Obratová strategie: náhlý růst affiláků s nulovou profitabilitou
Reading Time: 2 minutesTaky si někdy při pohledu na ceny PPC inzerátů kladete otázku, jak to může nějakému affilákovi vycházet? Jak může vůbec něco vydělávat? Některé triky už jsem tu popsal, ale odpovědí taky může být, že nevychází. I přesto se ale takové kampaně mohou v celkové strategii vyplatit. Jak je to možné? A jak je možné, že se takoví affiláci náhle zvednou do slušně profitabilních čísel, aniž by je zvedali postupně z malých?
Existuje hned několik způsobů, jak vydělat na nulové nebo dokonce prodělečné profitabilitě kampaní. Zaměřit se na objem konverzí je však pro všechny zásadní.
Prodělat v PPC, vydělat na SEO
S objemem roste provize. I když se díky tomu mohou zpočátku prodělečné kampaně dostat z červených čísel, stále to u vysoce konkurenčních oborů nemusí stačit. I nulové kampaně jsou pak vlastně prodělečné při započtení hodnoty času, který zabere jejich správa.
Jakmile ale zjistíte, že má takový affilák spoustu podstránek na důležitá klíčová slova (buď na tom samém webu, nebo i na jiném, který má stejného vlastníka), začne to dávat smysl. Někteří affiláci udržují PPC kampaně čistě kvůli objemu, aby si s jeho pomocí navýšili provizi u všech svých webů. Ziskoví jsou pak ze SEO leadů/konverzí. Tam mají sice klidně méně konverzí, ale se slušnou provizí, která je často téměř rovna zisku na rozdíl od PPC. Kampaně tedy udržují jen kvůli zachování provizní hladiny.
Prodělat dnes, vydělat za rok
Affiláci, kteří mají jiný zdroj příjmů a nepotřebují hned dojit svůj nový affil projekt, toho mohou využít opět k růstu objemu. V PPC si mohou dovolit udržovat nulové kampaně a optimalizací se snažit o profit. Hned, jakmile nějaký profit dosáhnou, obrací ho opět zpátky do navýšení rozpočtu a zvýšení objemu. V takových případech není výjimkou otáčení vyšších desítek tisíc měsíčně až nižších stovek tisíc při neadekvátně nízkém celkovém profitu třeba tisícikorun. Strategií je získávat tímto způsobem objem, který mohou kdykoliv přetavit v zisk pouhým pozastavením růstu a navýšením provize odměnou za objem. Profitabilita je pak ze dne na den velmi slušná.
Prodělat na affil síti, vydělat na vlastních provizích
Třetí strategií je založení vlastní affiliate sítě. Řada sítí u nás vznikla evolucí velkého affiláka a řada jich sama dodává inzerentům i za sebe a své vlastní weby. Affiláci v síti mohou v takovém případě sloužit jako nástroj, díky kterému si velký affilák sáhne i na objem ostatních, shrne ho pod sebe a navýší si díky tomu své vlastní provize na vlastních projektech. Nemusí jít přitom jen o výši provize.
Častým argumentem, proč se stát velkým affilákem, bývá upřednostnění v nabídce privátních kampaní, produktů na míru a podobně. Takový VIP affilák je ale samozřejmě druhořadý za samotnou sítí. Majitel affiliate sítě může takových výhod od inzerenta využívat sám. Některé kampaně s omezeným rozpočtem se například nikdy k affilákům nedostali, protože síť byla schopna rozpočet pokrýt vlastní kampaní na vlastním webu. Sama affiliate síť pak klidně může vydělávat jen na náklady.