Proč se affilák dřív nebo později učí programovat
Reading Time: 3 minutesTrendem je bootstrapování. Oblíbeným názorem je, že nemusíte psát ani řádek kódu, pokud potřebujete využívat libovolný online nástroj. Souhlasím s tím, protože skutečně nemusíte psát ani řádek kódu a všechno máte díky online nástrojům usnadněné. Otázkou však zůstává, jestli byste měli přehlížet možnost programovat a proč se nakonec každý velký affilák buď učí programovat, nebo si najímá programátory? Proč každý z těch, kdo doporučuje nepsat žádný vlastní kód, sám leckde používá vlastní naprogramované kódy a scripty?
Jak už jsem říkal, souhlasím s tím názorem, že to dnes není potřeba. Že to ale není potřeba, neznamená, že vám to doporučím. Naopak.
Samozřejmě je snažší si někoho najmout, netvrdím, že byste se měli stát programátorem a vše si dělat sami. Rozhodně ale bude výhodou, pokud se do problematiky alespoň obecně ponoříte a pak si někoho najmete. Pomáhá to pro přehled nad tím, co je možné. Technicky je možné téměř cokoliv, ale pokud přičichnete k programování sami, víc vás toho napadne. Taky konkrétněji formulujete zadání a programátor se nezapotí nad dedukováním, co máte asi na mysli.
A programátora dřív nebo později začnete potřebovat, protože:
Propagační nástroje přestanou stačit
Efektivnějším způsobem dodávání kontaktů či objednávek, je jejich zachycení vlastním způsobem a následné předání čistou datovou cestou bez přesměrovávání, bannerů a podobných zastávek. Čím efektivnější způsob dodávání vymyslíte, tím lepší konverzní poměr získáte a vyděláte adekvátně tomu víc peněz.
Získaté také větší kontrolu nad kvalitou.
Jednou z možností efektivních cest jsou vlastní nástroje, jako kalkulačky nebo srovnávače, které návštěvníkovi zdarma něco spočítají nebo vyhodnotí a následně předloží nabídku. V této fázi už díky vlastním nástrojům můžete držet kontaktní údaje, například z prvního kroku kalkulačky a nemusíte tak k dokončení vyžadovat moc dodatečných informací.
Žádný affiliate program na trhu vám bez programování tyto možnosti nenabídne.
Analytické nástroje přestanou stačit
Obecné služby vlastními silami lépe, než profesionální SaaS aplikace možná nevymyslíte. Pravděpodobně nenaprogramujete lepší Google Analytics, ale zajistíte si mnohem efektivnější propojení nástrojů, které už používáte. Zajistíte si lepší řešení pro VÁŠ konkrétní případ.
Budete třeba sestavovat seznamy kontaktů na základě vámi zvoleného chování na webu a vylučovat z nich na oplátku jiné, u kterých na základě chování rozpoznáte, že se hodí spíš do jiného seznamu.
V případě programování vlastního formuláře se otvírají možnosti hlubší analýzy. Můžete zjistit, které pole formuláře dělá návštěvníkům největší problémy. U landing page můžete zjistit, kam až se návštěvník doscrolloval a podobně. Získáte víc informací, se kterými můžete dál pracovat.
UI je král
Kupuji si různá hotová řešení v podobě scriptů z codecanyon, ale bez základní znalosti kódu bych je nikdy nemohl použít, jak chci a nikdy bych je neslepil dohromady spolu s jiným kódem. Hádaly by se mi různé css soubory, javascripty a PHP proměnné se stejným názvem. Nikdy bych to bez základní znalosti kódu nebo bez programátora nemohl po spojení opravit. Mohl bych si leda vybrat jeden jediný bez možnosti kombinace s dalším.
I kdyby to byl váš případ a potřebovali jste vyřešit jediný problém jedním jediným scriptem, který je k dispozici za pár dolarů, plně si ho nepřizpůsibíte vašim potřebám. Změníte barvy, změníte rozměry, ale nezměníte chování.
Proč je to tak důležité?
Na začátku nemáte potřebu si vše plně přizpůsobovat. Stačí vám základní vzhled webu, formuláře, pluginů, widgetů a dalších prvků. Bude to fungovat. Naučíte se hodně o marketingu, získáte první zkušenosti, první výsledky, první objem a nebude to stát moc peněz. Pro začátek je takzvané „bootstrapování“ ideální. Jakmile ale začnete růst, i sebemenší změny v UI začnou mít výraznější dopad na výdělky. 10% zlepšení budou zajímavé peníze.
Můžu si slepit základní affil web na WordPressu s iframe formulářem, nebo tlačítkovým odkazem na eshop bez jakékoliv technické znalosti, ale pokud proti mně bude stát affilák s plně integrovanou aplikací, která počítá zákazníkům nějaká data navíc ve skvěle zapadajícím a funkčním designu, odlišným od konkurence, musel bych být v akvizici návštěv o hodně lepší, abych vůbec mohl konkurovat.
Kromě všeho zmíněného, získáte i finanční výhodu. Budete mít totiž možnost vybrat si mezi doživotním měsíčním placením nějaké SaaS aplikace a jednorázovou investicí do vývoje podobné, pokud potřebujete pouze jednoduchou funkci.
jarda
Opravdu doufám že brzy opět zpristupnis předplatné. Byl bych první zákazník :)
kureckamichal@gmail.com
Já jen souhlasím. Lituji, že jsem se nevěnoval programování více už dříve. Teď se mu věnuji důkladněji asi rok a otevřelo mi to nové obzory, co je vše možné udělat v pár řádcích kódu.
Luboš
Zatím jsem takový začátečník, že programovat vůbec nepotřebuji :-) Mimochodem, využíváte někdo síť CJ? Žádali jste už o vyplacení provize?