Traffic first přístup
Reading Time: 2 minutesJak poslední půl rok víc bloguju, chodí mi různé dotazy a jednou za čas se s nějakým čtenářem potkám. Všiml jsem si, že přístup nováčků má něco společného. Zaměřuje se na produkt. Buď svůj nebo přes affiliate nějaký cizí. Ví velmi dobře, co by chtěli prodávat a tím to víceméně končí. Pokud to nevyjde, mají v záloze další a další produkty, co by mohly frčet.
Dnes bych tu chtěl rozvést myšlenku opačného přístupu. Začít přemýšlením, komu můžete v čem pomoct, a kde k takovým lidem získáte přístup. Když se na tohle zeptám, často je odpověď Facebook. To je určitě funkční cesta, ale tohle si můžete dovolit říct až ve chvíli, kdy s tím máte reálné zkušenosti. Ověřili jste si, že je dokážete získat za určitou cenu. Spočítat si, že větší množství nemusí jít získat za stejné peníze a podobně. Rád lidem připomínám, že byly dny, kdy jsem byl na FB reklamě v mínusu 30 tisíc za den. Tím nechci říct, že FB není cesta. Určitě to jde. Jen chci říct, že to není samospásné. Může stát hodně peněz zjistit, co funguje a co ne. Taky se může stát, že to po všech těch investicích ani nezjistíte.
Najít produkt, který byste mohli prodávat za provizi, to není vůbec žádný problém. Najdete jich tisíce. Díky affiliate marketingu můžete začít prodávat skoro cokoliv hned zítra. To zkrátka není ta pointa, na které by ten úspěch stál.
Hledání velkého publika
Když v eHUBu diskutujeme o tom, jakou kampaň zapojit, představím si funnel a hledám nějaké velké číslo v rovnici. Samozřejmě máme spoustu dalších kritérií, ale aby to fungovalo obchodně, musí být alespoň jedno číslo v rovnici velké. Třeba hledanost tématu. Obrovská fanouškovská základna ve Facebook skupinách. Kontakt na affiláka, který má velkou tématickou databázi e-mailů. Zkrátka se nechováme jako katalog. Chceme funkční obchodní spolupráce.
Doporučuji se na to dívat stejně i z pozice affiláka. Hledat, kde je možné získat velké množství zákazníků a až potom hledat možnosti, jak jim zlepšit život skrz nějaký produkt či službu. Vyhnete se naprosto běžné situaci, kdy máte X produktových webů, kam chodí minimum návštěvníků. Nebo ještě hůř – hledat v takové situaci řešení v novém produktu a stavět mu nový web.
Tomáš Poner
Amen ;-)