Affiliate marketing Jak propagovat

Jak na call to action tlačítka?

27.10.2012 2 min čtení

Jak na call to action tlačítka?

Reading Time: 2 minutes

Včera jsem si na webtrhu opět přečetl vyzdvihování špatného call to action tlačítka, které další diskutující doporučil zvýraznit červenou barvou. To je úplná blbost, leda byste chtěli návštěvníka odradit. Jak ho tedy udělat správně?

Výzva

Na tlačítku by měl být nápis, který jednak vyzývá k akci, jednak jasně určuje, co se stane po stisknutí a zároveň by měl navodit dojem, že tím uživatel něco získává a ne dává. To vše krátce a výstižně, ideálně 1-2 slova. Ve všech nápisech okolo výzvy k akci buďte struční. Pokud chcete přidat cenu, připište k ní slovíčko „pouze“ nebo „jen“. Pokud je nabídka limitována, přidejte slova jako „teď“ nebo „dnes“. Další podrobnosti k tomu sepsal Drago.

Správné příklady:

  • Stáhni ukázku zdarma
  • Získat členství
  • Koupit jen za 99,-

Špatné příklady:

  • Potvrdit
  • Start
  • OK

Velikost

Tlačítko by mělo být nepřehlédnutelné a velké do té míry, do jaké ho zvládnete udělat profesionálně. Mělo by být první, čeho si návštěvník všimne, ale web by neměl působit kýčovitě. Osobně se mi nelíbí tlačítka větší než naležato položený palec na obrazovce.

Barva

S jakýmkoliv měřícím nástrojem prokliků zjistíte, že lidé klikají na zelenou. Pak dlouho nic a až potom jakákoliv jiná barva. Nemusíte mít zeleno-nějaký web, aby vám tlačítko zapadlo do designu, naopak je lepší, když nic dalšího zeleného návštěvník neuvidí. Zelená přitahuje pozornost a evokuje něco dobrého. Jako na semaforu. Červená odrazuje. Samozřejmě ať to nesplývá s pozadím.

Pokud chcete, aby si návštěvník něčeho zaručeně všiml, ale je vám jedno, co si o tom myslí a nepotřebujete, aby na to klikal, pak to musí být žluté a musí se to hýbat. To platí i v offline světě.

Umístění

 Představte si, že má call to action tlačítko kolem sebe jakousi auru a nesnáší, když mu ji něco narušuje. Měla by být veliká minimálně jako šířka tlačítka a to všemi směry kolem něj. Prostor kolem by měl být bílý nebo jinak světlý. Tlačítko samotné mám tendenci hledat vpravo dole od hlavního sdělení. To by mělo být na webu pouze jedno stejně jako akce, kterou chcete, aby návštěvník na webu udělal. V úvodním obrázku tohoto článku je šipka. Měla by ale směřovat k CTA a ne od něj. Takhle vám sjedou oči na druhou stranu. Podobně pokud máte na webu nějakou fotografii obličeje, tak ať se jeho oči dívají směrem k CTA a ne do očí.

6 komentářů
  1. frances

    Maigi s tou zelenou je to strašně zvláštní. Testoval jsem barvy buttonů na jednom mém affilwebu a červená mi vycházela s konverzemi mnohem lépe než zelená, možná tam hraje i roli cílová skupina mladí lidé a na ty se musí agresivně.

  2. [...] Dodatek: Zrovna jsem zjistil, že o CTA se píše i v novém affiliate magazínu Affilák (Jak na call to action button). [...]

  3. Tomáš

    Dělali jsme na GarantovanaPenze.cz AB testování modré (původní) vs. zelené a výsledek byl naprosto stejný. Narvat tam pro test červené jsem neměl odvahu :) Ale pravda je, že červená znamená stůj. Na druhou stranu je klidně možné, že na nějakém webu může fungovat nejlépe červená. Chce to zkoušet.

  4. Mirek

    V procentech ten rozdíl u barev děla zhruba kolik?

  5. Blat

    Mirek: Zjistíš AB testováním, jen si pro to najít čas :)

  6. […] Dobře provedený CTA prvek není vlezlý. Stejně jako kvalitní web je u něj návštěvníkovi ihned jasné, co získá provedením dané činnosti. Malý úvod do této problematiky se nachází na blogu Affilák. […]

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.