Affiliate marketing Rozhovory

Rozhovor se Zdeňkem „Linki“ Dvořákem: novým affiliate managerem Exiteria.cz

21.3.2014 3 min čtení

Rozhovor se Zdeňkem „Linki“ Dvořákem: novým affiliate managerem Exiteria.cz

Reading Time: 3 minutes

Na úvod poprosím o stručné představení, jak jsi  se stal affiliate managerem exiteria.cz a jak bys v krátkosti představil společnost Exiteria.

Pro Exiterii pracuji jako externí konzultant linkbuildingu a podílel jsem se na vzniku affiliate programu, který v jeho první fázi měla na starosti Petra Brandejská. Nově teď řízení programu přechází pod mé vedení, Petra se bude affilu věnovat i nadále, ale bude mít na starosti interněji zaměřené procesy, já se budu věnovat rozšiřování programu a přípravě kampaní.

Exiteria se se svými několika nábytkovými eshopy, mezi nimiž vyniká MT Nábytek, v průběhu posledních zařadila mezi přední prodejce nábytku. Prodáváme pouze online, máme vlastní autodopravu, zboží v průměru dokážeme dodat za 7,4 dne, zákazníci nás mohou kontaktovat na infolince až do osmi večer, což většina konkurence nemá. Přímo v Exiterii aktuálně pracuje více, než 50 lidí.

Kolik už prošlo eshopem nákupů, respektive z jak velkého objemu jsou spočítaná čísla. Můžete uvést kromě průměrného košíku také  nejprodávanější segmenty, kombinace a cokoliv, co by marketér mohl použít pro zacílení na co nejdražší košík?

S ohledem na konkurenci v oboru nemůžeme uvádět úplně konkrétní čísla, ale celkové počty objednávek jsou za poslední měsíce v pěticiferných číslech. Nejsme žádní drobečci z garáže:) Ze segmentů jsou jednoznačně atraktivní součásti obývacích pokojů, tedy sedací soupravy a obývací stěny, následuje jídelní příslušenství, tedy stoly a židle a pak veškerý nábytek pro děti.

Nábytek je ale obecně  fajn v tom, že se jedná o opravdu širokou škálu zboží v různých cenových hladinách a s různou frekvencí nákupu, takže množství kombinací pro akviziční strategie je docela vysoké. Nevýhodou může být delší nákupní cyklus, ale i toho se dá využít při tvorbě různého obsahu pro affil aktivity.

5767

Ta průměrná objednávka je částka s DPH nebo bez DPH? Ptám se proto, protože počítáte provize z ceny objednávky bez DPH a dle obratu se následně počítají i úrovně provizních modelů.

Výše průměrné objednávky je v programu uváděna s DPH, což není v pořádku a díky za upozornění, opravíme to:) Každopádně teď můžu prozradit, že od dubna budeme zvyšovat základní provizi na 8% pro všechny s tím, že další navýšení budeme řešit individuálně.

Co bys doporučil affilákovi, který vás začíná propagovat? Co nejlépe funguje, na co se zaměřit, ať už co se týká webu, nebo typu trafficu.

Co se týká webu, je jednoznačně důležité mít kvalitní grafické materiály, které jsme schopni na požádání dodat bez vodoznaku. Nábytek je přeci jen, kromě požadavku na kvalitní provedení, také silně vizuální volba. Doplnit svůj obsah můžete i z recenzí našich zákazníků, které pravidelně publikujeme, čímž samozřejmě nemyslím copy&paste, využít se ale dají procentní hodnocení.

Myslím, že doba jednoduchých MFA stránek je dávno pryč a lidé na internetu už více hledají konkrétní rady, doporučení, recenze a zkušenosti ostatních. Tady si myslím leží příležitost pro affil partnery.

Typ trafficu záleží spíše na zkušenostech daného affiláka, ale máme v nabídce přes 5000 produktů, takže určitě zajímavá je možná návštěvnost z vyhledávačů na long tailové fráze kombinované s názvy jednotlivých sérií nebo produktů.

Kolik máte affiláků a jaký objem měsíčně vyplatíte na provizích?

Partnery počítáme v současnosti na vyšší desítky, co se týká affiliate a aktuálně se připravujeme i na podporu těch, kteří by měli zájem o přeposílání objednávek. Protože je náš program relativně nový, jednotlivé výplaty jsou zatím na úrovni tisícikorun, což se dá brát taky jako příležitost pro affiláky, co by chtěli zkusit nový obor, protože s bydlením má zkušenost prakticky každý, což docela usnadňuje například tvorbu obsahu a konkurence tu není tak extrémní, ať už v rámci našeho programu, tak i nábytku celkově.

Jaké procento z nich dosáhlo na 8% provizní hladinu?

Zatím žádný. Výsledky ale sledujeme a protože je pro nás affiliate program zajímavý z mnoha důvodů, budeme provizní hladinu navyšovat, jak jsem už uvedl výše.

Kolik si vydělá největší affilák?

S tím souvisí odpověď na jednu z předchozích otázek. Zatím je to v řádu tisícikorun.

V jakém objemu a jak často obměňujete sortiment?

Záleží na období, dodavatelích atd. – velmi zhruba 80-500/měsíc novinek, kolem stovky měsíčně se stahuje.

Co se stane s textovým odkazem na produkt, který už není v nabídce? Je přesměrován? Kam?

Pokud produkt aktuálně nelze zakoupit, zůstává URL beze změny, pokud je produkt již stažený z nabídky, pak je převeden na informující stránku s chybou 404, přesměrování na jiný produkt není aktuálně realizováno. Víme, že to není šťastné řešení z mnoha důvodů a pracujeme na tom, abychom v takových případech nabídli lepší řešení v řádu jednotek měsíců.

Co plánujete v nejbližších měsících pro podporu affiliate programu?

Budeme připravovat mnohem větší množství podkladů pro kampaně, nově jsme partnerům nabídli možnost nechat si od nás vyrobit bannery na míru webům, chceme celkově zintenzivnit komunikaci, ať už formou newsletteru, tak i zavedením affiliate sekce na našem blogu. Uvedu již dříve zmíněnou podporu přeposílání objednávek, kdy máme připravené xml feedy na míru pro partnery, kteří s námi chtějí spolupracovat touto formou.

Díky za rozhovor a hodně úspěchů s affilem!

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.