SEO Restart: Mirek Dušín vs peníze
Reading Time: 2 minutesNa včerejší seo konferenci jsem si vyslechl spoustu dobrých přednášek, tipů, příkladů a doporučení, jak dělat to SEO správně. Chceme ho ale dělat správně? Nebo ho chceme dělat tak, aby vydělalo co nejvíc peněz? To jsou totiž dva odlišné přístupy.
Konference byla řekněme hodně idealistická v tom, jak správně a smysluplně postupovat, a že takzvané praSEO má krátkodobou životnost. Je to určitě pravda, ale když znáte informace z praxe a víte, že „krátkodobě“ znamená dlouhá léta, začnete mít dilema. Vyslechnete si, že odkazové patičky jsou mrtvé a penalizované, SEO se má dělat, jako by vyhledávače neexistovaly a lidé vás přesto měli najít, že Pay Per Post služby by si měli najít nový byznys model… no a pak přijdete domů a reálně vidíte, že ty staré prasárny stále sypou statisíce, zatímco kvalitním obsahem to jde hodně ztěžka. Musíte pochybovat.
Netvrdím, že prasit to, je vždy lepší. Není. Je to tak půl na půl. Obojí lze dělat efektivně i blbě. Jsou tu lidé, kterým na jednom webu nezáleží a klidně ho odepíšou, až dostane ban a vyrobí jiný způsobem, který aktuálně bude fungovat. Někdy to ani jinak nejde. Jak bylo nastíněno na konferenci: „Neznám nikoho, kdo miluje závitové tyče“.
Kdybych měl sexshop, bylo by to asi hodně snadné. Vtipné recenze, komunikace na FB, virální obsah.. Ale zkuste to samé s webem o půjčkách. Budete se bát i umístit na web kontakt, pokud jste živnostník. Nikdo nestojí o osobní návštěvu zákazníka, který se s „pomocí“ vašeho produktu dostal pod most.
Asi nejzajímavější byla přednáška o vyhledávání Seznamu. Pokud jsem pochopil správně princip vyhledávání, tak může platit, že na serp jednoho kw může platit dobrý obsah a na jiné kw zas patičky. Kritéria řazení nejsou stejná na celém seznamu, robot si je určí sám podle toho, co používá web, který klikači Seznamu označili jako relevantní.
Možná nejsou všechny přístupy úplně ideální a správné, ale pokud vydělávají a tedy plní účel podnikání, není to snad taky správně?
Pavel Ungr
IMHO není, Tedy alespoň podle mne. Neuznávám filosofii, že účel světí prostředky. Stejný způsob myšlení vytváří kvazipodnikatele, kteří vyjebaávají se zákazníky, kazí poctivé podnikání. Přístup a filosofie, která je za tím, je důležitější. Cílem podnikání je často vydělávaní peněz, ale jsem přesvědčen, že by neměl být jediný. kdyby se tímhle řídil Zappos nebo Slevomat, nebyl by tak úspěšný. A zdá se, že jsi asi úplně nepochopil úvodní přednášku Honzy Tichécho, protože přemýšlíš o tom jestli by nebylo lepší si dát na hlavu kokosové ořechy a čekat zda nepřiletí letadlo. Cargo kult.
Maigi
Určitě to není přenositelné na všechno. Takové to prodávání hrnců důchodcům bych určitě nedělal a taky je to jen o penězích. Taky bych u té první přednášky nespojoval praSEO s Cargo kultem. Ono totiž to praSEO dost často funguje. Vyspamuješ placlu, web ti vyletí nahoru, vydělá si a pak je ti jedno, jestli umře. Letadlo přiletělo.
Pavel Ungr
Ano, pokud chceš dělat věci v krátkodobém horizontu a jednorázově. Pak souhlasím, pokud je cílem toto, tak pokud s tím někdo nemá morální problém - já bych měl - tak je to použitelné.
Radek
Už tím, že děláme affily na půjčky, máme morální zásady IMHO dost narušené. Když jsem s podnikáním začínal, nechtěl jsem nikdy finanční sektor dělat. Dneska už dělám primárně to, protože to je s praSEO dost rychlá metoda, jak vydělat peníze, pokud trochu vím, jak to dělat efektivně :)