Affiliate marketing Jak propagovat

Jak na prodejní dopis

17.11.2014 3 min čtení

Jak na prodejní dopis

Reading Time: 3 minutes

Prodejní dopis je jedním ze tří zásadních okamžiků, které ovlivňují celkový úspěch affiliate webu, na kterém prodáváte emailem. Druhým je okamžik úvodní výměny kontaktu za hodnotu, kterou dáváte zdarma a třetím efektivita reklamní kampaně a její cena přivedených motivovaných návštěvníků. Prodejní dopis je závěrečná fáze dlouhého procesu, který většina prodejců úplně vynechává. Jeho špatných příkladů máte plnou spam složku. Jak ale vypadá ten, který skutečně prodává?

Zbavte se korporátního tónu

Představte si, že něco doporučujete kamarádovi ne proto, že chcete, ale prostě jen proto, že se na to zeptal. Zeptal se vás na nějakou konkrétní zkušenost, která je shodou okolností pozitivní a vy mu ji popíšete. Představte si tento moment, protože v téhle situaci je vám absolutně jedno, jestli si to kamarád pořídí nebo ne. Možná pro něj nabídka nebude tak úplně vhodná, jako byla pro vás. Každopádně při takovém doporučení z toho nic nemáte, takže mluvíte stylem: No, hele má to tohle a tohle, umí to tohle a trochu tomu chybí to a to. Jak chceš hele, má to svoje mouchy, ale stojí to za to a mě to pomohlo. Veřte, že tohle je mnohem účinnější styl než marketingové výkřiky typu „Silvestrovský balíček s 80% slevou!“

Otevřete balíček

Nechte čtenáře nahlédnout dovnitř. Ne nadarmo jsou na Youtube tak populární „rozbalovací“ videa. Ukažte, co přesně uvidí po nákupu. Pokud jde o produkt, jak vypadá po rozbalení, co je v balení za příslušenství a podobně.

Vzácnost

Pokud to lze, přidejte k nabídce nějaký prvek vzácnosti. Omezené množství, omezená doba prodeje (to nebude moc časté, pokud nepůjde o infokampaň), nebo omezená nabídka nějakého bonusu. Pokud inzerent nic takového nemá, přidejte k nabídce nějaký bonus sami, například v podobě PDF návodu k propagovanému nástroji.

Soustřeďte se na benefity, ne parametry

Nabízíte něco, co přinese zákazníkovi benefit. Buď nějakou hodnotu přidá, nebo nějaké problémy vyřeší. Soustřeďte se v textech víc na tyhle benefity než na samotný produkt. Soustřeďte se na to, co použitím získá, nebo o co použitím nepřijde (například spousta investovaného času, kdyby se pokusil řešit problém vlastními silami). Připomeňte, co už díky předchozím mailům zdarma získal.

Příběh

Asi není tajemství, že příběh prodává jako máloco. Pokud jste si vyzkoušeli, co nabízíte, tak už příběh máte. Něco vám to dalo. Popište, jak jste se k nabídce dostali, co vás zaujalo před koupí, jak probíhal nákup a co se zlepšilo díky řešení, které nabízíte dalším. Tohle je mimochodem ideální místo a příležitost, kde zmínit nějaký zádrhel v nákupním procesu, pokud ho nemáte pod kontrolou. Prodejním dopisem propagujete affiliate odkaz, u kterého ani nemusíte mít vlastní web s lead-gen formulářem a pokud web inzerenta nemá zrovna uživatelsky přívětivý nákupní proces, můžete popsat formou příběhu, na co se připravit.

Potvrzení ostatních

Opatřete si počet zákazníků propagované nabídky a ubezpečte v dopise, že se váš čtenář může zařadit mezi hodně lidí, kteří se rozhodli stejně. Lidé potřebují potvrzení ostatních k tomu, aby si potvrdili správnost svého rozhodnutí.

Intuice a upřímnost

Vzpomeňte si na příklad s kamarádem výše a napište nejen pro koho nabídka je, ale i pro koho není. Co kupující získají, ale i co nezískají. Hlavně si ale v ničem nevymýšlejte. Doporučujte, co byste doporučili i osobně sami komukoliv blízkému a v tom doporučení řekněte vše podstatné. Nepropagujte hlouposti a pofidérní firmy, služby či produkty. Podepište se pod své doporučení vlastním jménem a nehrajte si na odosobněné MY, pokud jste one man show.

Můj konkrétní příklad: V dalším otevření svého členství novým zákazníkům hodlám těsně před prodejem ukázat ne pozitivní, ale jen negativní reference. Nevím, jestli to bude fungovat a nevím o nikom, kdo by si takhle zkoušel na první pohled podřezat větev, ale zapadá to do upřímné formy propagace a férového způsobu prodeje, který obecně funguje nejlépe. Proto tomu věřím. Zákazník si zaslouží vědět naprosto všechno, co je pro něj před koupí podstatné. Nezatajím před ním přece negativní reference, pokud jsem nějaké zaznamenal. Naopak mu je předložím a zvýrazním. Co je dalším důvodem, proč věřím, že to bude fungovat?

stareautoSám jsem takový – pokud bych měl kupovat ojeté auto, klidně zaplatím plnou inzerovanou cenu bez trapného smlouvání odměnou za to, že mi prodejce upřímně řekne, jací kostlivci ve skříni na mě čekají. Co se kde brzy rozpadne, co občas zlobí, nebo co kde nedejbože nafixloval.

Samozřejmě se tenhle teoretický obchod asi nikdy nikde neuskuteční, ale pokud bych měl tu jistotu, byl bych ochotný za to zaplatit (pokud by opravy nebyly dražší než to auto). Proto si myslím, že i potenciální zákazníci členství spíš nakoupí, když budou vědět o všem negativním, co by je mohlo nepříjemně překvapit, a když ve mně budou mít důvěru, že nic dalšího netajím. To je dnes tak vzácné, že budete vyhledávaní…

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.