Staňte se TOP affilákem díky FB kampaním
Reading Time: 5 minutesMinulý týden organizoval Svět zdraví setkání svých nejlepších affiláků. Hned dva z nich vzdali nebo vzdávají Facebook kanál, protože se jim na něm nedaří. Prodělávají a ne a ne, dostat se do zisku. Když jsem se zeptal na detaily, překvapilo mě, jak brzy to vzdávají. Obecně vnímám u affiláků potřebu rychlých výsledků po prvních pokusech namísto postupného procesu ladění. Tento článek vám poradí, jak postupně přehoupnout Facebook kampaně do zelených čísel, jak získat objem a snad i namotivuje díky tomu, jak málo stačí udělat navíc, než už děláte, aby Facebook začal „fungovat“. Přesně v duchu následujícího obrázku…
Budget a příprava
Ne každý má k dispozici prostředky na to, aby zainvestoval nonstop běžící kampaň. To ale na začátku není potřeba. Začít se dá i s malou částkou. Doporučuji 2.000 a důrazně doporučuji „propálit“ je během jednoho dne. Už jsem to tu jednou zmiňoval, zkuste proinvestovat 2.000 během jednoho dne a pak 20 korun denně sto dní za sebou. Výsledky nebudou ani náhodou stejné. Navíc potřebujete co nejrychleji vidět čísla, abyste se mohli posunout dál.
Připravte si tedy minimálně dvojku na jednodenní první test a připravte si co nejvíc informací, které seženete od svého affiliate managera. Mám na mysli zejména věk typického zákazníka, pohlaví, hodinu, kdy nejčastěji konvertuje a podobně.
Díky těmto informacím se pokuste co nejlépe zacílit. Vytvořte 3 reklamy s rozpočtem přibližně 700 na každou z nich. Opět – nerozmělte denní rozpočet do stovky reklam s budgetem po dvacetikoruně s vidinou otestování mnoha variant. Neotestovali byste tím ani jednu.
Zacílení a nastavení bude stejné, reklamy se však budou lišit principielně. Například metoda cukr (nalákat na odměnu), bič (strach z důsledků nevyužití nabídky) a třetí třeba vidina cíle (rozbalení krabice, náhled formuláře, který budou vyplňovat, čisté okno u čistícího prostředku atp.). Po takovém prvním pokusu byste měli získat minimálně informaci o tom, jaká metoda funguje nejlépe. Přesnější bude, párkrát ho pak zopakovat s jinými texty a obrázky, jestli skutečně vítězí princip a ne jen atraktivní obrázek.
Nakonec si připravíte reklamy na další pokus a počkáte, až budete mít další dvojku k investici. Může to být jednou měsíčně, jednou týdně a nakonec denně.
Tohle je screen z mého prvního pokusu testovat Volsor. Samozřejmě první kampaně budou strašné. Tady mi to vychází na nějakých 17 korun za klik, ale v téhle fázi to nevadí. Sbíráme informace. Skoro všechno bude na začátku hrozné. Ani jsem neměl web, stáhl jsem si jednu z nabízených šablon a shodou okolností se trefil do té, co konvertuje nejhůř 🙂 Upřímně jsem stejně počítal s tím, že z těch 2 tisíc se nevrátí nic a počítal jsem také s tím, že podobně propálených dvojek s nulovou návratností bude i několik za sebou. Musíte si to zkrátka odpracovat.
Na screenu je vidět jedna podstatná věc. Volsor platí různé peníze za různé klienty podle toho, jak je systém oscoruje (Tier 1 – Tier 5). Kamarád udělal podobný test, ale za menší peníze. Čísla pak vypadaly následovně viz druhý screen. Přesně to se stane, když budget rozmělníte, namísto toho, abyste nakopli jeden den. Čistě statisticky se mu tam neobjevil dražší lead za 300 (kterých je údajně 17%) a tak vypadá průměrná cena za lead skutečně tragicky. Nejeden affilák by to v tuhle chvíli zabalil a skončil buď s Volsorem nebo s Facebookem. Přitom by stačilo investovat jen dvojnásobek nebo trojnásobek, aby se projevila 45ti násobná cena za lead. Proto mnoho affiláků končí zbytečně předčasně, těsně před cílem. Musí přijít další testy v podobě dalších nakopnutých dnů s budgetem alespoň 2.000.
Kde to nejvíc krvácí?
Díky prvním číslům z prvního pokusu můžete analyzovat celou cestu zákazníka. Kde došlo k největšímu úniku? V mém případě jsem viděl největší prostor v poměru vyplněných „Preliminary“ (jméno, email, telefon) a „Created“ (těch, kteří formulář dovyplnili na druhém kroku). Než spustím druhý test, pustím se tedy do výroby vlastního formuláře napojeného na API, abych mohl tento poměr aktivně ovlivňovat a A/B testovat. Musím zkrátka zalepit tu největší díru v lodi, než se vydám znovu na moře.
A/B/C testy
Jakmile bude form hotový a nasadím ho na vlastní web, kde bude nastavené veškeré měřené, můžu se pustit do druhého testu. Opět půjde o 3 reklamy po sedmi stovkách s rozdílnou jednou vlastností, kterou budu zrovna testovat. Co to bude? Už jsem zmínil testování metod cukr/bič. Další může být třeba testování formátu Newsfeed/Sidebar/Mobilní reklama. V tomto případě bude u všech obrázek, nadpis a text stejný. Lišit se musí samozřejmě jen to, co aktuálně testujete. Další test může být pak třeba na časy. Funguje to lépe ráno, přes den nebo večer? V jakých městech vyděláte nejvíc? V malých, velkých, středních?
TIP: Facebook bude sám reklamy optimalizovat tak, že nejvíc proinvestujete na té nejlépe funkční. Můžete tomu trochu pomoct a uprostřed vašeho testu, třeba v poledne, zastavit ty horší a nechat běžet jen tu nejlepší. Facebook má super aplikaci, takže to můžete udělat i z mobilu za chůze.
Vždy postupujte tak, že váš další test bude založen na nejúspěšnější reklamě z minula. Například jste zjistili, že nejlépe funguje strach, takže příště budete testovat, jestli funguje lépe strach ráno, přes den, nebo večer.
Nakonec získáte vymazlenou reklamu a i když ji někdo zkopíruje, vy budete znát principy, na kterých stojí a uděláte si jich klidně víc.
Vyladit web
O A/B testování webu a ladění konverzního poměru už jsem tu napsal nejeden článek, takže to nebudu zmiňovat podrobněji. Zkrátka dalším krokem, jakmile vyladíte kampaně tak, že už nebudete v mínusu, bude optimalizace webu pomocí A/B testů. To vás posune velmi rychle do zisku.
Škálování
V zisku už můžete přidávat dny, kdy bude reklama aktivní až do fáze, kdy pojede non-stop bez zastavení. Záleží jen na cashflow, rychlosti výplat a vaší ziskovosti, jak rychle to bude. Následně přidáte víc kampaní denně po sedmi stovkách / kus, takže můžete testovat víc variant najednou. Samozřejmě máte také velmi jednoduchou možnost navyšovat rozpočet kampaním ve chvíli, kdy jsou ve slušném zisku.
Pokud se někdy dostanete do fáze, že už ani navyšování financí nezvedá objemy kvůli omezenému zacílení, pak teprve přijde na řadu přidávání méně konvertujících možností. Můžete přidat méně konvertující hodiny, města, zařízení… To vše ale jen v situaci, kdy už máte slušné ROI a vysoký konverzní poměr na webu. Tohle už je také fáze, kdy generujete většinou statisíce. Gratuluji!