Novoroční úklid affiláků: konec energií?
Reading Time: < 1 minuteV posledních týdnech jsem zaznamenal velké množství affil webů k prodeji. Soukromě dostávám celé seznamy s výprodejem části portfolia. Affiláci mají nová předsevzetí do roku 2014, často se chtějí focusovat na jeden projekt, jedno téma nebo jednu kampaň. Zbavují se všeho, co je může rozptylovat, co nevydělává, jak jsi představovali, nebo se snaží sjednotit finanční prostředky na větší projekt.
Na prodej jsou většinou weby zaměřené na energie. To je pochopitelné, na trhu nevím o nikom z konkurence, kdo by v affiliate programu na srovnání cen energií (pomíjím produktovky jako ČEZ, RWE atp.) nabídl provozuschopné podmínky pro affiláky. Buď se setkáte se směšnou provizí, nebo schvalovatelností v řádu jednotek procent dodaných leadů. I ti nejvytrvalejší affiláci se schopností financovat delší dobu prodělečné kampaně, už to vzdali. Stále mluvím o srovnávačích, které znám od 4 firem. Ne vždy je to jejich chyba, podmínky na trhu jsou bohužel tristní i z řad inzerentů. Věřím ale tomu, že mimo srovnávače je situace jiná. Třeba produktová kampaň ČEZ určitě může dlouhodobě fungovat.
Možná jsem jeden z mála, který zůstal. Vidím to ale jako strategický krok do budoucna. Pokud přijde chvíle, kdy energie opět bude hrát velkou roli v affiliate marketingu, bude výhoda být v SERPu sám.
Jak vypadá novoroční úklid u vás?
Richard
Po tomto článku už možná tam sám nebudeš ;)
Michal
Pekny vystizny clanek. :)
Michal
Richard: Ale bude... Když český copycats slyšej že "nefunguje", tak po tom nejdou. ;-)
Martin
Pokles bude tak 10-15%, což se dá přežít, ale příjemné to není. Lidi si energie fixují, ale taky tady není taková online penetrace jako u POV. Přihřeju si polívčičku...;-) Kdo chce, aby Michal nezůstal sám, kupte si naše portfolio ;-) ZDE