Affiliate marketing Jak propagovat

Jak si v affilu rozšířit trh a obejít se bez webu

6.10.2014 4 min čtení

Jak si v affilu rozšířit trh a obejít se bez webu

Reading Time: 4 minutes

Původně jsem chtěl své plány jen lehce zmínit v měsíčním reportu, ale nakonec představím celou svou aktuální strategii na rok dopředu. Zahrnuje metody, díky kterým si můžete nafouknout svůj obor, výhody věnování se upřímně své cílovce a potřebám návštěvníků namísto tvrdého prodeje a nápad, jak se v affilu můžete obejít bez webu. Pojďme na to.

Jak všichni víte, z výsledku prodeje mého členství jsem nebyl nadšený. Získal jsem čtvrtinu členů, které jsem chtěl. Když jsem se pak se svým zklamáním svěřil v mailu, přišlo mi hodně reakcí. Kromě jednoho mi to všichni vyvraceli. Neúspěch to prý není, jen přehnané cíle. Je pravda, že jsem byl ve svých počtech naivní. Vždyť z mé 750 mailové databáze zhruba 300 lidí otvírá můj mail. To jsem si neuvědomoval. K mému cíli by musel nakoupit každý, kdo mail otevře a to je hloupost. Výsledek byl naopak velmi dobrý, o výhodnosti své nabídky jsem přesvědčil každého čtvrtého, kdo mé maily čte.

Konverze je tedy super. Co tedy můžu udělat pro větší úspěch? Zvětšit databázi? Tu jsem začal budovat na začátku léta. Před články za email jsem měl jen cca 200 lidí z řad čekatelů na mou knížku. Když se na to podívám optikou velikosti trhu, ve kterém cca 10.000 lidí ví, co to je affiliate marketing, umím si představit, že svou databázi ještě poměrně snadno zdvojnásobím, ale víc? To už bude těžké. Narážím už trochu na hranice malého trhu. Chtělo by to, trochu ho rozšířit. Jak se taková věc dělá?

O rozšíření povědomí o affiliate oboru se tu snaží víc lidí. Píšeme články, máme přednášky, šíříme osvětu. Ale kde a pro koho? Vždyť ten, kdo neví, co je affil, ten přece nechodí na naše weby, nenavštěvuje affiliate konferenci a nechodí na affil srazy. V affil sítích je úkolem affiliate managera oslovovat autory tématických webů a vysvětlovat jim, jak jim affil může pomoct. Ručně jeden po druhém, to je velmi neefektivní a zdlouhavý způsob.

Abych tohle vyřešil, napadlo mě vybudovat další komunitu. Komunitu blogerů. Blogeři jsou mnohem širší cílovka, Facebook vám nabídne hned 300.000 lidí k oslovení z řad těch, kteří si vyplnili blog mezi své zájmy. Je to navíc tématicky příbuzná cílovka a ideální potenciální affiláci. Mohli by nabízet především kosmetické a módní výrobky. Žádný čistokrevný affilák by nebyl schopen vypotit tak podrobné texty plné vášně a zanícení jako průměrná fashion blogerka, kterých jsou tu mraky. To by byly affilačky…

Můžu si vybudovat komunitu z oblasti blogerů a přes produkty své i cizí (affilem) z nich vychovat affiláky a webmastery s prodejem opět produktů svých i cizích. Začnu od konce – jak na tom vydělat. Jako affilák jim můžu nabídnou technické prostředky a nástroje, můžu jim ukázat a prodat Smart Emailing, chystaný LeadBox (o něm někdy příště), Wedos, Mailchimp, Tomášův infoprodukt, Máriovo školení, je toho dost s affil programem a co se týká svých produktů, můžu jim ukázat svou knížku o affilu a členství, pokud se jim affiliate obor zalíbí.

