Affiliate marketing Case study

Herní affil web: jak lze získat traffic bez práce

30.6.2014 4 min čtení

Herní affil web: jak lze získat traffic bez práce

Reading Time: 4 minutes

Dnes vám ukážu jeden můj affiliate web, o kterém jsem řekl jen pár lidem. Jak už jsem psal na Facebook stránce, nedávno jsem si uvědomil, že má podobné začátky jako web TrvaleFit ze seriálu AffilClubu. Šel by tedy podobným způsobem rozvíjet. Zajímavé na něm je, že jsem získal návštěvnost 300-400 lidí denně prakticky bez práce. Ve čtvrtek přišlo 769 lidí. Podobných oblastí, kde lze stejného efektu dosáhnout, je pořád spousta, proto tu popíšu celou jeho historii.

Na začátku propadla řada mých kolegů a přátel freemium hře The Simpsons: Tapped Out. Neustále se snažili starat o Springfield na svých mobilech a tabletech. Smál jsem se jim do doby, než jsem hře také propadl. O hru se také dobře stará její výrobce – EA. Minimálně každý kvartál, ale spíš častěji, vydá velký update a hru oživí. Dočasně tématicky hru změní například na zasněžené městečko s Vánočními úkoly, nebo na mlhou zahalené strašidelné město plné duchů o Halloweenu. Malé aktualizace s novými budovami a předměty jsou ještě častější. Hráče tak udržují neustále v očekávání.

tappedout1

Po nějaké době hraní jsem hledal na internetu různé tipy a triky a uvědomil si, že vše je jen v angličtině. S profesionální deformací jsem začal zjišťovat stav webů v češtině. Ani jsem se nepodíval na hledanost, což je dobře, protože by mě odradila. Hra má totiž velmi široký long-tail. Narazil jsem na web tappedout.cz, kde byla jen bílá stránka a nápis, že autor s webem končí.

Vysvětloval, že mu konkurence ukradla silnou Facebook stránku k této hře. Někomu předal práva kvůli spolupráci na správě fan page a tito kluci mu jeho vlastní práva odebrali. Následně si založili vlastní web a odkazy na Facebooku změnili. Uvědomoval jsem si, že se tato doména s historií dá levně koupit a nějaká návštěvnost ještě zachránit. Facebook stránku vem čert, založil jsem si vlastní od nuly. Dokoupil jsem pomlčkovou variantu (možná to bylo naopak, možná pomlčkový byl web, to už je jedno) a oslovil zhrzeného majitele.

Jeho prázdný web jsem koupil tuším za 1000,- Kč nebo tak nějak. Už si to moc nepamatuji. Dal mi k tomu starý web, co tam ležel, který jsem ale nikdy znovu nenasadil. Místo toho jsem narychlo vyrobil malý html web se stejnými URL, jako měl originál. První den, co jsem nasadil analytiku, jsem měl návštěvnost 92 lidí.

Nově založená Facebook stránka si také nevedla špatně. V současnosti má přes 1000 fanoušků, kteří tam přišli prakticky jen díky FB widgetu v sidebaru. Web jsem ještě 2x předělával a nakonec skončil u WordPressu. Úžasné je, že návštěvnost nezmizela ani po 7 měsících, naopak vystoupala na zmiňovaných 300-400/denně a přitom je na webu jen 9 článků včetně úvodníku.

Další fascinující situací bylo, že mi vystřelila návštěvnost na dvojnásobek pouhým zveřejněním nového updatu ve hře, aniž bych o něm cokoliv na web napsal. Když jsem pak článek napsal, zvedla se už jen o kousek. Je cítit, že poptávka je obrovská.

Snímek obrazovky 2014-06-28 v 19.50.08

Návštěvnost je převážně ze Seznamu/Googlu. Vyhledávače zkrátka nemají pro zájemce moc alternativ v češtině, to je celé kouzlo. Navíc bych řekl, že o dobrou půlku trafficu se připravuji tím, že nepodporuji hack pro Android, kterým lze obejít placení za nepovinné prémiové předměty. Konkurence na to úspěšně láká spoustu lidí.

Co se týká monetizace, mám na webu affil odkaz v sidebaru, ale moc nefunguje, i když pár leadů vygeneroval. Je to ale velmi špatný způsob. Ten správný právě popisuje zmiňovaný seriál AffilClubu. Další kroky tedy budou vést ke sběru emailů. Pořídil jsem si tento plugin, který odemkne článek za sdílení na Facebooku. K němu musí návštěvník povolit spojení k FB aplikaci. Díky tomuto spojení získáte jeho email rovnou od Facebooku, ani ho nemusí nikam vyplňovat.

Zamykat budu články, které popisují návod na nový tématický update a ukazují všechny nové předměty dřív, než je hráč uvidí ve hře. Takové informace lze velmi snadno dohledat v zahraničí, existuje na to celá wiki. Hráči často neumí anglicky a tyto informace jsou pro ně velmi cenné. Web se tak snadno  může šířit Facebookem jako lavina.

Na konci zůstane kombinace velké návštěvnosti a velkého počtu mailů lidí, kteří mají zájem o freemium hry a na druhé straně mé affil odkazy na jiné freemium hry, kde jsem placený za registraci nového hráče (která je zdarma). Affil odkazy umístím do landing page na nové podstránce, aby návštěvníci měli důvěru bez redirectu a lákat je tam můžu buď z článků nebo mailem.

