Affiliate marketing Testy a zkušenosti

Jak jsem dostal BAN, který se mi hodil

27.10.2014 4 min čtení

Jak jsem dostal BAN, který se mi hodil

Reading Time: 4 minutes

I když to mělo ve finále dobrý konec, budu tentokrát vyprávět o cestě, které je lepší se vyhnout a o chybách, jakých se nemusíte dopouštět, protože už jsem je udělal já. Slíbil jsem, že tu budu otevřeně popisovat úspěchy i neúspěchy. Z obojího si totiž můžete odnést spoustu zkušeností. Ty dnešní vám mohou ušetřit zbytečné výdaje, zkreslené statistiky a blokaci od poskytovatele emailového řešení.

Na úvod bych chtěl navázat na článek o mém webu TappedOut.cz. Když budu plynule pokračovat, tak 3. července jsem na webu zveřejnil článek s prvním sběrem emailů (stejný plugin jako jsem používal tady na pondělní články za email). Za prvních pár dní jsem nasbíral 169 emailů a poté klesl počet přibývajících na minimum.

Po dlouhých 2 měsících absolutní neaktivity jsem se podíval na ocas a k původním 169 jsem přidal dalších 141 (promazával jsem na první pohled falešné emaily, ty nepočítám). Měl jsem tedy 310 mailů.

Ve hře přišla aktualizace a já o ní napsal nový článek až s velkým zpožděním. Věděl jsem, že bude brzy další update krátce po sobě kvůli blížícímu se Haloweenu, tak jsem se rozhodl otestovat počet nasbíraných mailů s a bez pozvednutí článku placenou formou na facebook stránce za pár stokorun.

Ve chvíli, kdy jsem se do toho pouštěl, byl stav po dojezdu 366 emailů. Po promovaném příspěvku na FB stránce pro fanoušky a jejich kamarády jsem měl 428 emailů a před článkem o Haloweenu krátce na to už 583.

mc-tappedoutVelký článek o Haloweenském updatu byl na světě, maily se začaly hrnout a já chtěl poprvé poslat mail na své kontakty a zjistit, kolik je tam mrtvých a kolik aktivních zájemců. Výsledek vidíte vpravo.

Pro srovnání, tady jsou čísla seznamu Affiláci, kde je sice vyšší míra otevření, ale nižší míra prokliku. V absolutních číslech byl počet prokliknutých srovnatelný u obou, což mluví ve prospěch herního webu, protože jsem posílal na menší počet mailů než posílám u affiláků.mc-affilaci Říkal jsem si, že jsem čekal podstatně horší výsledky, protože jsem udělal tu chybu, že jsem s lidmi nekomunikoval hned a dlouho jsem čekal. Že by byl ten seznam celkem kvalitní? Dává to smysl. Sice vložili mail k odemčení článku a ne za účelem odebírání novinek, ale když novinka přišla, hráče zajímala. To je dobrá zpráva, dokud jsem se nepřihlásil a neviděl tohle:banban2

Zpočátku mi to vůbec nedošlo, ale nakonec bylo jasné, že příčinou je nastavení single opt-in, které neověřuje pravost emailů. Očividné fake emaily jsem sice odstraňoval, ale všechny ostatní na první pohled reálné jsem tam nechával, i když mohly být vymyšlené. I když jsem jako jeden z hodně mála byl zvyklý používat double opt-in, v tomhle pluginu mi z nějakého důvodu dvojité ověřování nefungovalo a tak jsem nechal jen jedno. Výsledkem byla vyšší míra nefunkčních emailů, na které má MailChimp nízkou hranici tolerance.

 Vyjednávání s podporou probíhalo celkem hladce. Vysvětlil jsem důvod, proč si myslím, že se to stalo, odkud mám emaily a navrhl, že smažu všechny emaily, které mají hodnocení 2 a méně hvězdiček (žádná nebo záporná aktivita). Tím se seznam vyčistí a výsledky budou mnohem lepší. To ale nestačilo. Napřed jsem musel smazat celý seznam a když jsem to udělal, přišla mi ještě žádost na smazání všech ostatních, které jsem nasbíral přes nástroje třetích stran a vyjmenovali mi veškeré mé ostatní seznamy.

Celou dobu jsem byl u MailChimpu jednou nohou venku, protože jsem slyšel o různých blokacích, takže jsem se rovnou zaregistroval do SmartEmailingu a začal si osahávat jeho vlastnosti. Podpoře jsem tedy trochu drze nastínil, že zmiňované seznamy nejsou tvořeny nástroji třetích stran, ale MailChimp formulářem s mým CSS vzhledem, a že jestli nadále trvají na jejich odstranění, mají mé svolení smazat mi účet. Prázdný MailChimp mi totiž k ničemu není.

Reakce byla rychlá. Byl to uniformovaný automatický email oznamující odstranění blokace a opětovné zprovoznění možnosti odesílání. Pán z podpory už se neozval.

 Mé závěry

  • Pokud můžete, používejte double opt-in všude, kde je to možné.
  • Výjimkou jsou případy, kdy nabízíte něco ke stažení za email, protože tam lidé dávají pravý.
  • Ten herní web mě stojí víc energie, než by si zasloužil. Kdokoliv má o něj zájem, můžeme se domluvit.
  • Konečně jsem přešel ke SmartEmailingu a jsem spokojenější. Důvody jsou podrobně tady.
  • I když mám účet opět volný, i když můžu pokračovat jiným způsobem, přestávám MailChimp používat.

MailChimp je na poměr neexistujících mailů dost přísný, jinde by to prošlo, ale problém je i v investicích, měření a celkové kvalitě seznamu. Dá se to dělat tak, že každých 5 rozesílek smažete staré maily, které vám nikdy nic neotevřely a tím udržet seznam kvalitní. Maily mám ale nastavené jako cíle v GA a tohle komplikuje meření, kolik jste ochotni zaplatit za email. Možná i proto je double opt-in email tak cenný.

Affilák newsletter

Newsletter ze zákulisí

Staň se členem komunity čtenářů Affilák.cz a získej každý čtvrtek pohled do zákulisí.

2 komentářů
  1. Tibor

    V podstatě díky za ušetřený čas ;)

  2. ja@ondrejmartinek.cz

    Dobrá škola :) Double opt-in by měl být dokonce jediný legální sběr mailů, takže bacha na to - u mailchimpu jsem taky nedávno skončil, ban za vysoké odhlášení (kvůli tomu, že seznam.cz prohodil u svých mailů tlačítko spam a koš)... Nechali si to vysvětlit, ale už jsem jim nevěřil - plus jsem u nich 2 roky točil affiliate odkazy, takže ban by mě stejně čekal. Getresponse mi vůbec nesedl (plus jim nesedí čísla otevíranosti a podpora to ví a kašle na to, občas jim zmizí nějaká statistika, nemůžu změnit opt-in text, takže mají všude špatnou konverznost pro přihlášení do seznamu, ...), tak jsem zpět u SE.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *