Affiliate marketing Rozhovory

Rozhovor: Mário Roženský – podrobně o chystané knize

16.6.2014 3 min čtení

Rozhovor: Mário Roženský – podrobně o chystané knize

Reading Time: 3 minutes

Nově tu budete nacházet každé pondělí hodnotnější články pro pokročilejší.

Prvním takovým VIP Článkem je rozhovor s Máriem Roženským o jeho chystané knize. Dozvíte se veškeré podrobnosti a pokud ne, stačí přidat komentář a Máriovu reakci do rozhovoru doplním.

Strategie knihy

Jak tě napadlo napsat knihu?

Nápad má dvě roviny. Tou první je můj dávný sen knihu napsat. Držet v ruce něco, co má tak dlouho tradici. Já knihy miluji a čtu neustále, takže má touha nějakou napsat byla čím dál silnější. Tou druhou rovinou je, že se mi ozývalo čím dál více zákazníků a klientů, zda jsem nějakou knihu nenapsal, že by si ji velmi rádi přečetli a měli tak mé rady a návody neustále k dispozici.

Je jedním z důvodů vychovávat si nové klienty AffilBoxu?

Celé své podnikání stavím velmi synergicky, takže jeden produkt, či služba navazuje na další a jsou si vzájemně obrovskou oporou. Takže určitě nepochybuji o tom, že kniha pomůže majitelům AffilBoxu ve zkvalitnění jejich provizních programů a tedy i dalšímu rozšíření AffilBoxu a affiliate programů v ČR.

Předpokládá knížka nějaké základní znalosti a případně jaké?

Knihu jsem stavěl od naprostých začátků. Takže je vhodná pro kohokoliv, kdo se v životě s affiliate marketingem nesetkal. Určitě je vhodné mít nějaké základní povědomí o tom, jak funguje internet, ale to předpokládám každý, kdo na internetu něco prodává má.

Pro koho tedy konkrétně je?

Kniha je určena pro obchodníky, kteří mají svůj produkt, či službu, kterou prodávají na internetu a chtějí prodávat více a více. Právě k tomu jim může krásně pomoci affiliate marketing.

Bude vydána elektronicky i papírově? Jak bude nabízena, bude možné si koupit oba formáty?

Knihu plánuji vydat pouze tištěnou Pěkné v tuhé vazbě. Jak bude vypadat obal se můžete podívat už teď na http://knihaoaffiliate.cz/ Možná časem budou i elektronické verze, ale rozdíl mezi elektronickou a tištěnou verzí je obrovský, je to téměř jako chystat knihu úplně novou. Takže to jsem zatím odložil na neurčito (pokud vůbec).

Obsah knihy

Co všechno se ve stručnosti inzerent dozví přečtením tvé knížky? Jak spustit affil kampaň, jak získat affiláky, jak propagovat spuštění a co dalšího?

Kniha obchodníky provede postupně přípravou provizního programu, analýzou konkurence, či nastavením provizního programu. Následně jeho spuštením a správou. Velká část je věnována partnerům. Jsou totiž to nejdůležitější v každém provizním programu. Jak je hledat, jak s nimi komunikovat, na co si dát pozor, jak je motivovat no a také jak je vyplácet. Nakonec se podíváme ještě na správu provizního programu, statistiky a nejčastější chyby. Jako třešničku jsem si nechal ještě štědré bonusy, které teď prozrazovat nebudu :).

Je možné říct, že inzerent bez znalosti oboru může po přečtení spustit úspěšný affiliate program?

Rozhodně, to je můj cíl a záměr. Když jsem knihu psal, tak jsem si vizualizoval dva mé klienty a čím jsem s nimi prošel při přípravě provizního programu a následně to postupně sepisoval a přidával mé zkušenosti z dalších provizních programů.

Jsou zmíněny náklady na takový rozjezd?

Konkrétní náklady vyčísleny nejsou, protože velmi záleží, zda si člověk spouští provizní program sám, či využívá vlastní zaměstnance, anebo kompletně vše outsourcuje. Potom se náklady mění v rozsahu od hodnoty času po tisíce, či desetitisíce.

Jak velké firmy vstupují do spuštění affiliate programu?

Provizní programy spouští firmy od jednotlivců, kteří právě začali až po miliardové nadnárodní společnosti. Je to obor s velmi širokým spektrem společností a oborů, kterým může být užitečný.

Jaké kategorii zboží či služeb se v affilu nejlépe daří?

Obrovský boom zažívají za poslední 2 roky infoprodukty. Ty jsou z 50 % založeny na partnerské spolupráci. Dlouhodobě v ČR jedou finanční produkty a travel. Byť je tam konkurence obrovská, tak stále další a další vznikají a stejně tak i noví partneři do nich vstupují.

V poslední době sleduji trend u eshopů. Zdá se, že zpozorovali, že něco takového jako affiliate marketing existuje a čím dál více jich začíná této možnosti, jak získat přísun nových zákazníků za velmi rozumnou cenu, využívat.

Kolik % obratu dělá affil firmám u nás a v zahraničí?

Na tuto otázku nedokážu úplně přesně odpovědět, protože do hry vstupuje nesmírně moc parametrů, jako obor, sezóna, známost značky, staří affiliate programu apod. Obecně u mých klientů vidím čísla od 10 do 60 %. Jsou i vyjímky, kde je to třeba 200 % (to jsou právě ti začínající podnikatelé, kteří neumí efektivně využívat jiných marketingových kanálů).

Propagace

Bude mít knížka affiliate program? Za jakých podmínek?

Kniha bude mít vlastní affiliate program (jako všechny mé produkty) a bude velmi štědrý. Partneři dostanou provizi ve výši 40 % ceny knihy.

Když už jsi knížku vyráběl zpočátku namluvením, bude audiokniha?

Ne, audiokniha nebude.

Cover sis dělal sám?

Cover mi dělal grafik. Většinu věcí deleguji na odborníky. Věnuji se pouze tomu, v čem jsem expert, ostatní nechávám dělat jiné experty.

Jaký je cíl v prodejích první měsíc? Co očekáváš?

Cíl prodejů první měsíc je minimálně 100ks. Trošku nevýhoda je, že kniha vyjde přes letní prázdniny, kdy je většina lidí v cizině, ale věřím, že se to podaří. Do konce roku bych chtěl prodat řekněme 300 knih.

Jaké je reálné datum vydání?

Reálné datum je srpen.

A cena?

Cenu jsem stanovil na 680 Kč s DPH. Pro ty, kdo se dnes zaregistrují na http://knihaoaffiliate.cz/ ji nabídnu v předprodeji s 20% slevou. Takže neváhejte a zadejte svůj email, určitě se vám to vyplatí!

Jeden komentář
  1. ada778

    Opravte si chyby pls, nedá se to cist. Vyzualizace...

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.