To ale není pointa. Jak řekl David Eiselt na konferenci, peníze by neměly být cíl, ale výsledek. Za monitorem návštěvníků jsou skuteční lidé a cílem je něco lepšího. Jednak tím navýším počty českých affiláků, což ocení celá komunita, ale především tím můžu ukázat velké spoustě blogerů, jak se svým koníčkem mohou živit. Podle jednoho průzkumu, 97 % českých blogerů považuje své výdělky a benefity z blogu za zanedbatelné. Můžu jim pomoct. Můžu jim ukázat způsoby, jak mohou vydělávat svým koníčkem. Můžu tím zpříjemnit život spoustě lidí a o to jde.

Probíral jsem svůj nápad s pár lidmi na konferenci a doporučili mi, vrhnout se do toho rychle. V mé situaci by dávalo smysl postavit magazín s články pro blogery a webmastery, vybudovat kolem něj komunitu, nasbírat emaily, pomáhat a tím přetavovat kontakty na peníze. Problém je, že já už nechci další magazín, nechci se defocusovat, chci dávat maximum magazínu Affilák. Promýšlel jsem, co dál udělat, jestli dát přednost magazínu nebo minimalismu a focusu. Pár dní jsem to zvažoval a řešení jsem našel. Můžu to udělat, pustit se do vybudování takové komunity a magazín k tomu vůbec nebudu potřebovat.

Na affil webu je nejcennější, když se kolem něj vytvoří komunita čtenářů, která vám důvěřuje a kupuje řešení, které nabízíte nebo doporučujete. K získání takové hodnotné komunity ale web není nutně potřeba. Nepotřebujete návštěvnost, potřebujete mít jen možnost nějakým způsobem svou komunitu oslovovat. Tím bude v mém případě Facebook stránka nebo skupina. Založil jsem obojí. Budu mít jen prodejní landing page na svůj produkt. Pokud budete dělat u své komunity a svého oboru něco podobného, tak prodejní landing page na svůj produkt taky nepotřebujete, stačí vám jako affilákovi cizí produkty, ale pro mě bude nová knížka způsob, jak komunitě vysvětlil možnosti monetizace a představit affil.

Ano, budu psát novou knížku. Většina z vás to věděla dřív než já, že budu psát nějakou další, já jsem si to po té první nemyslel. Bude se jmenovat Bloger a bude vysvětlovat blogerům, jak se mohou svým koníčkem živit. Neubudu vám teď ukazovat landing page, kde sbírám maily na zájemce o tenhle produkt. Nemusíte to dělat, protože i když to není affil knížka (pouze okrajově), stejně ji vám, VIP členům, dám zdarma.

Je to sice pár dní stará myšlenka, ale už mám 136 fandů na Facebooku, kde jsem se představil, nastínil své plány a zjistil, že tahle moje minikomunita je velmi aktivní. Myšlenka se jim líbí a rádi si povídají (jedna z nich byla dokonce na affil konferenci). Je to důsledek snahy o zlepšení života vaší komunity namísto pouhé snahy vydělat. Obecně platí, že čím víc lidem pomůžete, tím budete bohatší. I když bych stále vyhrabal nějaké své půjčkové weby, dnes už projekty vidím podobně jako David. Snahou o pomoc získáte mnohem lepší výsledky v kratším čase. Váš projekt se bude sdílet a váš produkt doporučovat. Všechno půjde tak nějak samo, stačí se neustále snažit o řešení problémů budoucích zákazníků.

5 komentářů
  1. Y2K.bug@seznam.cz

    Myslím, že super nápad! Držím palce!

  2. michal@kolami.cz

    Skvělý nápad :)

  3. honza.skaroupka@gmail.com

    Můžu se jen zeptat na ty fanoušky? To jsi je oslovoval reklamou, nebo se přidali sami? Protože ten počet se mi zdá za takovou chvíli celkem slušný...

    • Maigi

      Je to tak, těch prvních 100 jsem oslovil reklamou, zbylých skoro 40 se přidalo po vypnutí reklam.

  4. Petr Baloun

    Držím pěsti :o)

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.