Affiliate marketing Jak propagovat

Rady, které budete potřebovat, než začnete s media buyingem

16.3.2015 2 min čtení

Rady, které budete potřebovat, než začnete s media buyingem

Reading Time: 2 minutes

Media buying je něco, co jsem tu ještě neprobíral. Je to možnost získání značného trafficu, po které sáhnete, když už máte vyladěný web z pohledu konverzního poměru. Ten má samozřejmě málokdo. Pokud tedy narazíte na majitele nekonverzního webu s velkou návštěvností, můžete mu buď poradit, nebo toho využít pro sebe. Co k tomu budete potřebovat kromě hledání takových navštěvovaných webů?

Znalost konverzní demografie

Bez znalosti své konverzní demografie, tedy veškerých podrobností o těch návštěvnících, kteří vám konvertují, se při media buyingu nebejdete. Nejde o to, že byste snad nemohli zcela logicky inzerovat povinné ručení na webu o autech. Znalost vlastní demografie vám umožní nakupovat na webech a jiných zdrojích úplně mimo svůj obor a přitom tam oslovit svou cílovou skupinu. Nebudete dělat ty chyby, že byste sice inzerovali na webu pro chlapy, ale úplně jiným ročníkům. Pak se budete divit, že máte dost návštěv, ale žádné konverze.

Zajistěte si kontrolu

Celá strategie může vypadat primitivně. Pronajmete si odkaz nebo banner na jiném webu, koupíte mailovou rozesílku nebo objednáte přímo traffic a cílíte na svůj web nebo rovnou affil odkaz. Mnohem lepší je ale použít vlastní doménu, na tu cílit a přesměrovat ji, kam potřebujete. Díky takovému mezičlánku získáte kontrolu, kterou u cizího trafficu ztratíte. Ta je důležitá při různých porušení pravidel. Například umístíte banner na cizí web, ten zveřejní něco, co vaše affil kampaň zakazuje (adult, gamble, cokoliv) a vy musíte banner urychleně odstranit. Díky redirectu můžete traffic okamžitě stopnout i bez spolupráce s majitelem trafficu.

Chytrý redirect

Osobně používám systém složek, i když by to šlo řešit i přes .htaccess soubor. V hlavním adresáři mám index přesměrovaný na svůj affil web a pak mám složku na každý zdroj pojmenovanou zvlášť. Do nakoupeného média dám pak url affilweb.cz/slozkaA nebo tak něco. V těch složkách je pak další index, který přesměruje na affil web s individuálním utm. Nejen, že poznám zdroj trafficu, jeho kvalitu a chování, ale mohu ho i kdykoliv vypnout, i kdyby šlo o rozeslaný mailing, který se většinou zastavit nedá.

Tím, že používám index.html v každé složce, můžu jednoduše zastavit traffic jeho smazáním v konkrétní složce. To je hodně jednoduchý a rychlý úkon, který zvládnu i z tabletu mnohem rychleji než přepisovat .htaccess.

Upřednostněte weby bez reklam

Při hledání prostoru pro nákup reklam si vybírejte spíš ty  minimem nebo žádnou reklamou. Narazíte díky tomu spíš na začátečníky, kteří nemají bohaté zkušenosti s monetizací. To vám zajistí pár konverzí za minimální cenu. Hledat můžete třeba v netmonitoru, nebo v katalogu na waudit.cz

Závěr

Z media buyingu se může stát hlavní zdroj vašeho trafficu. Zdroj, který je snadno škálovatelný, který můžete mít v jakémkoliv rozpočtu a který má poměrně stabilní cenu. Ještě malý TIP na závěr: Pokud má nalezený web nasazenou reklamu AdSense a vám se nedaří majitele webu oslovit, můžete přímo na konkrétní web cílit přes AdWords.

4 komentářů
  1. Jirka

    Ok, ale dá se s tímto přístupem získat stovky návětěv denně? Moje představa je, že za rozumný peníz dostaneš napřímo reklamu na stránk s max desítkami návštěv denně, to děleno konverznímm poměrem tvé reklamy = mrzká návštěvnost denně z jednoho zdroje. Tj. musel bys mít desítky takto zápřátelených webů a to jsou již velké časové a organizanční náklady, ne? Můžeš udat nějaká čísla? Tvůj článek je velice obecný..

    • Maigi

      Klidně i tisíce. Samozřejmě to ale není za stokoruny měsíčně. Navíc i kdybys měl domluveny desítky zdrojů, žádné časové a organizační náklady to nejsou. Jednou to domluvíš a pak jednou za 3 měsíce platíš fakturu, to je veškerá administace. Obecný je proto, že čísla lítají, můžeš najít desítky návštěv za drobné a tisíce za vyšší částky. Můžeš platit jednou za 3,6,9 i 12 měsíců, můžeš mít domluvený jeden web i stovku webů. Proto píšu, že je to škálovatelný zdroj.

  2. Peter

    Ako si viem v adwords nastaviť, aby som na len na tej stránke reklamu?

    • Maigi

      https://support.google.com/adwords/answer/2470108?hl=cs

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.