Náhledový obrázek článku Jsou dnes videa nutností, nebo je tvůrci mohou ignorovat?

Jsou dnes videa nutností, nebo je tvůrci mohou ignorovat?

Už před několika lety Facebook předvídal, že videa budou ve středu zájmu. Na datech svých uživatelů vidí přibývající videoobsah a samozřejmě registruje fenomén YouTube. Také ho do videí tlačili velcí inzerenti. Proto dnes investuje obrovské částky právě do videí. Konkrétněji do strategií, které donutí uživatele se na ně déle a častěji dívat. S tvůrci evidentně problém není.

Nevím, jestli stejný problém řeší také YouTube. Podle zisků velkých YouTuberů zřejmě ne. Facebook tedy hledá cestu, jak se mu vyrovnat a přetáhnout uživatele k sobě.

Velkou motivací jsou samozřejmě peníze. Do jednoho videopostu dostanete mnohem víc inzertní plochy, než mezi statusy, obrázky a odkazy ven.

Protože Instagram patří Facebooku, a protože jeho Stories jsou mnohem populárnější na IG než na FB, vidíme tyto snahy i v IGTV.

Tohle zamyšlení píšu proto, protože za dveřmi je změna v Instagramu. Ta umístí IGTV do nejviditelnější části a ustoupit jí budou muset i oblíbená Storíčka. Jakmile IG strčí videa uživatelům přímo pod nos, bude následovat i spuštění reklamních spotů uvnitř.

Jako marketér samozřejmě vnímám, jak puberťáci s kamerou získávají pozornost davů, o které se nám marketérům zdají vlhké sny. Vnímám snahy sociálních sítí tohle ještě víc podpořit a ukousnoust si kus koláče moderní doby. Jako člověk mám ale problém. Nejsem ten typ, co si stoupne před kameru a cítí se dobře.

Vím, že je nás takových velká spousta. I mezi marketéry, blogery, affiláky, tvůrci… U přednášení jsem se párkrát překonal a na třetí pokus se už za výsledek nestydím. Pořád si to ale neužívám a asi ani nikdy nebudu. Nikdy to pro mě nebude příjemná zkušenost. Právě proto, že se ale umím zakousnout a překonat, tak si pokládám otázku. Měl bych se překonat i v případě videí? Přinese mi to něco, co bych textovou formou nedokázal? Bude ten marketing jen snadnější, nebo získám přístup k publiku, které by moje články nikdy nečetlo?

Tentokrát nejde o článek, kde vás něco naučím. Já odpověď prostě neznám.

Evidentně je ale ta odpověď zásadní. Zajímal by mě proto váš názor.

  • Vnímáte dnes tvorbu videí jako povinnost vzhledem k trhu?
  • Skrz videa se dá získat milionové publikum i v české kotlince, kde to dělá každého desátého obyvatele. Dá se to vůbec ignorovat?
  • A co když je váš obor online marketing?
  • Utlačíme to skrz články, případně podcasty, nebo zmizíme na okraj a zůstane nám pouze starší publikum?
  • Mladší sice bude číst pořád, ale nebude jejich oslovení touto formou o dost dražší?
  • A o kolik? Stojí to za ten risk?

Vím, že někteří natáčí videa, i když jim to nesedne. Nebo v tom nejsou dobří. Nebo jim to není příjemné. Vím taky, že někteří jsou v tom přes všechny tyto překážky velmi úspěšní. To mi ale jako motivace nestačí. Pro mnoho z nás je to nekomfortní, tak bych rád věděl, jestli na to můžu dál kašlat, jako jsem kašlal do dnes.

Pro mě existuje ještě jedno kritérium. Pokud na IGTV nedostane tvůrce možnost reklamy vypnout, tak je dělat nebudu. IGTV tím pro mě odpadne, protože jsem odpůrcem marketingu, který vytrhává uživatele z pozornosti netématickým sdělením. Tím jsou bannery, pop-upy, ale také třeba televizní reklama.

Věřím, že cílem tvůrce má být poskytování hodnoty, na základě které získá dlouhodobého fanouška. Tomu pak může později prodat nějaké své řešení stejného problému, nebo doporučit řešení někoho jiného formou affiliate marketingu. A tím řešením pomoci.

Určitě nefandím protnutí videa o módě reklamou na prací prášek.

Pokud to nepůjde vypnout, tak sice IGTV pro mě odpadá, ale jiná videa možná ne. Zkrátka bych rád znal váš názor na videa obecně.

Je to dočasný trend, bez kterého se dá v pohodě fungovat? Dají se oslovovat velké davy obsahovou tvorbou?

25 tipů na články, které přitáhnou pozornost

Ebook 25 tipů

Připravil jsem si pro vás k článku BONUS v podobě Ebooku zdarma.

Najdete v něm 25 tipů na články, které mají schopnost přilákat hodně nových čtenářů.




1 komentář u “Jsou dnes videa nutností, nebo je tvůrci mohou ignorovat?”

  1. Andrea V. napsal:

    Podle mě by autor neměl natáčet videa, jestli se v tomto žánru necítí dobře, nebo jej videa nebaví. Sledující to poznají. Těžko říct, jestli přes tu „energii“ , nebo jednoduše pohledem na znuděný a nepřesvědčivý výkon, ale autor by se měl realizovat v odvětví, které mu něco dává spíš, než v odvětví, které mu jen žere nervy.