10 komentářů u “Jak si postavit landing magazín a proč se hodí každému affilákovi?”

  1. Jirka napsal:

    Ahoj. Tenhle článek mě docela překvapuje 🙂 Od zkušenějších affiláků spíše slýchám, že je lepší se soustředit na úzké téma a jít do hloubky, než tyto obecné magazíny. Sám buduji magazín na jedno konkrétní téma a návštěvnost tam roste mnohem víc, než na jakémkoliv jiném webu, který jsem v minulosti postavil.
    Podle mě dělat takto obecný magazín, tak si hlavně musím nachystat pořádný balík na propagaci. Konkurovat idnesu nebo novinky.cz nelze, návštěvnost tam budu muset hnát přes placený traffic, asi hlavně ten FB.

    Jako výhody pak uvádíš:

    – „Vedlejším přínosem propagace na FB je získávání fanoušků stránky, jejímž jménem propagujete.“

    – „Díky návštěvnosti z vyhledávačů přes long tail a z Facebooku díky silné základně fanoušků přinese novému článku menší návštěvnost jako vedlejší efekt všech pokusů. Začne to fungovat jako velká sněhová koule.“

    Osobně si nemyslím, že takovýto obecný magazín bude získávat nějakou větší fanouškovskou základnu. Když tam budu dávat články na všechna možná témata, která najdu, tak to moc fanoušků zajímat nebude. V článku uvádíš příklad mateřství+pojištění. Získám X fanoušků díky skvělému článku o povinném ručení – pomůžu jim ušetřit. Pak jim na FB stránce naservíruju dva články o mateřství. Dopad? Podle mě je spíše naštvu a možná ztratím. A to jsou jenom dvě témata. Pak jim tam taky přihodím článek o bydlení nebo o dovolené.
    Osobně si nemyslím, že by tahle FB stránka „přirozeně“ fungovala a nabalovala fanoušky jako sněhová koule.

    Znáš někoho, kdo takovýto masový magazín provozuje a funguje mu to víc, než magazín zaměřený na jedno (i když širší) téma, např. to cestování?

    1. Maigi napsal:

      Ahoj, díky za dotaz, možná jsem to nevysvětlil úplně jasně. Zkusím to objasnit.

      Obecný magazín se v jakémkoliv svém tématu rozhodně nemůže srovnávat se specializovaným (v tom daném tématu). V tom máš naprostou pravdu a možná to z článku nevyplývá. Tady jde ale spíš o to, že obecný magazín je lepší získat jako vedlejší efekt, než nezískat nic.

      V jednom i druhém případě je činnost stejná – buď je to článek a traffic na něj, nebo je to v druhém případě landing page a traffic na ní. Ve druhém případě z neúspěšné propagace nezískáš nic a často se LP zahazuje. V prvním případě bude dlouhodobě kumulovat obsah a zmíněné vedlejší efekty. Je lepší mít obecný magazín jako vedlejší efekt než nic. Zároveň se dlouhodobě buduje prostor pro jakýkoliv test jakékoliv kampaně.

      K těm fanouškům – to je zase nějaké sbírání druhotného efektu reklamních kampaní. Abych byl konkrétní, podívej se na FB na stránky opravdové hubnutí a skutocne chudnutie. Dohromady mají nějakých 34 tisíc fanoušků a můžu prozradit, že jsme je tehdy nenakoupili ani přirozeně nezískali obsahem. Všechno to tam naskákalo jako velejší efekt reklam. Když ti běží reklama, tak jí zveřejňuje nějaká stránka a část lidí, kterým se zobrazí, klikne rovnou na profil. Najednou máš desetitisíce fanoušků. Teď to srovnej se situací, kdy vyrobíš landing page s noname brandem, k ní fan stránku, pustíš reklamy a po nějakém měsíci to zahodíš, protože to buď nefunguje, nebo fungovat přestalo a vyrobíš jinou. Stávajících pár desítek/stovek fanoušků už nemůžeš použít pro další kampaň a nesčítají se. To je zase o tom mít nefektivním způsobem desetitisíce fanoušků, nebo nemít žádné. Nesrovnávám se specializovaným projektem, to je totiž nesrovnatelné úsilí, zatímco tohle přijde tak nějak samo vedle primárních snah.

      Pochopitelně netématické posty nebudou mít takovou výkonnost jako tématické, ale budou mít alespoň nějakou vs. žádnou když tohle neděláš.

      K poslednímu dotazu – ano, vím o případu s hodně nekvalitním obsahem prakticky o všem, který generuje milion měsíčně z AdSense jen kvůli kvantitě. Pak vím o specializovaném portálu s nesrovnatelně vyšším úsilím, který generuje 300 tisíc měsíčně. V dané podkategorii ten velký sice převálcuje, ale v součtu ne.

  2. Cirda napsal:

    Co znamená přesně ta arbitráž, nepochopil jsem to. To znamená že na stránce na kterou posílám ppc nemůžu mít odkaz na affil ani adsense sklik reklamy? To potom nemůže inzerovat nikdo! Přeci nebo co to presneji znamená díky moc

  3. Petr napsal:

    Stačí hledat 😉 Google na https://www.google.cz/search?q=ppc+arbitr%C3%A1%C5%BE dokonce vrací hned jako první odkaz sem na Affiláka https://affilak.cz/affil-pro-line-aneb-o-prime-ppc-arbitrazi/

  4. Radek napsal:

    Teď jsem to zmiňoval u sebe na FB stránce, taky jsem měl podobný nápad. V mé hlavě to vypadalo tak, že by magazín obsahoval různá témata, ale WordPress by se nastavil tak, aby u daného tématu zobrazoval jenom relevantní info. Dejme tomu, že bych tam měl kategorii cestování. V případě, že by byl člověk na podstránce této kategorie, horní menu, boční widgety a třeba doporučené články, všechno z toho by se načítalo jen z kategorie cestovní a každá sekce by tak měla svůj uzavřený ekosystém. Spojovat by to mohla třeba jen hlavní strana, odkud by vedli odkazy na tyhle kategorie a fungovalo by to podobně jako SILO metoda, síla z homepage by se dělila do kategorií a uvnitř kategorie by se přenášela síla jen mezi tematickými články. Navíc by to asi působilo důvěryhodněji. Pak už by šlo jen o tom, jak navrhnout landing pages a kde by fungovaly nejlépe.

  5. Jirka napsal:

    Nejde mi sem přidat komentář na tvoji odpověď (asi máš povoleno komentování jenom do 1. úrovně), tak přidávám jako sólo koment.

    „Abych byl konkrétní, podívej se na FB na stránky opravdové hubnutí a skutocne chudnutie. Dohromady mají nějakých 34 tisíc fanoušků“
    – a tady se tomu vůbec nedivím. V rychlosti jsem si stránky projel a všechny příspěvky se týkají hubnutí. Pak se dá očekávat, že budou fanoušci narůstat a dost možná budou i aktivní. Pokud by jsi jim tam ale začal sázet příspěvky s povinným ručením, potom recenzi na aku vrtačku (tak si představuji příspěvky na jakékoliv téma, jak je popisováno v článku), tak to podle mě fungovat nebude.

    Teď po vysvětlení už ten přínos asi chápu. Je fakt, že mě hodněkrát nadchl nějaký affil program a váhal jsem, jestli pro jeho propagaci udělat web. Občas jsem ho i udělal a časem nechal umřít. Tebou popisovaná metoda aspoň jako vedlejší efekt buduje něco stáleho a šetří poplatky za nové hostingy a domény.

    BTW – ty příklady, které uvádíš, že znáš – to je z CZ/SK ?

    1. Maigi napsal:

      Jasně, tam jsou 2 věci. 1) akvizice fanoušků 2) jejich vytěžené tématickým postem. Na tom hubnutí jsem ukazoval ten bod 1 a ne 2. Tématičnost můžeš vyřešit kategoriemi na webu. Ve fan stráce to asi nevyřešíš a bude to fungovat jasně hůř, přesně, jak předpokládáš. Pořád tam ale bude nějaké malé procento, které něco přinese. A to je tak nějak zdarma.

      Jo, ty příklady jsou CZ.

  6. radim napsal:

    otazka je jak ve skutecnosti funguje monetizace obecnych magazinu … ze zkusenosti treba na magazinu o bydleni celkem dobre … na ciste obecnem magazinu typu fun, lifehack vubec … bannerova slepovat obrovska zvlast kdyz je traffic z Facebooku ci podobne … lepsi je to kdyz clovek hleda nejakou informaci pres google a dostane se na dany mag kde vylozene hleda nez ze jde skrz nejaky lakavy titulek … pri 16 000 navstevach jednotky kliknuti … snazil jsem se davat textove reklamy bannerove reklamy pod clanek nad clanek v clanku … zkousel obecne affiliaty s nejvetsi moznosti pokryti atd … celkem zoufalost na vynalozenou praci … mozna samozrejme delam neco spatne PS ale jak bylo zmineno zajimave je to v okamziku kdyz se najde inzerent ktery neresi

    1. Maigi napsal:

      Možná by stálo za to se na tenhle konkrétní příklad podívat podrobněji. Nicméně pointa byla spíš v tom, že je lepší horší obecná monetizace jako vedlejší efekt než žádný vedlejší efekt v případě používání jednorázových LP.

Díky za váš čas.

Pokud vás zaujalo, co píšu, sledujte mě na Twitteru, nebo na Instagramu.