Blogování Úvahy

Jak skrze predikce získat marketingovou výhodou

24.1.2019 2 min čtení

Jak skrze predikce získat marketingovou výhodou

Reading Time: 2 minutes

Vrátit se zpátky v čase, budoval bych si aktivně Instagram, ještě předtím bych koupil Bitcoin a ještě předtím bych si zaregistroval domény typu pujcky.cz a pojisteni.cz. Tyhle věci jsem dopředu neodhladl. Jiné se mi ale odhadnout podařilo. Z jedné dvoustokorunové investice dlouho nic nebylo. Časem ale vynesla přes čtvrt milionu. ROI jak blázen jen kvůli dobrému odhadu. Je jasné, že odhadnout správně trend, nebo jen úspěch konkrétní firmy, může být „game changer“.

Jak se snažím jít tomu štěstíčku trochu naproti?

  • Sleduju tuzemské vznikající startupy, hlavně fintech. Jakmile získají představu o tom, kolik je v marketingu stojí zákazník a kolik jim vynese, budou za ně ochotni tuto částku platit i v affilu. Dobrý zdroj je fintechcowboys.cz.

 

  • Sleduju zahraničí startupy, které už nějakou dobu existují a jsou už populární. Kupuju si kolem nich cz i jiné domény. Jednou budou chtít třeba expandovat, nabídnou affil nebo whitelabel. Někdy může hrozit spor o brand, bacha na to. Kupuju ty, v jejichž budoucnost věřím. Je to trochu divná forma vyjádření důvěry – alternativa nákupu akcií. Akcie vyrostou rychle, spekulanti skočí po doménách o něco později. První může předcházet hodnotě druhého. O roky. Kupuju si i jejich překlepy. Překlepy největších firem jsou rozebrané. Překlepy firem, které ale mají ambice je jednou nahradit, jsou volné. Až se jim to podaří, ta šance tu už nebude.

 

  • Občas se dívám na expirované domény. Ne proto, že bych v nich viděl potenciál k odchycení. To se moc často nestává. Spíš se ale mnohdy podle názvu dovtípíte, co kdo plánoval před rokem spustit. Je zajímavé koukat na nápady druhých. Pomáhá mi to s vlastními nápady a vzácně se stává, že odtuším, kam někdo s tím nápadem asi směřoval a jestli pokračoval jinak.

 

  • Čtu si webtrh od nejstarších příspěvků. Je plný predikcí, co za X let (dnes) bude nebo nebude. Většinou se ti diskutující šíleně pletli. Taková minulost mi ukazuje, že ani dnes nemám věřit odborníkům hlásajícím, co teď už nemá smysl dělat. Vždy po pár letech je zajímavé to znovu projít.

 

  • Samozřejmě bulvár za vás může dělat analýzu, jaká témata zaujmou davy. Stačí se podívat na poslední články a frekvence témat.

 

  • Sleduju newsfeed.cz pro přehled, co FB testuje na malém vzorku uživatelů.

 

  • Hodně vzácně sleduju konkurenci a velké hráče mého oboru. Některé věci dopředu odhalí obchodní rejstřík a povinně zveřejňované skutečnosti v něm. Jiné odhalí třeba googlení hlavní části měřícího ID v GA kódu. 2 weby pod stejným měřícím ID a účtem se liší pouze na konci -1, -2 atd.

 

  • Sleduju nejnavštěvovanější weby u nás a v zahraničí. Někdy mají obrovskou návštěvnosti weby, o kterých jsem vůbec netušil, že existují. Ty jsou vhodné k oslovení ke spolupráci dřív, než to udělá konkurence. Nástroj, k získání takových dat, uvolnil domaintyper.

 

  • Scházím se s lidmi, kteří o to mají zájem, bez ohledu na to, kdo to je a zda se mi ten čas vyplatí. Smířil jsem se s frekvencí max 1 taková schůzka týdně, a to jsem ochotný obětovat. Ještě se mi ale nestalo, že bych litoval spáleného času. Vždy získám zajímavý pohled, inside informaci, tip, kontakt nebo dobrý názor. A potkávám zajímavé lidi. Jak to patří sem? Drby a inside informace, co kdo chystá. Mám tak docela dobrý přehled.

 

Možná si ještě na něco vzpomenu, tak to sem doplním. Máte nějaké vlastní metody, jak předvídat a připravovat se na situace, které teprve přijdou?

 

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.