Díky za váš čas.

Sledujte mě na Twitteru a Instagramu.


Budu rád, když se podíváte i na můj kurz:

12 komentářů u “Jakou hodnotu má váš web?”

  1. Jan Nemec napsal:

    S tou sazkou to je hodne mimo – nestala 2, ale PPF a KCGC ji koupilo za 3,81 mld Penta nabidla 7,5 mld, ale to by Klasus nesmel lobovat za Petu Kelnera….

    1. Maigi napsal:

      Jsme trochu offtopic, ale budiž. Je třeba rozlišovat nabídky podmíněné podílem v Sazce, nabídky za Sazku a část, která oceňuje samotnou arénu. Taky nemluvím o následném rozstřelu. Zkrátka v době insolvence, neměla Sazka nabídku, která by oceňovala arénu na více, než 2 mld. Takhle jsem to myslel. Ale pro účel článku a kontextu by stačily i tebou zmiňovaná čísla. Zkrátka na výrobní cenu se ani náhodou nedostaneme.

  2. Wladass napsal:

    Vůbec se ti divím, že ti webtrh stal za takovou námahu 🙂 ale článek super. Jen je potřeba brát lidi z WT s nadsázkou.

  3. Petr Malec napsal:

    Je škoda, že si do článku nedal i odkaz na WT diskuzi, člověk by si to možná i rád přečetl, samozřejmě se to dá do minutky vyhledat, ale proč lidem komplikovat práci 🙂
    Otázka na WT by spíše měla znít jinak, ne jakou hodnotu má web, ale kde na českém trhu nejlépe prodat web.

    1. Maigi napsal:

      Máš pravdu. Odkaz jsem doplnil.

  4. Pavel napsal:

    Situace má jasnou definici: prodejce chce draho prodat a kupec levně koupit. Ideálně trochu zainvestovat (čas/peníze) a prodat skutečně „pořádně“ dál. Nikdy jsem nepochopil proč prodat web za roční či dvou tří letou sumu, kterou mi stejně vydělá. Jedině, že bych nevěřil, že jeho hodnotu resp vývoj udržím. Přijde mi logické si na ty peníze raději počkat. Peníze se rozkutálejí rychle a člověk nemá nic. 😀

    1. Maigi napsal:

      Pokud dokážeš web posunout k lepším výdělkům skrz tvé schopnosti a znalosti, tak to posuneš jen do nějakého levelu. Pak je mnohem, mnohem efektivnější to střelit a za výdělek pořídit dva neefektivní weby, které umíš zase obratem posunout. Postup zopakuješ a garantuji, že vyděláš víc, než když budeš několik let držet ten první. Taky mám moc rád buy2let princip. Neznamená to ale, že je jediný možný, nebo nejefektivnější. Myslet si, že zlatou slepici prodává jen blázen, je krátkozraké. Napadá mě hned několik dalších situací, kdy může být pro prodejce efektivnější prodat než držet.

  5. Pavel napsal:

    Bereš to prostě vyloženě jako investor. I kdybych neměl super úspěšný web, ale vydělával mi, kde vezmu jistotu, že web střelím a povede se mi vyvinout alespoň něco takto úspěšného znovu. Dokud to nejde do kopru není proč to prodávat. Beru to zase z druhé strany, kdy jsem něco vytvořil a někdo mi za to chce dát roční tržbu. 😀 Pro mě není rok dlouho, asi jsem trpělivý.

    S pár velkými investory jsem se už sešel a ano tvůj pohled je správný. Říkají tomu, že rychle otočíš peníze a ty ti může vygenerovat další peníze. Prostě klasika peníze dělají peníze, ale tohle dělá jen investor nikoliv tvůrce. Pro toho to nedává smysl. 😉

    Pokud někdo prodá podíl svého webu tak mu věří, ale nevěří svým schopnostem, že ho posune sám dál. Pokud ho prodá celý přestal věřit, že k něčemu je.

    Už jsem něco koupil i něco prodal a je to tak, pokud nepočítám rychlokvašky, které někdo rychle udělá, nasype a rychle prodá.

    1. Maigi napsal:

      Tvůj pohled taky dává smysl, ale není zkrátka jediný možný, stejně jako můj. Situací, kdy to může dávat smysl, je mnohem víc. Není pouze jeden model situace a životní situace, což je další faktor, který může donutit k prodeji. Mě napadají jiné a jsem si jistý, že mnohem víc mě jich nenapadá, ale existují. Jinak k tomu ročnímu pohledu – web musíš brát trochu s menším výhledem. Není to barák. Za rok se v online světě a u jednoho webu může snadno otočit všechno. Barák bude mít i za 10 let kašlání na něj svou určitou hodnotu + nájemní hodnotu. Malý web je za 10 let kašlání na něj často bezcenný. Nemůže proto mít hodnotu nějakého mnohaletého násobku. Určitou vůli k natáhnutí bych měl u eshopů a větších webů. Čím větší, tím se dá mluvit o nějakém delším horizontu, ale to už bude mít své zaměstnance a budeme mluvit spíš o nacenění firmy. Pokud je u webu ten násobek z tvého pohledu hrozně málo a neprodával bys, tak neprodávej. Nikdo nikoho nenutí. Že bys ale prodal až za mnohaletý násobek a to pokud vůbec, tak to neznamená, že to dostaneš. Hodnotu webu můžeme určovat podle podobných prodejů a jejich násobků stejně jako se to dělá u firem. Takže to, že někdo chce 5 letý násobek, neznamená, že hodnota webu je 5 letý násobek. Sice to beru jako investor, jak píšeš, ale přesně ti – nakupující určují hodnotu webu. Web má tu hodnotu, jakou je někdo ochotný za něj zaplatit. Když pominu sentimentální důvody, tak je tím důvodem ekonomická návrtnost a pokrytí rizik. Tam za 10 měsíců můžu jít pouze v případěch popsaných v článku. Jinak bych byl gambler.

  6. Michal napsal:

    Zajímavé Maigi a na Webtrhu jsem to taky četl 🙂 Já mám k tomu asi jednu myšlenku. Nejde asi úplně srovnávat prodej malého webu s obratem řekněme 50-100k měsíčně s projektem, kde jsou obraty v řádů milionů korun měsíčně. Zde se totiž kouká na úplně jiné faktory a určitě zisk není to hlavní. Do role zde vstupuje ať už hodnota báze, přidaná hodnota pro kupujicího (např. koupí konkurenční portál a bude mít 2/3 trhu), nebo třeba know-how, lidi atd.

    1. Maigi napsal:

      To je rozhodně pravda. Měl jsem na mysli určitě spíš malé weby. U těch větších se bavíme spíš o koupi firmy a tam jsou zase jiné zákonitosti.

  7. Martin napsal:

    Koupil jsem uz spoustu webu a vzdy jsem je kupoval za max 12nasobek mesicniho zisku. Rozdilne jsou samozrejme velke firmy, kdyz kouknete na US burzu, tak tam je normalni cena 19nasobek rocniho zisku.