Cíle & produktivita

Jak bojovat se stagnací

14.3.2016 3 min čtení

Jak bojovat se stagnací

Reading Time: 3 minutes

Nezáleží na tom, jestli jste malý, střední nebo velký affilák. Ve všech možných velikostech objemu jsem se setkal se stagnujícím affilákem. Velcí stagnující affiláci zažili rychlý růst jednou a následně v něm nebyli schopni pokračovat. Někteří změnili obor, když se jim přestalo dařit, jiným se ale dařit nepřestalo, jen zkrátka už nerostou. Málokdo dokáže zůstat profesionálem a neusnout na vavřínech. Ukazuje to na několik základních chyb, které se dají napravit.

Nehledáte nové možnosti, jak inzerovat

Affilák má skvělou příležitost být v online marketingu lepší než jakýkoliv inzerent. Vždy bude mít prostor pro svou provizi, dokud zůstane pouze affilákem a nepřidá si moc jiných aktivit. Marketing je totiž to hlavní, čím se zabývá na rozdíl od propagovaného inzeranta, pro kterého je marketing jen jednou z činností.

Primární úkol affiláka je tedy testovat novinky v marketingu mezi prvními. Měl by patřit mezi první, kteří zkouší nové možnosti inzerování a nové reklamní sítě. Žádná metoda propagace nebude mít dlouhodobě fixní výsledky. I když najdete skvělou možnost se skvělým výsledkem, objeví se další inzerující, další možnosti a cena se změní.

Nejde tedy o to neustále hledat, až najdete perfektní inzerci, ale o to, neustále hledat i poté.

Myslíte si, že máte vyladěný web

I o sobě často slyším, že mám vyladěný web. Je to hloupost. Neexistuje nic jako vyladěný web. Tímto zdravím své kopie. Návyky čtenářů se mění, opakovaní návštěvníci si zvykají. Možná jste navýšili konverzní poměr. Možná je vyšší, než o jakém jste kdy u konkurence slyšeli a možná vám dodnes zůstává, ale jak víte, že se plošně nezvedl zájem o produkt? Mohlo se to stát při vašem A/B testování před vyladěním webu, ale taky se to mohlo stát až po něm v době, kdy žijete v domnění, že máte vyladěný web. Chování lidí na webu je velmi komplexní, není to jen větší nebo menší zájem. To znamená, že některé A/B testy je třeba opakovat, pokud si nedokážete vysvětlit, proč logicky dopadly tak, jak dopadly v minulosti.

Optimalizace webu je nikdy nekončící cesta. Pokud vám došly nápady na to, co testovat, myslíte si, že web je vyladěný a funguje dobře, zkuste některé vaše testy zopakovat. Možná budete překvapení, že se i tady dá nadále růst.

Narážíte na finanční strop

Pracujete s malou marží? Ve velkém objemu jistě ano, pokud nemáte obří SEO farmu, protože s vetší marží byste okamžitě využili možnosti přidat si k objemu další část konverzí s menší marží. Dodatečný objem s menší marží tu celkovou naředí dolů. Pokud tedy takhle tlačíte objem, je to hodně náročné na sílu cashflow.

Někteří affiláci zejména kvůli opožděným platbám od inzerenta či sítě omezují své kampaně, nebo je zapínají a vypínají v závislosti na zůstatku na účtu. To je velká škoda. Pokud vás omezují pouze finance, je to vlastně dost snadno řešitelný problém. Na trhu je peněz dost a je tu dost investorů, kteří takové projekty hledají. Osobně jsem už v minulosti dostal 3 nabídky k inzerování za peníze investora odměnou za podílení se na zisku affil projektu.

Považujete svá minulá rozhodnutí za dogma

Trh, jeho obor ani inzerent nebývají konstantní po celou dobu vaší propagace. Pamatujete si například, jak jste si vlastně vybírali obor a inzerenta, kterého budete propagovat? Podle čeho jste si vybírali? Platí ta kritéria i nadále? Je stále nejvýhodnější? Platí stále obratem? Nabízí i dnes ty nejlepší možné podmínky, díky kterým jste si ho na začátku vybrali? Je aktivní a podporuje vás?  To jsou otázky, kterými je třeba se zabývat také neustále a ne pouze jednou na začátku. Jak říká indiánské přísloví: „Když zjistíš, že jedeš na mrtvém koni, sesedni!“

Závěr

Je celkem snadné vyrůst a zvyknout si na určitou velikost. Nic však není fixní. Je třeba se neustále přizpůsobovat, neustále hledat a neustále se hýbat jako žralok.

Stagnující affilák ani nemusí být ten, komu takový stav vadí. Může to vadit inzerentovi, nebo síti, ale affilák může být klidně spokojený. Nic proti tomu nemám, dává tím však příležitost ostatním začínajícím affilákům, aby ho dřív nebo později nahradili. Jak už jsem říkal mnohokrát – 10 nejlepších affiláků nejsou stále stejní lidé. Platí to každý rok.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.