Affiliate marketing Jak propagovat

Jaká je tvá post-conversion strategie?

25.5.2015 3 min čtení

Jaká je tvá post-conversion strategie?

Reading Time: 3 minutes

Jinými slovy jak využíváte možnosti okamžitého oslovení již zkonvertovaných návštěvníků? Jak vypadá vaše děkovací stránka? Posíláte obratem nějaký email? Děláte upsell nebo získáváte feedback? Dobrá post-conversion strategie vám může nabídnout klidně 30% nárůst příjmů, což je pro někoho celá marže, ale jak už to na internetu bývá, umí i násobky. Metod na to existuje víc.

Jaké máte možnosti

Když to shrnu, u vlastní děkovací stránky máte k dispozici celou stránku a plnou pozornost těch nejcennějších návštěvníků. U API máte navíc možnost okamžitého oslovení emailem. Post-conversion strategie je obchod, kde máte možnost vyměnit bonus, slevu, infoprodukt nebo účast v soutěži za dodatečný nákup, feedback, akci na sociálních sítích, doplňující informace o zákazníkovi nebo za obyčejnou, ale podceňovanou spokojenost a loajalitu návštěvníka.

Už víte, co můžete dělat a kde se to dá dělat. Nakonec je tu poslední možnost: nevyužít toho. V tom případě platí stejně jako jinde na webu, že pokud návštěvník neví, co má udělat za akci, odchází. U prázdné děkovací stránky s jedním nadpisem je to stejné.

Jak je využít?

Na internetu najdete směsici zhruba deseti typických prvků, které se vkládají na děkovací stránku. Všechny spadají do výše popsané rovnice něco za něco, ale ne každá je efektivní. Jaké jsou tedy „tutovky“?

Tématicky příbuzná affiliate kampaň

První, co vás napadne, je upsell formou další affil kampaně. Havarijní k povinnému ručení a podobně. Zkusme se nad tím ale zamyslet pohledem zákazníka. Vážně si nový majitel povinného ručení potřebuje pojistit své auto i havarijním? Část určitě, ale jsou tu i ti, kteří jezdí starším vozem, kde se to nevyplatí. Není lepší se zamyslet způsobem: Existuje nějaký produkt, který bude zákazník nevyhnutelně potřebovat po dokončení konverze? Jestli vás nic nenapadá, je tu i druhá metoda: Následují obvykle nějaké nepříjemnosti, které bude muset řešit? Dají se nějak vyřešit či usnadnit produktem? Povinné ručení si přece často sjednává nový majitel vozu, ať už je ten vůz ojetý nebo ne, pokud jen nemění pojišťovnu. Co třeba dálniční známka na tři kliknutí online?

Sociální interakce

Skutečně často se setkávám na děkovacích stránkách s výzvou k „olajkování“ fan stránky na Facebooku nebo ke sledování na Twitteru. Pokud vím, právě jsem ve formuláři vyplnil svůj email – nejpřímější formu komunikace na internetu a odsouhlasil podmínky k jeho využívání. Proč je pro ně tedy tak cenné mé sledování jejich sociálních profilů, když už mi mohou prodávat napřímo?

Ne, mnohem lepší je, když už chcete získat interakci na sociálních sítích, říct si rovnou o sdílení své zkušenosti na osobním profilu! Umožněte jim jedním kliknutím sdílet předpřipravený příspěvek s odkazem na právě zakoupený produkt či službu. To je mnohem cennější, protože tím můžete ihned získat další konverze od jeho přátel.

Feedback, anketa

Třetí tip je můj neoblíbenější, protože stejně jako celý web udržuje focus na jedné jediné věci: navýšení počtu konverzí zefektivněním procesu k nim.

Jde o přímé otázky právě zkonvertovaných návštěvníků, ať už odměnou za nějaký bonus nebo bez něj. Opět napřed uvedu špatný příklad. Asi nejčastější dotaz totiž zní: Kde jste se o nás dozvěděli? Na to se ale nemáte ptát, to máte vědět, přece měříte. Mám mnohem zásadnější otázky:

  • Co vás konkrétně přesvědčilo k rozhodnutí pořídit si / získat dnes tento produkt / službu?
  • Co můžeme zlepšit v procesu, aby pro vás byl nákup příště jednodušší?

Odpovědi mají pro affiláka cenu zlata. Nejen, že jde o důležité otázky, jde také o ty nejcennější odpovídající respondenty. Pochází totiž z konkrétní skupiny lidí, které se snažíme co nejpřesněji oslovit. Nejde jen o cílovku ženy v rozmezí věku bla bla bla, jde přímo o konvertující návštěvníky, kteří nám radí, co vylepšit.

Za takové informace se nebojte něco nabídnout. Pokud nic nemáte, buďte originální a zaujměte. Děkovací stránka je o poděkování a ujištění o správně dokončené akci (a pro nás o měření). Zkuste vytvořit osobní poděkování videem. Kdybych já někde potkal děkovací stránku s videem s nadpisem osobní poděkování, tak si ho ze zvědavosti pustím. Vy tak získáte poměrně dost prostoru k požádání o zodpovězení dvou otázek a přesvědčení to je z dobrého důvodu.

PS: Malý tip na závěr: Na děkovací stránce se nic nemění, CTA by mělo zůstat vzhledově stejné napříč celým webem, aby nemátlo uživatele. Principy také zůstávají stejné, opět máte jeden cíl a opět se snažíte efektivně přesvědčit zkonvertované návštěvníky děkovačky k další akci. Děkovačka se dá přeci také A/B testovat…

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.