Affiliate marketing Jak propagovat

Kdy reference na landing page pomáhají a kdy škodí konverzím

30.3.2015 3 min čtení

Kdy reference na landing page pomáhají a kdy škodí konverzím

Reading Time: 3 minutes

Reference umístěné na landing page zvedají kredibilitu nabídky a tím i konverze. Obvykle tedy uslyšíte, že je dobré, je tam mít. Většinou affilák ale skončí u toho, že si na web nějaké reference umístí. Bohužel je však snadné tím i naopak konverze snížit. Jak tedy správně pracovat s referencemi pro maximální efekt?

Reference by měly obsahovat podobné psychologické principy jako samotná nabídka. Měly by být konkrétní (žádné „super služba, jsem spokojená), měly by být uvěřitelné (žádné megalomanství, žádné nej..) a ideálně obsahovat čísla. Ta evokují, že nejde o pár hezkých slov napsaných za odměnu.

Nepoužívejte slidery referencí!

Automatický slider, kde se točí reference, je zabiják konverzí. Stejně si ho ale na web dává spousta firem, protože je to prostě v módě. Testy ukázaly, že jenom první snímek slideru zaznamenal nějakou akci od 1% návštěvnosti. Přitom takový slider referencí často zabírá třetinu nebo polovinu landing page.

prikladreference
Ukázka špatně zpracované reference | Zdroj: homecredit.cz

Důvodem je bannerová slepota. Slider referencí zkrátka připomíná svým pohybem banner. Oko zaznamená pohybující se element a ze zvyku ho zařadí mezi bannery. Nemá vůbec smysl tu kritizovat vlastnosti sliderů, že jsou moc rychlé, že mají malé navigační prvky a podobně, protože jsou jednoduše uživatelem ignorovány. Obecně slider použijte jen tehdy, jestli na web musíte dát nějaké informace, které ale nechcete, aby náštěvník viděl. Třeba RPSN.

Autenticita, důvěryhodnost, autorita

Samozřejmostí by mělo být nepadělat doporučení. Moc affiláků se toho ale nedrží a neuvědomují si, z čeho všeho se dá fake poznat. Sami zákazníci to neví, prostě se jim to jen nezdá a neví, čím to je. Někdy vám třeba ihned dojde, že hodnocení psal marketér, když to přežene. Například neuvede jméno nebo napíše ve větě název produktu / služby i s trademarkem. Někdy ale děláme věci podvědomě.

Já například kdysi při vymýšlení falešných doporučení omylem vymyslel jména a příjmení, kde začínalo jedno jméno stejným písmenem jako druhého příjmení a naopak. Například Hana Pospíšilová a Pavel Horák. Nikdy by mě to nenapadlo, dokud mi někdo neřekl, že ho to okamžitě trefilo do očí.

fake

Autenticitu také podtrhnete reálnou fotografií. Nevěřili byste, kolik lidí zkoumá fotografie a upozorňuje například na americké zásuvky u českého produktu. Důvěryhodnost a autoritu zajistíte uvedením názvu firmy, kde recenzent pracuje a jeho postavení.

Nebuďte bezchybní

Chybou je i dokonalé hodnocení. 33% lidí má podezření na falešnou recenzi, pokud v ní není nic negativního. Zahrnutí reference s malou výtkou je dokonce nejúčinnější způsob, jak vybudovat okamžitou důvěryhodnost.

Zkuste video

Pokud je to možné, získejte od inzerenta videodoporučení. Řada inzerentů má svůj YouTube kanál, kde můžete najít něco podobného. Dobrým příkladem je letošní ročník Affiliate konference. Vzhledem k tomu, že se mi ale jejich nový web většinou vůbec nenačte, je otázka, jak jim to pomohlo.

A/B test referencí

A/B testujte reference. Jsou jedním z nejdůležitějších prvků budování důvěry, které mají vliv na konverze. Do jaké míry a jestli vůbec vám zvyšují konverzní poměr, se dozvíte jen z testů. Ty špatné a vymyšlené vám mohou konverzi i snížit, proto je dobré různé reference, které máte, testovat i mezi sebou navzájem.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.