Proč by měly být infoprodukty součástí vašeho mixu?
Reading Time: 2 minutesInfoprodukty a jejich kampaně nenechali v našich končinách nikoho chladným a každý na ně má pevný názor. Je to jedna z těch oblastí, která rozděluje lidi na dva tábory. Obě strany by tyto tábory určitě popsali jinak. Buď na inteligentní vs. zblbnutý dav nebo na ti, kteří hatovali vs. ti, kteří vydělali. Jsou pro affiláka infoprodukty důležité? Distancujete se od nich se vztyčenou hlavou? Možná děláte chybu.
Faktem zkrátka zůstává, že sbírat maily a prodávat až v nich je pro affiláka efektivnější způsob monetizace a faktem také je, že infoprodukty jsou jednou z nejvýdělečnějších metod, jak takové kontakty vytěžit. Pokud se affilák zajímá o vydělání hodně peněz, minimálně si nemůže dovolit infoprodukty ignorovat.
Osobně k nim nejsem vyhraněný. Některé věci mi vadí, třeba začínám být alergický na výraz „jste skvělí!“, někdy mi přijdou informace neadekvátní ceně a někdy mi celá kampaň přijde jako cirkusové číslo, kde platíte vyloženě za zábavu. Nechci je ale paušalizovat kvůli pár chybám některých z nich. Přijde mi, že stejné informace v jiném obalu by takové vášně nevyvolaly a nikomu by nevadili třeba ve formě knihy. Když se podíváte na Kiršovu a Hrdličkovu kampaň, která učí spuštění vlastního infoproduktu, zjistíte, že videa jsou jen jednou z mnoha forem. Bohužel tu málokdo vyzkoušel nějakou jinou. Videa jsou obecně efektivní a proto je bohužel zkouší i ti, kteří před kamerou spíš odrazují než lákají.
Zpátky k původní otázce. Proč by měly být infoprodukty součástí vašeho mixu? Jako affilák máte na výběr, jaký typ produktu/služby propagovat. Potřebujete vysoké výdělky, takže jeden z činitelů rovnice provize krát počet prodejů musí být vysoké číslo. Můžete tedy propagovat něco levného, co si koupí víc lidí, nebo něco drahého, co si koupí málokdo. Preferuji první styl, protože díky vysokoobrátkové nabídce můžete lépe měřit, analyzovat, testovat a upravovat. Během jediného dne můžete vyladit landing page o hodně procent konverzního poměru, zatímco u drahé nabídky čekáte na prodej a nevíte, jestli šlo o náhodu, nebo špatně vyladěné propagační prvky.
Infoprodukty jsou v tomhle unikátem, nabízí vysokou provizi X vysoký počet prodejů. Nevýhodou je časové omezení a někdy jednorázovost, pokud není žádný reopen.
Co chci dnes affilákům nabídnout k zamyšlení, je, dělejte to jako Apple. Mějte svůj vstupní produkt zadarmo, za email, nebo za malé peníze, kde své kontakty zachytíte a zaujmete. V případě Apple je vstupní produkt iPod za $49, kde si zákazníci osahají jejich výrobek a po letech se rozhlédnou a uvědomí si, že mají Apple domácnost. Celkem byste měli mít 3 druhy nabídky.
- Levná vstupní nabídka
- Udržující s průměrnou cenou (opakované doživotní provize, u nás nabízí málokdo)
- Drahá prémiová nabídka (tady byste měli zvážit infoprodukty)
Říká se tomu model vzestupu. Úplně ideální by bylo, kdyby všechny nabídky měly společný obor, ve kterém se pohybují, abyste si udrželi focus na jednu oblast, ve které se pohybujete. Samozřejmě zásadní pro takový mix je dlouhodobě budovaná databáze.
Sbírat maily je jedna z věcí, kterou chci v tomto magazínu obecně doporučovat. Pořád to dělá jen malé procento affiláků a přitom jde o zásadní affiláckou činnost. Začněte se sběrem, nabídněte za email něco zdarma a začněte hned.
Jak se vy díváte na infoprodukty?
Jan Čejka
Propagace infoproduktů je určitě krátkodobě hezky výnosná oblast. S dlouhodobým dopadem. Psal jsem o tom tady - http://jancejka.cz/2014/06/muzou-affiliate-programy-uskodit/#more-1930 Osobně jsem teď v propagaci infoproduktů opatrnější. Zaměřím se víc na SEO a microsite :-)
birkof
Pokud člověka zajímá jen výdělek, pak infoprodukty jsou asi jejich dobrým zdrojem. Mimo to, je jejich propagace lehčí, protože primární propagátoři mají dobře zpracované techniky vymývání mozků. Navíc je to dnes moderní a dost lidí o to má zájem.
Tomáš Gřešek
Affiliate je velmi zajímavá příležitost. Infoprodukty mohou být určitě velkou příležitostí nejen v oblasti affiliate. Bohužel tento trh je v plénkách - viz můj článek -http://tomasgresek.cz/chyby-a-omyly-infopodnikatelu/ . Bohužel se moc nekultivuje a "superstár" zaplevelují trh pseudo kvalitními informacemi, postavenými na studiu u těch nejlepších. Je třeba být velmi opatrný co do své databáze posílám - protože, někteří nejen, že nemají kvalitu infoproduktů, ale dokonce nedkončí program - jako např. Genius Acdemy (viz tento odkaz -http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/2040/nedokonceny-online-program). Ale i přesto jsem přesvědčen o příležitosti infopodnikání. (http://tomasgresek.cz/prinosy-infopodnikani/). Myslím si, že je to směr nejen pro affiliate, ale zejména pro vzdělávání.
Duben
Tak třeba my jsme přišli s infoproduktem, který můžete fyzicky držet v ruce. Protože i kniha se dá brát jako určitá forma infoproduktu. Po prázdninovém uzavřeném testování máme navíc nově otevřenou registraci afiil partnerů pro veřejnost. Tak pokud byste měl někdo zájem zkusit propagovat něco, co dává smysl a lidem dokáže opravdu pomoct rádi Vás jako affily uvítáme http://jakziskatpraci.cz/obchodni-podminky/pro-affiliate-partnery/.