Celá tahle synergie přesně cílené návštěvnosti včetně kontaktů na ně s vhodnou affil nabídkou, která je bude zajímat, je o to výbušnější na trhu, kde herní affil programy často zakazují všechny myslitelné formy propagace, jen SEO ne. U takových mohu poslat svým kontaktům pozvánku na vlastní web, kde už jednou byli a novým zamknutým článkem je vyzvat k dalšímu sdílení…

Tímhle článkem jsem chtěl ukázat, že existuje velmi mnoho hledaných sousloví, kterých si nikdo nevšímá, protože na ně neexistuje affiliate program. Co už si ale neuvědomujeme, je, že nemusí jít o stejné sousloví a stejnou affiliate kampaň. Stačí dodržet stejnou tématickou příbuznost a získáte tak velmi levně komunitu lidí, která bude na affil kampaň pozitivně reagovat. Podobných klíčových slov a témat je spousta.

17 komentářů
  1. Markus

    Ahoj, proč nemáš na webu žádný google adsense s takovým trafficem?

    • Maigi

      Ahoj, protože to hodlám monetizovat přes herní affil a mít tam dva druhy monetizace je tak schizofrení, že se ani jedné nemůžeš plně věnovat a vyladit ji. Postup je napřed maily a ani ty ještě nesbírám. Popisuju tu, že mám podobnou startovní pozici jako trvalefit.cz a stejným směrem budou vést mé další kroky.

  2. vp

    Něco podobného také chystám. Web je již rozjetý, takže už jen začít s tvorbou landing pages. Jen budu mít trochu jinou strategii. Držím palce... :)

  3. birkof

    Njn, abych takový web udělal, tak bych musel vědět, že někdo takové hry hraje. Tak nějak postrádám informace o tom, co je v kurzu.

  4. patrik

    Na to muzes pouzit google trend s sklik a adwords kde zjistujes hledanost klicovych slov neni to stoprocentni ale bez toho nych uz netvoril weby.

  5. Tomáš

    Ahoj, jsem zvědav na tvé výsledky monetizace s affilem. Před pár měsící jsem vytvořil jednoduchý MFA web na trending hru, která měla neuvěřitelnou hledanost a návštěvnost webu s cca 5 článkama se pohybovala kolem 8k za den. Bohužel se jednalo o jednorázovou hru, takže zájem postupně opadal, aktuálně tam chodí cca 200-300 lidí denně. Každopádně výdělky přes Adsense nic moc - RPM kolem 30 Kč, což se asi dá čekat, protože herní komunita je podle mě docela imunní vůči reklamám. Chvilku jsem zkoušel nasadit bannery s affilem, ovšem RPM bylo značně nižší než v případě Adsense. Celkově ten web vydělal něco málo pod 10k, takže čas s ním spojený se určitě vyplatil, ale zase taková pecka to nebyla. Každopádně vidím herní weby jako potenciálně jednoduchý zdroj velkého trafficu, který ovšem není jednoduché monetizovat. Sbírání lidí do databáze je určitě lepší strategie, než pouhé zobrazování bannerů ať už Adsense nebo s affil odkazama. Ale přetavit ty hráče v hráče jiné hry nebude jednoduché.

  6. Maigi

    Je to tak, herní weby a takové ty seriálové jsou zdrojem levného a slušného trafficu, který je ale složen z velmi mladých lidí, a tak se špatně monetizuje. Herní affiliate kampaně, které platí za registrovaného hráče (registrace je zdarma za mail) a následně z něj profitují skrz in-game nákupy, jsou právě jednou z mála možností, jak tenhle levný traffic zpeněžit. BTW dodatek k článku: Začal jsem tam sbírat maily prvním pokusem a za jeden den jsem sesbíral okolo 150 emailů.

  7. David

    Ahoj, chtěl bych se zeptat zde stejný plugin co uvádíš v článku pro odebírání obsahuje, je ten samý co je zde na webu. Nechci to propojovat s fb, stačí mi jen emailová adresa. A na stránce pluginu jsem to nenašel.

  8. Maigi

    Čistě jen na maily tady v magazínu používám http://codecanyon.net/item/optin-content-locker-for-wordpress/2809912

  9. Petr

    Ahoj Maigi, díky za skvělé články poodhalující zákulisí affiliate oboru. Mohu se zeptat, co pak děláš s těmi emaily, které získáš od návštěvníků, kteří chtějí zpřístupnit celý článek? Do databáze pro newsletter je asi nejde zahrnout - při odemykání článku nedávají souhlas se zasíláním emailů. Děkuji za odpověď.

    • Maigi

      Zatím nic, je pravda, že tam musím odkaz na obchodní podmínky dodat. Ten text nad vložením mailu jde libovolně upravovat včetně html.

  10. Michal

    Teraz nad tým tak uvažujem a napadlo ma že si zvolil úplne najlepšiu metodu ako monetizovať traffic z podobných weboch. U tých herných affiliate sú aj slušné ceny za konverziu takže malo by sa natom dať celkom fajn zarobiť.

    • Maigi

      Než nejlepší bych to spíš nazval jediný smysluplný. Jsou typy trafficu, které se snadno získají, ale nikdy nešly moc monetizovat. Tohle řeší jeden z nich. Pak jsou třeba YouTube video weby, kde je situace podobná, případně ještě pornoweby. Tam řešení zatím neznám, těžko ti někdo na takovém webu dá pravý email :)

  11. Tom

    Díky za článek s velmi zajímavým způsobem monetizace herních webů, sám nějaké mám a tak bych možná rád vyzkoušel něco jiného než adsense, zajímalo by mě, jak ti to funguje s odstupem času.

  12. Tom

    A co použít emaily, k vytvoření custom audience a směřovat na ně PPC reklamu na FB?

    • Maigi

      Je to jedna z možností, které zatím nepoužívám, ale rozhodně ji podporuju a vím, že funguje (4 násobný konverzní poměr než s obyčejnou reklamou na cílovku).

  13. Gamer

    Hodně dobrý článek, četl jsem několikrát, problém u her je jenom, že jsou trošku trendy a po čase každého omrzí :(

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.