4 komentářů u “Svět influence a affiliate marketingu se sloučí”

  1. Vaclav Bartos napsal:

    Propojit to nejde z podstaty. Ty veci se prekryvaji jen zdanlive. Zapominate treba i na PR agentury, ktere nabizi dalsi sluzby (treba poradani tiskovek). Navic kvuli malemu rybnicku to tu malokdo dela skutecne naplno. Casto ho zivi jiny byznys ci zamestnani. Bohuzel to odrazuje inzerenty od vstupu na trh. Ono to nefunguje tak, ze kdyz se nekde spali, jde ke konkurenci. On se spali a opusti trh zcela. Nejde mu to, tak to nedela.

  2. Ivan Chmelař napsal:

    Musím v istých veciach súhlasiť s Václavom. Ten trh, vlastne oba naše trhy sú veľmi malé a presýtené ponukou, často za super dumpingové ceny. Takže potom všetci robia všetko a nič poriadne 🙂 Vlastne sú tu dva trhy. Jeden pre tzv elitu, čo sú spravidla nadnárodné spoločnosti, ktoré obsluhujú nadnárodné agentúry. A potom ten „náš“ trh, kde spolu so študentmi a rôznymi bokovkármi súperia domáce firmy a freelanceri o svoj malý žvanec o prežitie. Ak má byť výpočet kompletný, musíme zarátať aj tú časť, čo patrí do tzv šedej ekonomiky, takže to je aj keď zanedbateľná ale tretia časť trhu. K tomu je tu často veľmi nízke „reklamné“ povedomie inzerentov. Áno, dostať domáceho inzerenta na trh je ozaj superťažké. Ak je aj solventný, jeho predstavy o budúcich výsledkoch sú často naozaj veľmi naivné a očakávania nadpriemerné, ak ovšem vôbec tuší, čo by mal očakávať a s akými prostriedkami by to mal získať. Preto veľký priestor vidím v edukácii klientov. A všetky tie firmy a jedinci, ktorí na to vsadia a budú mať na to prostriedky, majú v budúcnosti šancu sa profesionálne presadiť, či už to budú agentúry alebo influenceri. Možno nakoniec ani nepôjde o spájanie ako uvádza Maigi, ale o prirodzený vývoj, kde to slabé „evolučne“ odpadne, trh sa vyprofiluje na 2-3 silných jedincov, kde toho silnejšieho nakoniec kúpi investor. Ten slabší bude ešte chvíľu „konkurovať“ a časom pravdepodobne zanikne alebo sa nechá aj on pod cenu kúpiť. Tak sa to tu deje odkedy máme zase kapitalizmus. A pokiaľ ide čisto o influencerov – to je veľmi dlhá a trnistá cesta k autorite a zárobku. A potom príde google update, pozície sa prepadnú na dno a roky práce sú preč. A pre mnohých to znamenalo aj obrovské finančné straty.

  3. Ivo Veselý napsal:

    Nemyslím si, že se svět influencer marketingu spojí s affiliate a dokonce si přeji, aby se tak nestalo. Influencer marketing za mě funguje jinak a jak je psáno i v předešlém komentáři, tak tyto dva kanály se překrývají jen zdánlivě. A myslím, že každý kdo se v influencer marketingu nějakou dobu pohybuje to potvrdí. Samozřejmě se najdou online tvůrci, kteří využívají affiliate a ze zkušenosti v propojení se značkami to může přinést velmi dobré výsledky. Každopádně influencer marketing není jen prodej produktu/služby za provizi. Influencer Marketing má více výstupů a vždy záleží na specifikaci každé konkrétní kampaně, co je jejím cílem. Další výstupem může být content, který firma/klient ze spolupráce získá a může ho dále používat pro svou propagaci včetně PR. Další věc je brand awerness a ne každá kapaň v influencer marketingu je výkonnostního typu, záleží vždy na KPI dané kampaně. Takže tvrzení, že influencer marketing a affiliate marketing je to samé nebo je to hodně blízko a stane se z toho to stejné je za mě nesprávné. Samozřejmě někde ty průniky jsou, viz. zmínění v článku, každopádně nejde o to samé. Už jen z principu, jak tyto dva druhy marketingu fungují a co je jejich výstupem. Samozřejmě čas ukáže realitu 🙂

    1. Maigi napsal:

      V žádném případě netvrdím, že jde o totéž. Tvrdím, že se to vhodně doplňuje a překrývá u lidí a firem, kteří často využívají obojí. Takže je na místě, aby se sloučili agentury, které je obsluhují.

Díky za váš čas.

Sledujte mě na Twitteru a Instagramu.