Co vám zhoršuje konverze v textech kampaní a nadpisů
Reading Time: 2 minutesPři optimalizaci webu pro lepší konverzní poměr je třeba nejen aplikovat, co funguje, ale i odstraňovat chyby, které konverze snižují. Protože lidská psychologie funguje u každého podobně, můžete hned odstranit překážky, které nemusíte testovat, a o kterých by vás ani nenapadlo, že zhoršují konverze.
1. Chyba: používáte superlativy
Fantastické, nejlepší na trhu, inovace, revoluční… Nic z toho zákazníka vůbec nezajímá a už vůbec to nepodpoří vaší důvěryhodnost. Naopak. Vaši důvěru to podkope, protože pokud nenabízíte lék na rakovinu, moc nabídku zveličujete a také proto, že jste nekonkrétní, viz dále.
2. Chyba: jste obecní
Většina úspěšných podnikatelů používá XY, nabízíme nejrychlejší dodání na trhu, máme nejkvalitnější výrobky. Když se nad těmito výrazy zamyslíte, vlastně jste neřekli vůbec nic. Žádného zákazníka nezajímá, jestli jste nejrychlejší, ale kdy přesně má očekávat zboží a co si má představit pod pojmem nejkvalitnější? Popište spíš materiál, upřesněte datum, slovo většina nahraďte kolik a z jakého průzkumu. Lidé mají rádi čísla, v nadpisech fungují jako magnet na CTR. Čísla vzbuzují důvěryhodnost. Slovo „většina“ a jemu podobné smažte ze všech textů.
3. Chyba: používáte příslovce
Tato věta se tady někde opravdu velmi dobře čte. Tato věta se dobře čte. Vidíte rozdíl? Smažte příslovce. Usnadníte tím čtení textů a jejich pochopení.
4. Chyba: vašim textům chybí nepřítel
Vyhranění se vůči někomu nebo něčemu je velmi silný psychologický trik, jak spojit lidi a přinutit je k prvnímu souhlasu. Druhý souhlas vám dá člověk mnohem snáz než první. Proto například funguje formulář na sběr emailů na 2 kliknutí lépe než na 1 kliknutí. (První souhlas se dá snadno, nikdo na tlačítku zatím nechce email a druhý souhlas při jeho vyplňování už se veze). Člověk si rád stojí za svým a když už jednou přikývne, chce v tom pokračovat. Oblíbená otázka telefonních operátorek je například „máte na mě chviličku?“. Pokud řeknete ano, existuje mnohem vyšší pravděpodobnost, že na další otázky budete reagovat opět souhlasně. Většinou jich přijde ještě pár takto nevinných.
Je snadné si vybrat nepřítele, kterého nemá rád téměř nikdo. Například porady. AirBank si takto vzala na paškál velké předražené banky. Ať už nabízíte cokoliv, určitě to řeší nějaký problém a ten lidé nenávidí. Využijte toho a přepište nabídky světlých zítřků na zbavení se stávajících problémů.
5. Chyba: vaše texty mají víc cílů
Každý prvek na webu i v inzerátu má jeden jediný cíl. Nadpis má zaujmout a přilákat čtenáře ke čtení, popis nalákat k formuláři, formulář k odesílacímu CTA, CTA ke kliknutí atd. Jestli chce některý z vašich prvků po čtenáři víc než jednu akci, zjednodušte ho. Výrazným benefitem tohoto přístupu je velmi snadné A/B testování. U každého prvku víte, kam má čtenáře dostat, to použijete jako cíl třeba v Google Analytics a podle jeho plnění můžete vyhodnocovat jeho varianty při testování.