Náhledový obrázek článku Tvoříte weby na mléko nebo na maso?
5 min čtení 13.12.2018 v kategorii Affiliate marketing, Úvahy

Tvoříte weby na mléko nebo na maso?

Pro ty, kdo tohle rozdělení neznají, „na mléko“ znamená cílit na průběžný profit z provozu, zatímco „na maso“ znamená cílit na jednorázový velký profit z prodeje.

Asi jako každý jsem byl v průběhu života ovlivněn různými myšlenkami a směry. Pokud jde o mléko a maso, vždy jsem víc tíhnul k tomu mléku. Jako malý jsem měl na počítači dovolené pouze strategické hry. Mám rád deskové Monopoly. Ovlivnili mě vzory jako Robert Kiyosaki, nebo můj oblíbený Andreas Panayiotou a jeho „Kdo prodává zlatou slepici, přichází o zlatá vejce„.

Moje první online podnikání byl pronájem odkazů. Líbila se mi představa provozování farmy webů, u které pracuji především na růstu, nikoliv na udržení stávajících výdělků.

Tenhle můj pohled se postupem času vyvíjel. Nejprve jsem podnikání „na maso“ vyloženě odsuzoval. Vnímal jsem potřebu jakékoliv získané cashflow chránit a nepouštět z ruky. Později jsem ho začal tolerovat. Uznal jsem, že se prodejem aktiva za nějaký násobek dá postavit za inkasované peníze nějaké lepší a větší aktivum. Pořád se mi ale nelíbila představa nekonečného opakovaného nákupu a prodeje.

To poslední se změnilo až poměrně nedávno.

Jedna malá odbočka od tématu. Mám takové omezení. Od autonehody v roce 2008 mám určité problémy s pamětí a orientací v čase. Pokud jde o události, zážitky, informace a takové věci, nijak zvlášť mě to v životě neomezuje. Na to si poměrně snadno zavedete nějaký systém, poznámky, kalendář, úkolníčky a podobně. Dá se s tím v pohodě fungovat. Jen se často musím dívat do svých evidencí, abych vám odpověděl. Větší problém je jinde.

Jak s každým novým týdnem mizí tyhle detaily, mizí i něco dalšího. Mizí myšlenky, úvahy, motivace, nápady a jak jsem k nim došel, strategie a všechno to nehmotné, co většinu lidí dlouhodobě žene dopředu. Samozřejmě si můžu spoustu myšlenek zapsat. Chuť se do některých věcí pustit, ale získám až s tím myšlenkovým pochodem, jak jsem k tomu stanovenému cíli dospěl.

Trochu blbě se mi to popisuje. Zkrátka prakticky každý týden mám potřebu si redefinovat, co, jak a proč vlastně dělám. Obratem získám chuť věci rychle posouvat a v průběhu následujících dní o tohle zase přicházím. Nezastavím se v posouvání projektů, protože mě drží na trati zapsané úkoly, ale dostaví se potřeba znovu vše přehodnotit. Závidím lidem, kteří si dlouhodobě jdou za svým jediným cílem. Někteří to dokážou udržet celá léta. Třeba Jančura.

Abych se vrátil k tématu, tohle mě přimělo se znovu zamýšlet nad problematikou projektů „na maso“. Našel jsem v nich trochu zalíbení – víc vyhovují mé hlavě, i když v mé aktuální situaci se nic nezmění. Nemohu si dovolit tříštit pozornost. Pracuji na 3 dlouhodobých projektech (eHUB, Bankonaut a tenhle blog) a ty mě plně vytěžují. Ve všech vidím dlouhodobý potenciál vybudovat hodnotnou „zahrádku k zalévání“.

Nemám aktuálně ani čas a prostor využít všech příležitostí, které vidím. Budovat vedle toho všeho ještě něco na rychlý prodej bych nezvládal, ale vy možná ano. Proto vám tu tyhle tipy čas od času popisuju. Jednu příležitosti vidím právě v nakupování, „rekonstrukci“ a následném prodeji affiliate webů.

