Jak dopadla affiliate konference
Reading Time: < 1 minuteJak vlastně dopadla 2. affiliate konference od cj.com?
Podrobný report připravil Jan Kvasnička na svém blogu. Dozvěděli jsme se, že obsahových webů v cj ubývá a přibývají výkonnostní stránky. CJ se překládá do češtiny, SME.sk nabídne white label monetizační platformu na slevy a na srovname.cz jen 8% návštěvníků používá řazení podle ceny. V možnostech retargetingu je mimo jiné banner s produktem, na který se návštěvník v minulosti pouze díval, mezi affiliate propagačními prvky může být i hotový WordPress plugin, konverzní poměr top partnerů Internet Retail je 7% a mnoho dalšího. Podrobně si vše můžete přečíst na odkazovaném reportu.
Pro mě byla jedna z nejzajímavějších přednášek ta od Miroslava Krále na téma Affiliate program Global Energy. Přednáška byla trochu překvapením, protože nebyla nikde předem uvedena. Autor přednášky zastupoval společnost market UP s.r.o., za kterou představil kampaň na prodej plynu od dodavatele energií Global Energy. Přislíbil 250,- Kč/lead, 45 dní cookies, formuláře, bannery, kalkulačky a hlavně ukázal, o jak perspektivní jde obor.
Například online převody energií tvoří u nás méně než 2%, zatímco v Británii destinásobek. Trochu upravím číslo 700 v článku Honzy Kvasničky, protože je zavádějící. Konkrétně u nás změnili dodavatele plynu 360k lidí a elektřiny 374k. Tato čísla bych nesčítal, protože často půjde o stejné lidi.
Výtěžnost leadu je 30% s garancí cen do konce roku 2013. Přechod je bez závazku a poplatku. 8 z 10 lidí u Global Energy ušetří.
Konkrétně energie jsou oborem, který by si v online prostředí zasloužil zamíchat kartami. Zatím v affilu není moc konkurenčních nabídek.
Byli jste na konferenci? Co tam zaujalo vás?
( Můžete si taky prohlédnout Fotogalerii na Facebooku nebo poznámky Mária Roženského )
Mirek
mohla to být fain konference jen překvapilo že obsahové weby nejsou do budoucna příliš trendy. A to jsem zrovna na jedné síti obsahových webů začal pracovat :-)