Náhledový obrázek článku Rozhovor s affilákem: Tomáš Dekan
3 min čtení 5.11.2012 v kategorii Affiliate marketing

Rozhovor s affilákem: Tomáš Dekan

Jak ses dostal k affilu?
Tohle už ani nevím, asi přes webtrh nebo warriorforum, kde jsem si přečetl, že se dá affilem dost vydělat. Zkouknul jsem i několik zajímavých kurzů o affilu v USA, které mě dost nakoply.

Pamatuješ si, na čem jsi udělal svou první konverzi?
Invia 🙂 i když ji už moc nepoužívam, pak v USA pár dolarů za pár mailů.

Proč jsi po prvních konverzí z usa nezůstal s affilem v zahraničí?
USA je pro affil super trh. Provize jsou trošku někde jinde, ale dost omezující je jazyk. Osobně mě moc nebaví psaní a bez toho to v USA nejde. Pokud to chcete dělat hodně profi, potřebujete opravdu hodně psát nebo někoho, kdo bude rád psát za vás.

Kdy jste se dali se společníky dohromady?
S hlavním parťákem se známe už od střední. Máme vcelku zajímavý team. Affil se většinou v USA dělá ve dvou lidech. My jsme 4.

Hádáte se často, nebo jste ve strategických rozhodnutí jednotní?
Často nemáme stejný názor, vždy ale najdeme společnou řeč a cestu.

Jak je to dlouho, co firma dělá statisíce měsíčně z affilu?
O přesných výdělcích nemám úplný přehled, protože všechny peníze investujeme do rozvoje našich aktivit, jinak je to určitě několik měsíců.

Jaká kampaň ti dělá procentuálně největší příjem?
Především se focusujeme na finanční trh a částečně na pojištění. Určitě máme v plánu další segmenty, ale zatím si vše necháváme pro sebe.

Jaký zdroj ti přináší největší a naopak nejkvalitnější traffic?
Prioritní pro nás je organická návštěvnost, jelikož je nejkvalitnější. SEO a PPC jsou u nás na prvních místech a dáváme jim velký důraz. Jedinou nevýhodou může být obrovská konkurence v segmentech, které děláme.

Jaký máš podíl českého vs zahraničního affilu?
V současné době je pro nás zásadní ovládnutí CZ trhu a poté se chceme zaměřit na affil v zahraničí. Zajímají nás trhy na Slovensku, Maďarsku, Rusku atd.

Zaměřuješ se na nějakou úzkou specifickou niku, nebo je ti to jedno a bereš cokoliv, co konvertuje a má slušné provize?
Tak určitě jsou pro nás zajimavé kampaně, kde je dobrý traffic a konverze stojí za to. Máme určité intertní kritéria, co je pro nás zajímavé a co ne.

Jaká ta kritéria jsou? Co musí kampaň splňovat, abys o ní uvažoval?
Co je pro mě osobně důležité, je velikost provize a hledanost. Pokud dané téma může dělat alespoň 1000 Kč denně, je to pro nás zajímavé.

Kolik času ti affil bere týdně?
Affil je pro nás hlavní prioritou, takže se mu snažíme dávat co nejvíce času. Hodinově to asi nedokáži říct, ale stává se, že jsem v kanclu třeba do 3 do rána.

Jak vypadá tvůj běžný pracovní den?
V 9 hodin přijdu do kanclu, zkontroluji maily, klasika. Weby – jestli vše jede, pak se buď linkují naše weby, anebo tvoříme nové. Práce je to hodně. Momentálně máme opravdu hodně aktivit.

Jaká z těchto aktivit tě v současnosti zaměstnává nejvíc?
Asi vývoj nových webů a linkbuilding.

Jaké jsou tvé plány do budoucna? Kam se chceš posunout za měsíc, za půl roku, za rok?
Plány jsou velké. V nejbližších měsících chceme rozjet velké projekty, na které se chystáme už delší dobu. Do roka se chceme dostat na pozici top 5 největších affilů v ČR.

Díky za rozhovor.




ebook Affilák

Přihlaš se k odběru novinek a získej Ebook Affilák zdarma

Ebook jako bonus? Své zkušenosti s affiliate marketingem jsem se pokusil shrnout v jediném ebooku. Popisuji v něm, jak může začátečník vyrůst ve výdělcích dost na to, aby se affilem mohl živit. Jak se stát affilákem na plný úvazek?

