Affiliate marketing Události z oboru Ze života affiláka

Report z 6. Affiliate konference

4.10.2014 3 min čtení

Report z 6. Affiliate konference

Reading Time: 3 minutes

Ve čtvrtek proběhl už šestý ročník Affiliate konference od VIV NETworks. V tomhle reportu popíšu jen ty přednášky, které mě nějakým způsobem zaujaly a co jsem si z nich odnesl.

Josef Kroupa

Když to vezmu popořadě, první přednáška, která mě zaujala, byla v režii Josefa Kroupy o jeho PPC kampaních. Před ní se CJ chlubil výsledky a technickými novinkami v oblasti segmentace a cílení. Pepova přednáška byla spolu s Davidem Eiseltem jedna ze dvou, na které jsem se těšil nejvíc. Proto jsem vlastně ani nebyl na žádném workshopu. Je pro mě skutečně nepochopitelné, proč se workshopy od publisherů pro publishery kryly s přednáškami od publisherů pro publishery. Vybral jsem si přednášky, protože Frantu a Tomáše už jsem slyšel a slyšet můžu kdykoliv.

Přednáška „Jak jsem díky PPC kampaním málem prodělal kalhoty“ měla možná zbytečně bulvární nadpis, protože v ní Pepa ukázal typický začátek affiláka v PPC, kterému se lze jen těžko vyhnout. Ten scénář je velmi obvyklý. Začátečník si osahá první kampaně na obecných slovech a s narůstajícími zkušenostmi své inzeráty stále víc specifikuje, vylučuje z nich specifická sousloví, která znamenají něco jiného, obohacuje je o nová a vyrábí další inzeráty. Postupem času se affilák víc specializuje a snaží se odlišovat.

zisk

Pepa se podobnou cestou stal slušně výdělečným a pokud to školné stálo jen prodělaných šest a půl tisíce za 8 měsíců, šlo o velmi levné školné. Pro začátečníky také prozradil pár triků, které se mu v inzerátech osvědčily a možná tím tak několika affilákům, kteří ho budou následovat, ušetřil pár propálených korun.

David Eiselt

David je rázný a někdy přehnaně kritický, ale jeho přednáška „Proč být autoritou svého oboru“ ukázala správný postup při budování velkého projektu, který vás má živit. Připomenul posluchačům, že za monitorem vašich návštěvníků sedí lidé z masa a kostí. V té nezveličené podobě s ním ve všem souhlasím, ale třeba nepovažuju měření a testování za blbost. Může třeba ukázat, jak nový nápad zafungoval a to i při výrazně menším objemu návštěvnosti. Jasně, při deseti tisíci lidech denně se může projevit jiný výsledek, ale to může být převahou jiných lidí z jiných zdrojů nebo v jiné části nákupní fáze. Testování bych se nebál třeba už od 100 lidí denně, pokud bude probíhat týdny. Google si při malé návštěvnosti také počká delší dobu, než určí výsledek A/B testu. Není to problém a funguje to.

S čím s Davidem 100% souhlasím je, že je nutné dělat i věci, které se zkrátka měřit nedají. Není to pouze o tvrdých číslech, ale o vztazích mezi lidmi. Prodávat můžete pouze někomu, kdo vám důvěřuje a důvěru si nezajistíte výkřiky „kupte mé zboží“, ale tím, že lidem pomůžete s jejich problémy.

Souhlasím také s tím, že je zásadní budovat komunitu, a že to trvá dlouho. Co se týká počtu hodin práce denně, nejsem vyhraněný ani k jedné straně. Nehlásím ani pracujte víc hodin jako David, ani pracujte míň hodin jako Mário. Vnímám to tak, že záleží na projektu, na kterém pracujete. Je to pro vás i zábava? Je to zároveň pomoc ostatním, při které je výdělek dle slov Davida až následkem a ne cílem? Potom ty hodiny stejně nepočítáte a nevadí vám.

Jan Tichý

Přednáška Honzy Tichého byla velmi odborná, specifická a využití asi nenajde u moc posluchačů, přínos ale určitě měla v tom, že ukázala posluchačům jednu důležitou věc: Podívejte se na své cesty konverzí. Možná vaši zákazníci často projdou před nákupem přes víc placených kanálů a vy za ně zaplatíte několikrát, aniž byste věděli, že jde o stejného zákazníka.

multichannel

Kromě ukázky problému nabídl Honza také několik řešení, vysvětlil, kde najít důležitá čísla, jaká mají řešení nevýhody, kdy je použít a nezapomněl zmínit, že žádné řešení není perfektní a vždy půjde jen o zmenšení chaosu.

Další zajímavé přednášky, organizace

Mezi další přednášky, ze kterých jsem si odnesl podněty, byly WordPress pluginy od Tomáše Ponera, tipy na Facebook příspěvky od Elišky Vyhnánkové a doporučení soustředit se na rannou fázi nákupního procesu, kde je mnohem míň konkurence od Marka Prokopa.

Co se týká organizace, konference má samozřejmě světlé i stinné stránky. Moc mě nepotěšilo, že se kryly workshopy pro publishery s přednáškami pro stejné publikum, že se poměrně dlouho čekalo na Dish truck, který byl ale výborný, a že nejde tak úplně o nezávislou oborovou konferenci, která by se snažila pozvednout celý obor bez nutnosti prodat své služby. To je ale asi logické, když konferenci provozuje affiliate síť. Možná by mohla být oborová a promo část oddělená, přičemž na představování novinek sítě by měl mít možnost přijít kdokoliv bez placení.

Jinak samozřejmě after party je tím nejcennějším. Je to jedna z mála příležitostí, kde si mohou lidé z oboru popovídat osobně. Mário dokonce podepisoval hned 3 knížky, i když si hned na začátku sundal visačku 🙂

Jeden komentář
  1. […] http://affilak.cz/report-z-6-affiliate-konference/ […]

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.