Affiliate marketing Co/Koho propagovat?

TIP: Proč se pustit do stavebních poptávek

11.4.2016 3 min čtení

TIP: Proč se pustit do stavebních poptávek

Reading Time: 3 minutes

Mám pro vás další tip na affiliate projekt. O stavebních poptávkách, nebo o poptávkových kampaní obecně se v českém affiliate rybníčku moc nemluví. Vzhledem k tomu, že ten obor znám z pozice affiliate managera, a že jsem viděl, co tyhle kampaně dokážou, vím, že by se o nich mluvit mělo. Dnes už je na trhu víc než jedna možnost, koho propagovat, takže to nebude znít jako reklama jedné nebo druhé sítě. Je na vás, kterou si vyberete. Povím vám ale, proč je hodně zajímavé, pustit se právě do téhle kampaně a co ostatní netuší, když ji přehlíží.

Provize

V oblasti stavebních poptávek je zajímavý provizní prostor. Poptávkové firmy platí za všechny poptávky, všechny ale platí nejvíc právě za ty stavební. Ve stavebnictví jsou peníze a řemeslníci platí za svou propagaci očividně nejvíc. Dokonce bych řekl, že pokud by poptávková firma neměla sekci stavebnictví, nemělo by ekonomický smysl ji zakládat. Samozřejmě znám částku za lead, kterou dostávají sítě a o kterou se dělí s affiláky. Tu prozradit nemůžu, protože chci zůstat korektní. Můžu vám ale naznačit, že je v nich dost prostoru, aby byly v tomhle ohledu o hodně zajímavější, než třeba půjčky. Je, kam růst. Neznám strop přímo u inzerentů samotných, ale vzhledem k tomu, že provize byla od začátku slušná, nezažil jsem výraznější tlak na hranici možného. Možná jsou možnosti ještě o dost lepší, pokud byste spolupracovali napřímo.

Konverze

Tvrdím, že stavební poptávky jsou provizně zajímavější, než půjčky, ale jak jsou na tom s konverzí, která tvoří další důležitou část rovnice? Půjčky totiž dokáží atakovat i 50% konverzní poměr na webu. V tomhle jsou stavební poptávky hodně silné, protože uživatel se vyplněním k ničemu nezavazuje a za vyplnění získá nabídky od řemeslníků, které by jinak o dost složitěji sháněl a obvolával. Motivace vyplnit a nulový risk tedy odhadem vykouzlí okolo 30% ze SEO zdroje. Proč odhadem? To navazuje na další bod:

Konkurence

Přesný konverzní poměr SEO webu neznám, protože jsem viděl celkem jen jediný slušný projekt a focus na jeho rozvoj netrval u affiláka moc dlouho. Pozornost přesunul na jiný projekt. Přitom to nebylo kvůli výsledkům. Je to velká škoda, ale vážně skoro nikdo se do toho nepouští. Pokud to rozjedete vy, nebudete mít moc práce s konkurenčním bojem.

SEO

Tenhle obor má výhodu, že se dá spojit s články o bydlení, zařizování interiérů a dalšími podobnými oblastmi bohaté na fanoušky. Long tail je nekonečný, web může lákat mimo jiné i na sexy fotky krásných interiérů a tím si získat i základnu na Instagramu. Takové fotky pak vzbuzují chuť rekonstruovat, zejména u dámského osazenstva, tady ale nevadí, že řemeslníky objednávají spíš muži. Ženy mohou být iniciátorem, stejně jako jsou děti iniciátorem nákupu hraček. Klidně tedy budujte komunitu žen se zálibou ve zkrášlování bydlení.

poptavky3

Kvalitní podklady

Projekt zaměřený na affiliate stavebních poptávek je opakem běžné situace. Je to čistá vzácnost. Proto je jasné, že nenajdete moc vzorů. Výhodou ale je, že můžete používat podklady primárně určené přímo řemeslníkům. Každý řemeslník by zužitkoval osobní web, ale protože to umí lépe s kladivem než s klávesnicí, stávají se běžným klientem internetových firem. Pro řemeslníky díky tomu najdete spousty šablon, fotek z fotobank a grafických prvků. Na mém oblíbeném themeforest.net stačí kliknout na wordpress a zadat klíčové slovo „build“. Polovinu práce na webu budete mít rázem hotovou. S fotkama je to podobné.

Mailing

Stavební poptávky skvěle fungovaly i přes mailing. Pamatuji si, že jsme doma měli šanon Domácí kutil, který jsme plnili návody na nejrůznější domácí práce, které chodily poštou jako předplacená služba. Totéž se dá dnes dělat za email ve stejném duchu, jako se u hubnutí posílají jídelníčky. I tady tak existuje prostor pro vznik slibné databáze.

150316_B02

Shrnutí

Psal jsem o strategii ovládnutí specifického trhu. I Amazon začal prodávat specifické knížky, než to rozšířil na knížky obecně a začal přidávat produkty až do stavu, kdy dnes provádá vše. Stavební poptávky jsou skvělá nika, kterou začít realizovat takovou strategii. Ovládnout je, nebude problém, není tu moc, koho předhánět. Jakmile ovládnete stavební poptávky, ovládnete poptávky obecně. Pak si můžete diktovat podmínky u inzerentů. Po pár měsících budete jistě největší dodavatel a získáte i projekt se stabilním cashflow. Výkyv trhu bude pochopitelně v zimě, ale náklad na inzerci vzhledem k tomu, že budete soupeřit maximálně s řemeslníky samotnými, nebude velký. Vy navíc nabízíte možnost výběru a nezávaznost.

5 komentářů
  1. Ahoj, chybí mi tady odkazy na poskytovatele affliate v tomto oboru. Byl by problém prozradit?

    • Maigi

      Poptávky najdete v sítích affiliateclub.cz nebo espoluprace.cz

      • jirka@chomat.biz

        Pokud dobře koukám tak mají obě kampaně zakázaný SEM...

  2. Martin Bětík

    Ahoj, v AffiliateClubu máme www.dobrapoptavka.cz Zapojíš, se? Více zde: http://www.affiliateclub.cz/affiliate-katalog/dobrapoptavka-cz-epoptavka

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.