20 komentářů u “Rozhovor s affilákem: Tomáš Dekan”

  1. Prima rozhovor, Tomášovi držím palce, má výborně našlápnuto!

    1. Tomáš Dekan napsal:

      Diky Mário 🙂 toho si vážim hlavně od tebe

  2. frances napsal:

    Super výstižný rozhovor maigi, jen tak dál. Tomášovi a jeho teamu přeju ať se jim top 5 povede co nejdříve. Mám na něj jen takový drobný dotaz, nelákají váš team španělsky mluvící země (hlavně brazílie)?

    1. afrikan napsal:

      škoda že v brazilii se mluvi portugalsky…

      1. Frances napsal:

        To je velka skoda:-)

  3. dysm. napsal:

    Pěkný. Je vidět, že když se tomu člověk patřičně věnuje, tak přijdou tučné odměny :].

  4. Andre napsal:

    Trochu škoda, že údajně vše reinvestuje. Pokud to dost vydělává, klidně bych utrácel. 🙂

    1. Maigi napsal:

      Zřejmě právě proto, že neutrácí a reinvestuje, je tam, kde je.

      1. Andre napsal:

        To je jasné, každého věc. 🙂 Já už jsem právě ztratil ideály o reinvestování.

      2. M napsal:

        Nebo také proto, že porušují pravidla kampaní u své affiliate sítě. Provoz (například) těchto affil webů je myslím i v adbenefitu off-limits: homecredit-ipujcka.cz, pujckyprovident.cz, ferratum-ipujcka.cz

        1. Tomáš Dekan napsal:

          Nevím o tom, že by jsme porušovali pravidla u AdF, kde máme velmi přátelské vztahy.

          ferratum-ipujcka.cz – žadná brand restrikce
          pujckyprovident.cz – web přesměrovaný, už náký pátek
          HC – je v řešení v AdF, protože brand restrikce je teprve cca měsíc

          Business nám určitě nestojí na 3 webech.
          Příště se aspoň podepište když budete psát, že porušujeme pravidla, když neznáte podrobnosti.

          1. M napsal:

            Prvně – komentuji přesně co vidím – ty domény jsou off limits a není pravda, že se na Ferratum restrikce nevztahují. U eSpolupráce (jejíž iframe na tom webu máte) se restrikce vztahují v 5. bodu VOP a dále v pravidlech samotné kampaně http://www.espoluprace.cz/dokumenty/podminky_kampani.pdf. Navíc pevně věřím tomu, že u AdF je absence restrikcí u Ferratum pouhým opomenutím – zas tak rozdílné podmínky si AdF u Ferratum myslím nevyjednalo. Pro zajímavost by to mohl prozradit Maigi.

            Samozřejmě si nemyslím, že vám bussines stojí na třech webech, ale pouze tyto tři jsem našel při googlování (a víc jsem se tomu nevěnoval – nemusím, nechci). Alespoň už teď víte, že pravidla porušujete. Nemáte zač za upozornění. 😉

            Kdybych se chtěl podepsat, nejspíše bych to udělal. I tak ale díky za upozornění, příště to zvážím.

  5. LukasP napsal:

    Je dobré vidět, že pěkně si vydělat na českém affilu je možné. Další motivace pro nás affiláky. Teď už jen umět pořádně budovat ziskové weby.

  6. Mirek napsal:

    Kolik je potreba webu aby se clovek dostat na takto zajimava cisla?

    1. Josef P. napsal:

      Někdy jeden a někdy ti jich nestačí ani 100. To je dost závislé od tématu a od možností dostat web na přední pozice a zajistit dostatečně relevantní návštěvníky.

  7. Marek L. napsal:

    Určite rozhovor motivuje ďalších ľudí a pustia sa do affilu. Chcelo by to ešte ukážku, ako by „kvalitný (ziskový)“ affil web mal vyzerať (vyzerá).

  8. Webedition napsal:

    Chcelo by to viacej podobných rozhovorov a nových článkov 🙂

  9. Manuel Nuněz napsal:

    Něco mi říká, že téma okolo Brazílie je stále ‚active‘ 😉