V rámci affiliate sítě eHUB pracuju na realizaci jednoho nápadu. Napadlo mě vytvořit affiliate web na naše dobré kampaně a po sepsání case study vás ten web nechat vysoutěžit. Nejrychlejší cesta, jak toho docílit, jsou placené kampaně a akvizice hotového webu s návštěvností. Proto se poslední dobou poohlížím po webech k prodeji. Na webtrhu jich sice v jednu chvíli není moc, ale celkem často se objevují (a mizí). Možná je to tím, že před Vánocema každý potřebuje peníze. Většina je v mých očích bezcenná, ale občas se objeví nějaká ta zlatá slepice. To pak začnu přihazovat.

Zatím se mi nepodařilo něco kvalitního vydražit za rozumnou cenu. Proto jdu ještě cestou delegování a nechávám si něco vyrobit na míru. V ideálním případě bych chtěl obojí spojit. Moje nejlepší výsledky v akvizicích webů probíhaly vždy tak, že jsem po nákupu celý web smazal a nahradil ho novým se zachováním textů a url podstránek. Okamžitě jsem tak mohl těžit z dobrého konverzního webu spojeného s dlouhodobě vybudovanou organickou návštěvností.

To je zároveň celé to jednoduché tajemství, jak z prodávaného webu udělat obratem web vydělávající dvojnásobek. Jestli bude tahle rekonstrukce zároveň ve vašem případě „na maso“, zdvojnásobíte hodnotu webu a tím i svou původní investici. To vám dovolí vzít příště buď větší projekt nebo víc menších.

Zopakovat to párkrát, tak získáte / vybudujete mnohem větší hodnotu oproti dlouholetému budování jednoho webu „na mléko“. A půjde to mnohem rychleji. Proto jsem trochu změnil názor. Oba přístupy se dají vhodně kombinovat. Právě kombinací „na mléko“ a „na maso“ lze z mého pohledu dosáhnout nejlepší efektivity.

Co vy? Budujete raději weby „na mléko“ nebo „na maso“?

Stáhni si E-Book Affilák zdarma
(dřív jsem ho úspěšně prodával za 699 Kč)

E-Book Affilák

Své zkušenosti s affiliate marketingem jsem se pokusil shrnout v jediném E-Booku. Popisuji v něm, jak může začátečník vyrůst ve výdělcích dost na to, aby se affilem mohl živit. Jak se stát affilákem na plný úvazek?




6 komentářů u “Tvoříte weby na mléko nebo na maso?”

  1. Fondil napsal:

    Pokud se nepletu a dobře si vzpomínám, něco podobného hodně často dělal Michal Hardyn. Když se zaměřovali na finanční sektor, vytipovával si weby, které měli traffic anebo konverzce, ale nebyly dokonale vyladěné a on věděl, že když si to vezme pod sebe, může mít rychlou návratnost buď proto, že web redesignuje a zajistí si lepší konverzní poměr, využije web pro linkbuilding svých vlastních projektů (anebo ho naopak posílí svou sítí webů) anebo vydělá víc, protože už obešel affiliate sítě a dostal jsem k lepším nabídkám a tedy lepším platbám za konverzi.

    1. Maigi napsal:

      To ani nevim, ale dává to smysl.

  2. Petr napsal:

    Ahoj Maigi, mohl bys prosím blíže vysvětlit tu strategii se smazáním webu a ponecháním podstránek? Případě odkázat na nějaký zdroj, kde je to vysvětleno? Díky moc

    1. Maigi napsal:

      To je v podstatě celá strategie, víc v tom není. Jde o to, zmodernizovat web technicky a designově a zároveň nepřijít o SEO. Proto začínám s technickou a designovou stránkou odznova, ale před smazáním si zaznamenám všechny texty a url adresy podstránek. Texty tam po nahození nového webu vrátím. URL podstránek zachovám. Taky všechny ty tittle a popisky. O žádném zdroji, který by tohle popisoval, nevím.

  3. Jan Pokorný napsal:

    Heště vy se hodil nějaký konkrétní příklad, jak web vypadal předtím a jak poté.