Affiliate marketing Jak propagovat

Jak bojovat proti stále dražším cenám trafficu

16.2.2015 2 min čtení

Jak bojovat proti stále dražším cenám trafficu

Reading Time: 2 minutes

Ceny trafficu se neustále zvyšují a někdy se vám může zdát, že to nemůže žádnému affilákovi vycházet. Někdy nestačí mít extrémně konverzní web a je třeba zabojovat na víc úrovních. Nákup trafficu vám pak může vycházet i tehdy, kdy je cena kliku prakticky rovna odměně za konverzi. Jak na to?

S vlastním produktem máte pochopitelně mnohem víc možností než při jeho přeprodávání. Jednou z nich je možnost pracovat s emaily zákazníků a dál je zobchodovávat. Jako affilák ve většině případů emaily od inzerenta nezískáte. V případě spolupráce přes API máte samozřejmě emaily k dispozici a některé body můžete vynechat. Pokud ale API nemáte, možnosti vám stále zbývají.

1. Nasaďte Facebook pixel

Facebook nabízí pixel, který když si vložíte na svůj web, označkuje vaše návštěvníky (pokud jsou přihlášeni na Facebook a to je poměrně hodně lidí) a vy pak na ně můžete cílit reklamní kampaně na Facebooku.

Nastavení je jednoduché, kliknete na správce cílových skupin, pak na zelené tlačítko „Vytvořit okruh uživatelů“, „Vlastní okruh uživatelů“ a následně na prostřední volbu „Webový provoz“. Zbytek už pochopíte, vyplivne vám kód, který vložíte do head oblasti a už trackujete.

Pokud máte možnost mít vlastní děkovací stránku a tu volat například přes postback nebo v nastavení iframe formuláře, vylučte její návštěvníky z publika volbou „Lidé navštěvující konkrétní webové stránky, ale ne jiné“. Pokud tohle udělat nemůžete, výsledky budou zhruba o 30% horší, než by mohly být, ale stále si celkově násobně polepšíte.

V obou případech ale vylučte děkovací stránku stažení magnetu viz druhý bod!

remarketing

2. Spusťte FB kampaň na magnet zdarma

Vyrobte si jakýkoliv soubor, který souvisí s nabídkou, kterou propagujete. Může to být ebook, jídelníček, recepty, cokoliv. Takový magnet bude mít svou vlastní landing page, kde bude ke stažení zdarma za email. Bude také obsahovat stejný Facebook pixel jako váš affiliate web.

Na tuto landing page spusťte reklamu s cílením na publikum, které jste si vytvořili v prvním bodě a nechte ji běžet.

3. Obešlete získané kontakty autoresponderem

Vytvořte si skrz autoresponder sérii 4 automatických emailů s rozestupem zhruba 4 dny po sobě, které budou poskytovat rady k tématu. Poslední email bude prodejní, vysvětlí přínos nabídky v pár bodech a pošle odkaz znovu na affil web. Návštěvník nakoupí nebo udělá akci průměrně po sedmém kontaktu, proto tahle strategie funguje.

Autoresponder by se měl spustit na základě vytvoření nového emailu v seznamu kontaktů (stáhne si magnet zdarma za email). Osobně mi na tohle přijde nejlepší český Smart Emailing (moje detailní recenze zde.)

4. Spusťte přímou kampaň s efektivitou minimálně 400%

Spusťte souběžně druhou FB kampaň, tentokrát s přímým odkazem na váš affil web a s cílením na vytvořený okruh uživatelů. Už jen tím, že cílíte na návštěvníky vašeho webu, zvýšíte efektivitu kampaně 4x oproti běžné cílené kampani! V našem případě vše ještě zefektivníte vyloučením zobrazení již zobchodovaným uživatelům a těm, kteří si stáhli magnet (ty zobchodujete levněji emailem). To vše je už zajištěné z prvního bodu.

5. Remarketingová kampaň

Na všechny získané emaily můžete nakonec poslat remarketingovou kampaň s tématicky příbuznou nabídkou opět po 3 emailech s nějakým přínosem. Efektivitu zvýšíte, pokud to bude stejná kampaň, jakou nabídnete přímo na děkovacích stránkách magnetu a první kampaně (pokud tam děkovačku máte). Opět jde o princip, že nabídku uživatel potká poněkolikáté a už ji bude znát z minula.

2 komentářů
  1. marko@netmark.sk

    Presne kvoli takymto clankom som tu. Diki moc!

  2. Tibor

    Tak zatím jsem si moc nepřečetl a ani z komentářů jsem se moc nedozvěděl.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.