i když nemusí být nutně jeho (v poslední době promoval třeba MioWeb).

Vše je velmi silně propojené, MioWeb je součástí Firmy 2.0, která funguje obdobně. Sami prodávají produkt, který sami využívají k tomu, aby jim pomáhal prodávat sám sebe :). Je jedno, jestli je z jejich dílny, nebo cizí za provizi, hlavně, když se vše navzájem doplňuje. To je ekosystém.

Ekosystém má další výhody. Představte si, že začnete třeba affiliate prodejem produktů chytré domácnosti. Pak vytvoříte vlastní produkty chytré domácnosti a nakonec otevřete provizní síť s kampaněmi zaměřené na chytrou domácnost.

Jakou pozici myslíte, že máte u zákazníků?

Jakou pozici myslíte, že máte u konkurentů?

Jakou pozici myslíte, že máte u partnerů, kteří chtějí inzerovat ve vaší síti?

Jakou pozici myslíte, že máte u affiláků, kteří si vybrali stejnou oblast?

Velmi silnou. Trh s vámi musí počítat a ve chvili, kdy přidáte například silný oborový magazín a začnete odborně komentovat dění, je nevyhnutelné, že budete samotný trh také ovlivňovat. Pro vaši konkurenci bude velmi těžké získat lepší pozici.

Jeden komentář
  1. Dedicated servers

    Jako farmarske osivo, ktere si zajistuje pestitel ze sve vlastni sklizne, jsou tedy hybridni odrudy takrka nepouzitelne. Leda, ze by ji opylily rostliny jine pylove fertilni odrudy nebo treba divoka mrkev, ktera o vsem muze zpusobit zplaneni vyslechtene odrudy vcetne zdrevnateni korene.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.