Monetizace obecného webu
Affiliate marketing Peníze & cashflow

Monetizace know how webu

17.10.2019 3 min čtení

Monetizace know how webu

Reading Time: 3 minutes

U monetizace affil webů se můžete dostat hned do několika pastí.

Jedna z nich je, že postavíte web kolem jednoho produktu a už nevyřešíte efektivní návštěvnost. Nikdo tam nebude chodit, nebo bude návštěvnost drahá a vy nic nevyděláte.

Další pastí je, když do textů nahážete odkazy, na které málokdo klikne a z nich málokdo nakoupí. Pak potřebujete obrovskou návštěvnost i na slabé výdělky.

Asi tušíte, že do spousty podobných pastí jsem se sám několikrát dostal. Z každé zkušenosti se snažím poučit a u dalšího webu se na to snažím jít chytřeji. Dnes vám vykreslím, s jakou monetizační strategií stavím svůj nejnovější know how affiliate web berlicka.cz po všech těch zkušenostech, úspěších a nezdarech.

Po tom všem se mi totiž vůbec nechce pálit čas na čemkoliv zbytečně.

1. Traffic first přístup

O primárním focusu na návštěvnost jsem už psal. Majitelů webů, které nikdo nenavštěvuje, je plný internet. Nápad na nový web, který bude prodávat něco konkrétního, taky není nic, co by vám samo o sobě přineslo zisky. Bohužel obvyklé řešení nevýkonného webu bývá tvorba nového, který prodává zase něco jiného.

Traffic first přístup je o primárním získání publika a až následném vymýšlení produktu jako odpovědi pro potřeby už existujících návštěvníků.

V téhle fázi si u svého obecně zaměřeného how to webu vůbec nelámu hlavu s tématy článků. Mám připravené (rozepsané nebo koupené) články na jakékoliv téma, které je hledané a řeší nějaký problém.

I když vůbec neskrývám, že jde o prachsprostou obsahovou farmu, nevylučuje se to se skutečnou hodnotou pro obě strany. How to web je super v tom, že články v něm jsou vždy o přínosu návštěvníkům. Jde o super praktické návody řešící problémy nejrůznějších velikostí. I návody na drobnosti typu „Jak se zbavit octomilek“ jsou pro čtenáře užitečné.

Takže beru cokoliv a pokud jde o obsah jednotlivého článku, dávám si záležet na zvedání míry přínosu. Hlavně oproti ostatním článkům u konkurence, které popisují totéž.

2. Směr definovaný uživateli

Druhým krokem je sledování přirozené návštěvnosti ze SERPu a aktivní snaha o ni. Linkbuilding není moje silná stránka, ale budu se muset učit.

Z návštěvnosti už teď vidím 2 články, které dominují. Pokud bych se je snažil odhadnout dopředu, jeden bych možná trefil, ten druhý ani náhodou. V tom je ten fígl. Nehádáte. Jdete po tématech, které na vašem webu zajímají vaše čtenáře.

Vytipované články obohatíte, doplníte, víc prolinkujete, zkrátka na ně zaměříte pozornost. Je efektivnější se zaměřit na ty silné, namísto snahy o nakopnutí slabých. U silných článků se rázem vyplatí domakat precizní texty, dělat infografiky, doplnit video, zaplatit si ilustraci atd.

Odhalí se taky kategorie, o které je zájem. Ty si zaslouží bohatý popisek, ve kterém odkážete na to nejzajímavější z dané kategorie.

3. Nasazení affiliate a budování databáze

Co jsem nezmínil je, že do téhle fáze nemám vůbec nasazenou jakoukoliv monetizaci. Možná je v článcích jeden, dva affiliate odkazy, ale neřeším to. Obsahová farma bude košatá, tak se snažím ulehčit si práci. Zmonetizuju v textu ty články, které někdo bude navštěvovat. To může být třeba jen 10% nebo méně.

Affil odkazy v textech budou sice užitečné, ale stačit zdaleka nebudou.

Silné články získají pořádnou časovou investici. Začne to nějakým tématickým magnetem ke stažení za mail. Vím, že tenhle postup není moc GDPR friendly, ale dá se to obrátit tak, že vlastně nabízíte lidem primárně newsletter a ne magnet. Vyplnění bude sice méně, ale o to kvalitnější databázi budujete.

4. Segmentované mikroprodukty

Další fáze je o mikroproduktech. Placené obsahové produkty ke stažení skrz platební bránu. Jde o drobnost a tudíž jsou za drobný peníz. Proto je nazývám mikroprodukty. Zase jenom testují zájem a neobjeví se všude, kde je magnet.

Tentokrát nesledujete návštěvnost článku, ale úspěšnost budování mailové databáze skrze něj.

Pokud odhalíte slušný zájem o stažení magnetu / přihlášení do newsletteru u konkrétního článku, vyrobíte follow-up mikroprodukt na blízké, nebo navazující téma.

5. Dražší komplexní obsahové produkty

Špička ledovce. Náročný a komplexní placený produkt za vyšší cenu. Pár jsem jich v životě vyrobil, tak vím, že jde minimálně o čvrt roku tvrdé práce. Tu už nikdy nechci obětovat tématu, o který je slabý zájem.

V našem případě analogicky postavíme takhle náročnou věc jen pro ta témata, kde se nejlépe prodávají mikroprodukty. To je celé.

Vím, že protřelí infoprodukťáci staví obrovskou sedmipatrovou pyramidu produktů a tu pak tlačí přes magnety v reklamách komukoliv, koho téma zajímá. Pokud se ale s tématem spletete, nebo prostě v daném tématu nemáte kredit a důvěru, tak spálíte strašně času bez adekvátní odměny.

Můj obráceně postavený přístup monetizuje už existující zájem. Investujete čas jen tam, kde už máte pravděpodobnost, že se bude dařit. Čím vyšší zájem, tím víc práce a pozornosti věnujete článku, magnetu, mikroproduktu a nakonec komplexnímu řešení.

V tu chvíli už navíc máte dobře rostoucí databázi zájemců o přesně to, co vytváříte.

Pochopitelně nejsem odborník na všechno. Spíš naopak, jsem dost úzce zaměřený. To ale neznamená, že nemůžu investovat zdroje do výroby řešení problému, který neznám. Ať už jde o software, nebo platbu odborníkovi v daném tématu.

Zároveň můžete nabízet za provizi dražší produkt někoho jiného.

Hotovo, vymalováno

Máte databázi podle kategorií. Máte v ní označeny odběratele, kteří si pořídili konkrétní mikroprodukty. Segmentace bude hračka. Nemáte žádné omezení v růstu. Zákazníci mikroproduktů mají navíc, slangově řečeno už „otevřenou peněženku“. To je prostor, kam chcete investovat čas.

Affilák newsletter

Newsletter ze zákulisí

Staň se členem komunity čtenářů Affilák.cz a získej každý čtvrtek pohled do zákulisí.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *