Affiliate marketing Jak propagovat

Knowledge base affiliate weby

6.6.2019 3 min čtení

Knowledge base affiliate weby

Reading Time: 3 minutes

Katalogové, kuponové, magazínové a jiné affiliate weby pro vás asi nejsou žádnou novinkou. O víkendu mě napadl další typ affiliate webu. Možná už u nás nějaký takový affil web existuje, ale nesetkal jsem se s ním. Říkám mu knowledge base affiliate web a pokusím se vám ho popsat.

Co jsou knowledge base weby

Princip není složitý. Knowledge base weby jsou obecně známé a nemusí jít jen o Wikipedii. Jsou to třeba obyčejné dokumentace k API. Máte nějaký rozcestník, vyhledávání, nebo přehled a praktické podstránky. Ty můžete vzájemně prolinkovat a tvořit jakousi wiki databázi znalostí.

Od magazínů se liší tím, že jednotlivé „články“ nebo spíš podstránky většinou neprochází uživatel chronologicky za sebou. Spíš naopak takový web nutí uživatele jít po konkrétním problému, jehož řešení hledá a cestovat do jeho hloubky jeho podrobností.

Aktuálně jsem řešil své realitní poznámky. Chci je někam vystavit na web a tam si doplňovat, co se dozvím a naučím. Zároveň jsem zrovna v období, kdy testuju poznámkovou aplikaci Notion, takže si je eviduju tam. Do toho se na FB ptal Mário na myšlenkové mapy a už se mi to v hlavě začalo rýsovat.

Výhody

Uvědomil jsem si, že knowledge base weby jsou extrémně praktická věc pro uživatele, nevyžadují tak časté aktualizace, mohou se zaměřit na jakýkoliv segment a klidně mohou být monetizovány affiliate marketingem.

Oproti magazínům mají další výhody. Ta praktičnost je ale nejcennější. Představte si, že máte magazín třeba o … no třeba o affiliate marketingu, ať zůstaneme tématičtí. Píšete články o různých metodách, sem tam novinky, rozhovor, ale co má dělat nově příchozí návštěvník, který se s oborem setkává poprvé? Ani neví, co by měl zadat do hledání. Možná zkusí nějaké obecné fráze typu „jak začít“. To mu moc nepomůže. Nemusí vědět, že ho třeba bude zajímat „jak vybrat správnou affiliate síť“, protože nemusí vědět, že nějaké sítě existují. Neví, od čeho se odpíchnout a kam pokračovat, aby nepřeskakoval svou úroveň znalostí a postupoval krok za krokem. Proto jsem napsal knížku, ale ta začíná zastarávat.

Knowledge base na stejné téma by byla o dost praktičtější. Žádné novinky a aktuality by tam sice nebyly, ale zato každá podstránka představuje podrobné vysvětlení nějaké části a navazuje na další. Z úvodní stránky nováček pozná, o co se má na začátku zajímat a skrze obecnější stránky se prokliká k těm podrobnějším a konkrétnějším. Jestli něco s něčím souvisí, prolinkujete to. Nováček se tak může ocitnout jinde, ale díky drobečkové navigaci (na takovém webu nutnost!) pozná, čeho je to detail a naopak jaké to má další podrobnosti.

Prehlednost a struktura je oproti magazínům úplně jinde.

Fakt, že má taková databáze výhradně praktické podstránky a žádné aktuality, webu dává vyšší praktickou přidanou hodnotu. A jak víme, větší přidaná hodnota pro uživatele znamená více odkazů, lepší pozice ve vyhledávačích, hlubší důvěru a celkově z toho vyplývající peníze. Na knowledge base o focení je zcela na místě vyrobit podstránky s přehledy objektivů, stativů, světel, podle čeho to všechno vybírat a kde. Affiliate odkazy se tu vyloženě nabízí.

Tady navíc knowledge base web přebírá výhody katalogových affil webů.

ukázka knowledge base webu

Jak si vyrobit vlastní knowledge base affiliate web

Dobrý knowledge base web s přidanou hodnotou postavíte klidně s 40 články. Po pěti v každé z devíti základních sekcí. Všechny budete linkovat z hlavního webu a máte dost slibný základ. Už s tímhle totiž máte praktického průvodce nějakým tématem. Magazín se 40 články typu kde se co šustlo a co kdo udělal, může být naopak klidně bezcenný.

Menší nároky na množství obsahu vám umožní víc investovat do jeho kvality. Každý článek je totiž něco jako evergreen obsah. Klidně ať stojí tisíc korun a někdo na něm maká celý den a noc.

Samozřejmě některé budou potřeba jednou za čas aktualizovat, ale jiné naopak zase moc nestárnou. Třeba vysvětlení optických zákonitostí u foťáků. U knowledge base webu hodnotný obsah nezapadne ani pro nově příchozí, kteří se snaží zorientovat, proto se nebojte do něj investovat.

Jak začít?

  • Než se rozhodnete pro konkrétní témata podstránek, sepište si k tomu myšlenkovou mapu, ať to má strukturu a smysl.
  • Kupte si buď hotovou knowledge base šablonu, nebo plugin, který vám upraví jakýkoliv WordPress web. Některé umí i hezkou analytiku. Dozvíte se, jestli jste svým obsahem vysvětlili dotaz návštěvníka a jestli odešel spokojený. Poznáte nejužitečnější obsah a naopak obsah, který lidé nechápou.
  • Sestavte to dohromady a plňte kvalitním obsahem do stále větší hloubky detailu.

Žádná velká věda. Přitom, kdybych si mohl vybrat, raději bych vlastnil nějakou farmu knowledge base webů na různá témata, než stejný objem obsahu v magazínech. Na konci budete mít pocit, že jste něco hodnotného vybudovali a případně to můžete prodat s hrdostí. Tak jako tak pomůžete hodně lidem vyřešit jejich problém v daném tématu a ještě budete vydělávat pomáháním.

Affilák newsletter

Newsletter ze zákulisí

Staň se členem komunity čtenářů Affilák.cz a získej každý čtvrtek pohled do zákulisí.

16 komentářů
  1. M.

    Díky. Pěkně jste to rozebral. Tohle je pro mě cenný článek.

    • Maigi

      Děkuji :)

  2. Mato

    Rád by som vybudoval menší knowledge base web - akú šablónu, príp. plugin si vybral pre seba, čo by si odporučil?

    • Maigi

      Já vybral MinervaKB: https://codecanyon.net/item/minervakb-knowledge-base-for-wordpress-with-analytics/19185769

  3. Shodou okolností o webu na podobném principu už asi měsíc uvažuju a snažím se získat (parkované) domény od majitelů. O to větší motivace zatlačit na pilu :) Díky! Matouš Mimochodem, bez přehánění jste jediný newsletter, který otevírám pravidelně :)

    • Maigi

      Tak to je pro mě čest! :)

  4. Mato

    Pomohol si mi posunúť sa ďalej a to si cením, díki moc! PS: Veľa zdaru v novej práci! :-)

  5. Petr

    Velice zajímavé. Nejspíše některé weby předělám tímto způsobem. Jinak odkazy na šablonu a plugín nic nenajdou. V hledání je uloženo knowledge base?ref=maigicz,

    • Maigi

      Už jsem to opravil, díky. Myslel jsem, že to jde přidat k jakékoliv url a neotestoval to. Jsem patobřídil :(

  6. Hedviga

    Super článek. A právě před asi 2 týdny mě napadl knowlege base web a nyní jej už tvořím. Nic podobného (téma) a tak rozsáhlého na cz/sk internetu není. Jen jeden příspěvek tvořím už 3 den. Redaktoři mi dodávají určité příspěvky, ale ultimátky si dělám já. Samozřejmě je to prošpikované affilem. Stojí mě to hodně času, kódování apod., na úkor již rozběhlého projektu. Ale tohle...tohle bude moje studnice.

  7. Jirka

    Ahoj. Díky za zajímavý tip, jsem rád, že přicházíš s něčím novým a o své nápady se dělíš :) Dříve jsem zvažoval taky jednu knowledge base a měl jsem v úmyslu využít CMS MediaWiki, která se třeba u Wedosu dá nainstalovat na jedno kliknutí. https://kb.wedos.com/cs/aplikace/mediawiki.html Nebylo by vhodnější pro KB využít přímo nějaký takovýto systém, který je k tomu určený? Díky Jirka

    • Maigi

      Ahoj, díky. Jasně, že se může použít cokoliv, nevím, co bude vhodnější, ve WP jsem zvyklý a schopný si upravit cokoliv, proto ho preferuju, ale není to samozřejmě podmínka. Článek je spíš o tom nápadu a principu, odkazy jsou už jen příklad a tipy, rozhodně ne celkové, komplexní nebo nejlepší.

  8. Petr

    Měl jsi tam mít místo otazníku ?ref=maigicz paragraf, protože otazník už tam jednou byl &ref=maigicz A hned to funguje jak má :-)

    • Maigi

      diky :)

  9. […] na Affiláku sepsal hned několik článků, z nichž bych rád vyzdvihl alespoň pojednání o affil webech založených na informační databázi nebo 3 body, které je třeba mít na paměti při budování svého […]

  10. […] jsem si představovat jakési kombo využívající výhod knowledge base affiliate webu a výhod obecnosti, jakou jsem popisoval u landing […]

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *