Affiliate marketing Jak propagovat

Co furt mám s těmi infoprodukty?

3.9.2014 3 min čtení

Co furt mám s těmi infoprodukty?

Reading Time: 3 minutes

K sepsání tohoto článku mě přiměli vaše reakce, ať už osobní nebo třeba článek Bude stát VIP affilák za to? Doufám, že ano. Reakce jsou různé, ale mají společné sdělení: poslední dobou se moc věnuji infoproduktům. Chtěl bych tu proto sepsat, co za tím je, proč o nich píšu, jaký mám názor na tohle kontroverzní téma a k čemu jsou vám vlastně takový články dobrý.

Když se tu objevily první infokampaně z rukou Davida Kirše, byl jsem jeden z prvních odpůrců. Videa alá Horst Fuchs (fakt takhle mluví i s přáteli nebo se ženou?), hopsání na jevišti a know how za deset tisíc, které se dá shrnout do jedné věty? Tak to na mě působilo. Myslím, že řada z vás jste kvůli tomuhle obalu nebyli ochotni zkoumat obsah. Stejně jako já. Na internetu se lidé u některých kampaní předháněli v tom, kolik minut videa vydrželi. Taky mě to dost odradilo a neměl jsem žádnou potřebu infoprodukty dál zkoumat, dokud jsem nezačal plánovat VIP členství webu.

Ve chvíli, kdy jsem se rozhodl, že budu spouštět prémiový obsah, vůbec jsem netušil, jak to udělám. Nevěděl jsem, jak mám marketingově službu představit, kde se inspirovat? V infoproduktech jsem chtěl najít jen drobnosti, na které někdo přišel testováním. To bych pak nemusel dělat. Například mám mít ten prodej otevřený 5 nebo 7 dní, co je lepší? Kolik dní předem prozradit cenu?

Vymývání mozků? Manipulace? Ale notak, co by potom byla naše affilácká snaha o křiklavější tlačítka a orámované lead gen formuláře? Affilák je především marketér a pokud něco funguje marketingově lépe, využíváme toho. Při nákupu nás ovlivňuje víc faktorů, než si připouštíme. Kde nakoupíte, co vás někde zaujme? V obchodě, který tu byl a bude roky nebo v obchodě, který za týden zavírá a kolem kterého se shromažďují davy? Se svým ebookem jsem udělal chybu. Většina prodejů vznikla v prvním měsíci a zbylého půl roku to už byly jen drobné. Měl jsem umožnit prodej pouze v omezeném čase. Teď už to tak dělám, ale zajímala mě čísla a podrobnosti. Jak to udělat co nejefektivněji.

Víte infoprodukty nemusíte brát jako celek. Můžete si z nich vyzobat část, která vás zaujme a zbytek klidně odsoudit. Nemusíte je hodnotit kompletně. S autory kampaní mám část společných názorů a část opačných. Líbí se mi třeba tenhle článek (i když bych rozhodně nepoužil výraz „očkování“ – to je strašný) a naopak se mi nelíbí ten Horst Fuchs přístup a videoformát obsahu obecně. Na rozdíl od nich jsem zaujal ke svým čtenářům postoj, při kterém píšu tak, jako bych to říkal kamarádovi v kavárně. Pojďme se sejít a zjistíte, že mluvím úplně stejně.

Co jsem se z obsahu řekněmě těch 3 nejlepších dozvěděl, mělo jednu zásadní dohru. Autoři kampaní se naučili od zahraničních vzorů, jak dělat jeden z nejefektivnějších druhů marketingu a ten by bez problémů mohl používat každý affilák při své práci, aniž by měl nějakou svou kampaň a aniž by propagoval infoprodukty. Já bych strašně rád přestal tohle slovo skloňovat, ale moc jiných vzorů tu není. Trochu je to podobné Applu a představování filmových novinek. Ve stručnosti jde o to, že na internetu nakupujete jeden produkt dny a týdny tím, že ho máte v hlavě, zvažujete to, ještě se rozhodujete a finální nákup je jen závěrem procesu, který dosavadní affiliate marketing bral jako celý proces. Mrkněte do mailu, je tam samé kup tohle kup tamto, má to výhody, je to super. Hm. To funguje jen na impulzivní lidi, mraky přemýšlivých vám utečou.

Taky teď přece řada z vás přemýšlí o pořízení VIP členství a čekají na poslední chvíli, ne?

Můj vztah k infoproduktům by se dal charakterizovat tak, že máme určitou společnou část názorů, ale nesouhlasím se vším. Do budoucna bych se chtěl naučit víc marketingových principů učením se od těch, od kterých se učili ti naši čeští autoři kampaní. V zahraničí můžete najít i přehnané šílence, kteří zjevně posloužili některým našim jako vzor – viz video:

Najdete ale také mnohem příjemnější chlápky, u kterých mi ani ta video forma nevadí. Tím je i autor celé myšlenky Jeff Walker. Na Amazonu jsem si objednal jeho knížku, kde se dozvím, co potřebuju bez výskoků, bez tleskání a bez objímání.

Vy se jako čtenáři z podobných zkušeností formou článků můžete dozvědět, jak přestat dělat affiliate nárazově (kup teď, je to super) a začít ho dělat promyšleněji. Posuďte z už sepsaných článků:

 

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.