Jak zacházet s bonusy a kolik vydělává bonus zdarma
Reading Time: 2 minutesUrčitě vám stejně jako mně chodí do mailu spousta affiliate nabídek, které se často liší v bonusech, i když cílí na stejnou kampaň. V zahraničí je běžné, že se affiláci předhání v bonusech a zákazník použije affiliate odkaz toho, čí bonus mu přijde nejhodnotnější. Tím si zabezpečí nejen prevenci obcházení affil id, ale občas i přetahování zákazníků konkurenčním affilákům.
Princip bonusů stojí na testech, které ověřili, že jsme mnohem ochotnější nakupovat, když dostaneme něco navíc zdarma. V affiliate marketingu máte možnost přilepit svůj bonus k cizí nabídce a tím zvýšit hodnotu. Technicky potřebujete pouze kontakty na zákazníky, kteří přišly přes vás. U kampaní, které běží na Máriově AffilBoxu má dokonce zákazník možnost určit, od koho chce bonusy. Kolik tento motivátor vydělává a jak s bonusy pracovat, aby byla vaše nabídka co nejefektivnější?
Vyndejte bonus z nabídky
Je velký rozdíl mezi párkem v rohlíku s hořčicí za 15 korun a párkem v rohlíku za 15 korun s hořčicí zdarma. Cena i nabídka je v obou případech stejná, ale druhá varianta nabízí bonus v očích zákazníka. Ten má pocit, že získává něco výhodněji než obvykle a hodnota, kterou cítí, je vyšší. Teoreticky by zaplatil víc, ale vzhledem k tomu, že je nabídka stejná, zvýší se konverzní poměr do nákupu.
Popsaný příklad je důvodem, proč musíte bonus ve svém sdělení oddělit od hlavní nabídky. Nepoužívejte text „produkt a můj bonus pouze za cenu produktu“. Použijte „produkt za cenu a můj bonus zdarma“.
Pokud se váš bonus nevztahuje přímo na nabídku, nebude fungovat
Funkční bonus je tématicky stejně zaměřený jako hlavní nabídka. Opačně nefunguje. Jedinou výjimkou je zaměření na stejné publikum, stejnou cílovou skupinu. Vzpomeňte si na to, až v Tescu uvidíte některé levné DVD pohádky s přilepeným sáčkem bonbónů. Pár gumových medvídků sice nemá nic společného s filmy, ale pohádky vybírají malé děti a ty upřednostní pohádku s bonbóny před pohádkou bez nich.
Stejnou strategii můžete převzít v budování mailové databáze. Pro oslovení nabídkou fitness doplňků můžete oslovit zájemce o zdravý spánek. Sice spolu tyto dva obory nesouvisí, ale mají stejnou nebo prolínající se cílovou skupinu.
Můžete cílit na fanoušky autora hlavní nabídky
S bonusy můžete „ukrást“ nažhavené zájemce, kteří znají autora hlavní nabídky a jsou připraveni nakoupit přímo u něj bez affil odkazu. Na Facebooku můžete cílit na fanoušky konkrétní stránky (cílit na lidi, kteří mají v zájmech XY) a mezi nimi je řada nerozhodnutých zájemců, které můžete s bonusy přesvědčit. Autorovi by to nemělo vadit. Pokud ty nerozhodné dosud nepřesvědčil sám a vy jste to se svými bonusy zvládli, měl by mít radost a zaplatit vám provizi, protože má z nerozhodných alespoň něco.
Bonus vám může vyrobit inzerent
Výroba kvalitního bonusu může být jednou z forem odměňování velkých affiláků, kteří inzerentovi generují větší objem. Navrhněte affiliate managerovi zvýšení svého výkonu v případě, že vám nabídne privátní kampaň (pouze pro vás) s bonusem zákazníkovi. I malý nízkonákladový bonus v podobě nějakého PDF nebo malého dárku umí zajistit navýšení konverzí o 50%.
… a výdělek?
Bonus vám ale může vydělat téměř dvojnásobek díky dvojnásobnému konverznímu poměru do nákupu (bez pár procent). To je nějaké průměrné číslo, na které jsem zvyklý, ale může to být i víc především v situaci, kdy nabídnete cennější bonus než je hlavní nabídka. Můžete se tedy zaměřit na propagaci kampaní, u kterých máte pocit, že je hodnota neúměrně nízká své ceně, ale víte, že si své zákazníky přesto najde. K takové nabídce můžete velmi snadno vyrobit cennější bonus, který konverzní poměr nakopne na dvojnásobek, a který vám zajistí přetahování nerozhodných zákazníků oslovených konkurenčními affiláky. V affiliate kampaních na bázi cookies většinou platí – poslední cookie před nákupem vyhrává.