Jaký byl první český HotDognet?
Reading Time: 4 minutesNa úvod, zatím jsem na žádném HotDognet srazu nebyl, protože se mi kvůli němu nechtělo na Slovensko. Proto jsem byl docela rád, že se poprvé uskuteční u nás a to dokonce přímo v sídle affiliate sítě eHub, kde to důvěrně znám. Organizaci si vzaly na starost obě sítě – Dognet i eHub společně. To mi přijde jako hezká ukázka spolupráce na trhu. Mnohem příjemnější, než číst nějaké hádky a útoky poslední dobou.
EHub, respektive jeho majitel Ondra Hájek, má k dispozici velkou halu, kterou využívá jeho druhá firma CarHunters. Obvykle bývá plná aut, ale v úterý hostila tuhle akci. Auta vystřídaly židličky, velké plátno, pípa, rumy a hotdogy ze Sweet & Pepper DAYS.
Už při příchodu jsem byl mile překvapený. Vedle haly je ještě taková mini kancelář s přístupem z ulice. Když jsem byl v eHubu naposledy, obýval jí developer Trigema, který o kousek dál stavěl bytový dům. V úterý už to bylo jinak. Chlapi jí přetvořili na jakousi výstavu nebo síň historických affiliate tweetů. Nechal jsem se vyfotit u svého tweetu, kde navrhuju, aby se začal používat hashtag #czaffil :).
Katarína Novotná – Trendy a tipy v affiliate pre sezónu 2019 & Segment “alkohol” ako nová príležitosť pre publisherov
Přednášky odstartovala Katarína z Dognetu. Měla připravené povídání o rostoucích segmentech, jako je alkohol, nebo nábytek. Ten je zajímavý v tom, že roste plynule a trvale, nejen v sezóně. Eshop Alkohol.cz se stal partnerem akce, takže jsme se o kvalitách produktů mohli přesvědčit na vlastní jazyk přímo na místě. Jeho affiliate program se chlubí průměrnou objednávkou 1225 Kč, konverzním poměrem webu 2,03 % a EPC 1,4 Kč. V prodejích pak dominují rumy.
Katarína ukázala také největší skokany (300% růst) z let 2016, 2017, 2018 a prognózy na letošní rok. Mezi nimi mě překvapily hodinky.
Milan Pichlík – Nové technologické výzvy v czaffil
Milan Pichlík měl přednášku o technologických výzvách. Ukázal analytický přístup svůj i eHubu. Nechyběl výpočet PNO na úroveň jednotlivých partnerů, analýza konverzní trasy a na co všechno se zapomíná, když jako inzerent vyhodnocujete přínos.
Díky nedávnému spojení sítí běžely klukům 2 trackingy zároveň. Milan prozradil, že měření eHubu zaznamenalo o 9,36 % víc konverzí. To může někdy znamenat rozdíl mezi ponechanou a vypnutou kampaní na Facebooku.
Další zajímavostí byla praktická ukázka rozdílu přínosu jednotlivých affiláků. Milan na ní chtěl ukázat inzerentům, že plošně snižovat provize nebo rušit programy může být chybné rozhodnutí. Příčinou mohou být konkrétní jednotlivci, zatímco jiné mohou být naopak výhrou.
Trochu trable způsobil seznam konkrétních affiláků promítnutý na plátně. I když šlo o vymyšlená data, ne každý to později na Twitteru věděl při sdílení slidu.
Perlou na závěr bylo představení nové funkce eHubu. Ta bude v dohledné době ukazovat u každého jednotlivého programu aktuální funkčnost trackingu jednoduchým „semaforem“. Chyby se stávají na celém trhu, proto je super, že si díky téhle fičuře kdykoliv budete moci zkontrolovat, jestli měření funguje.
Jako pojistka při výpadcích slouží eHubu mimo jiné parametr do Google Analytics, díky kterému mohou zpětně dohledat přesná data.
Roman Dobiáš – Za všechny a proti všem zároveň – schyzofrenie affiliate sítě Dognet
Posledním přednášejícím byl country manager Dognetu, Roman Alex Dobiáš. Ten ukázal protichůdnost cílů inzerentů oproti affilákům a jak se s nimi síť Dognet vyrovnává. Vtipné i smutné zároveň je, že 20 % inzerentů vůbec neví, jak affiliate funguje, 80 % má nereálná očekávání a 30 % si myslí, že jim affil bez práce zdvojnásobí výkon.
Je naopak pozitivní slyšet, že se borcům daří obě strany edukovat a přivádět k realističtějším představám o spolupráci.
Myslím, že Roman už nemusí pokaždé zmiňovat svou nezkušenost v oboru, věřím, že třeba z této přednášky už by to ani nikdo nepoznal.
Rád jsem zase viděl všechny kamarády z affilu. Trochu mě mrzí, že některé vídám jen na podobných eventech párkrát do roka, případně ani to ne. Budu vás muset kluci postupně vytahat na kafe. Tajně jsem doufal, že by se třeba ukázal Michal Hradil, toho už jsem taky neviděl, ani nepamatuju.
PS: Oceňuju, že kluci upřednostili akci před fotbalem a představováním nových iPhonů. Aby jim to nebylo líto, postaral se Ondra o promítání obojího na plátně v přestávce mezi přednáškami a po nich :D.