Náhledový obrázek článku Moje 1.CASE STUDY: Z nuly na 140 tisíc měsíčně za 15 dní
6 min čtení 23.3.2015 v kategorii Affiliate marketing

Moje 1.CASE STUDY: Z nuly na 140 tisíc měsíčně za 15 dní

Všechny rady, tipy a návody jsou k ničemu, pokud je nepoužijete v praxi. Tak je to i s mým blogem. Málokdo aplikuje v praxi, co se dočte. Je to totiž náročnější než pokývat hlavou a udělat si skálopevný názor. Právě akceschopnost ale rozhoduje, kdo z affiláků se nakonec dostane nahoru. Abych vás tedy namotivoval k akci, připravil jsem pro vás nahlédnutí pod pokličku mé aktuální práce. V této case study vám ukážu svůj poslední affil projekt. Projekt, který se za dva týdny práce dostal na hranici příjmů z provizí přes 7 tisíc korun denně a stále roste. Ukážu vám veškerá čísla a vysvětlím, proč funguje a proč může vyrůst ještě mnohem výš.

Výběr kampaně a příprava

Už jsem někde zmínil, že kromě násobku provize, konverzního poměru produktu/služby a velikosti trhu, který běžně doporučuji při rozhodování, je fajn vybírat i z kampaní, o kterých máte nadstandardní přehled. U kampaně Svět zdraví jsem se poznal s vedením firmy, sešel se s majiteli franschizingových poboček a jako zákazník jsem si šel vyzkoušet nabízenou službu. Dalo mi to náskok před konkurencí. Málokdo z konkurentů například umí vůbec popsat, co prodává, protože tomu sami nerozumí. Uznávám, že to ani není jednoduché, pokud je vaším jediným zdrojem oficiální web a affil weby ostatních.

Start

Web jsem dokončil 3. března 2015 v základním, použitelném stavu. To je důležité – nedívat se v začátcích na detaily a spustit hned, jak to bude možné. Neměl jsem vůbec dokončené všechny podstránky a dokonce jsem asi týden neměl ani popis webu v tittle. Stav byl ale takový, že návštěvník mohl vyplnit lead s žádostí o konzultaci, o které se mohl dozvědět, co potřeboval. Web tedy uměl splnit cíl a to byl moment pro nastartování kampaní. Podstatné taky bylo, že jsem cíle mohl měřit. Namísto iframe formuláře jsem poprvé použil formu čistých dat a na API si nadesignoval formulář vlastní. Výhodou je děkovací stránka, kterou jsem použil jako cíl v Google Analytics.

Návštěvnost

PPC kampaně odstartovaly druhý den. Samozřejmě byly ze začátku prodělečné, ale to vás nesmí odradit. Říkám tomu školné, protože díky získané návštěvnosti můžete ihned začít analyzovat chování lidí na webu a přizpůsobit se mu. Můžete testovat, vyhodnocovat a získávat první leady, první objem a první zkušenosti s vaším projektem.

navstevnost

Ze začátku nešlo o velké útraty, nemusíte hned prodělat kalhoty. Návštěvnost ale musela stačit na nějaké závěry, takže nižší desítky lidí denně by nestačily. Pochopil jsem také výkyvy, které naznačovaly, že pátky a soboty jsou víceméně mrtvé oproti ostatním dnům. U konkurence to může být samozřejmě jinak.

Konverzní poměr

Po získání návštěvnosti jsem se hned zaměřil na její optimalizaci. Některé věci jsem při stavbě webu udělal hned napoprvé pocitově dobře a jiné zase špatně. Například na CTA umístěné na landing page klikne 31% návštěvnosti. To je super. Naopak podstránka s objednávkou moc nekonvertovala oproti ostatním podstránkám, kde je také formulář. Měl jsem, co upravovat. Co měříte, to můžete ovlivnit a na co se zaměříte, to roste. Sledování konverzního poměru je v této fázi to nejdůležitější, na co se zaměřit. Jeho optimalizace vás dostane do plusu. Extrémní vyladění vám zase umožní nakupovat traffic na místech, kde jste dřív nemohli.

konverze

Všichni mi tvrdili, že 5% je zhruba horní hranice, kde se konverzní poměr z návštěv do leadu v nutriční typologii pohybuje, ale jak vidíte v grafu, s tím se nespokojím. Mé mokré sny jsou 30% a ostatní se mi za to smějí. Asi pozůstatek z dob, kdy jsem dělal affil na půjčky…

Příjmy z leadů

Návštěvnost a slušný konverzní poměr jsou ingredience, které tvoří leady. V grafu je jejich počet. Projekt je ve fázi, kdy vydělává přes 7 tisíc korun z leadů za jediný den a ve fázi, která je stále rostoucí. To je asi 140 tisíc korun měsíčně, když nepočítám pátky a soboty, i když tam taky něco padá. Rozhodně to bude reálně víc, protože web optimalizuji každý den a ruku v ruce s lepším konverzním poměrem je možné navyšovat rozpočet.

leady

Výdaje a zisk

Poslední, aktuálně nejvyšší fáze stojí v nákladech okolo 4.700 korun. To dělá čistý zisk cca 2.500 denně. To je nějakých 50.000 měsíčně čistého, které se dají vrazit zpátky do navyšování objemu po optimalizaci.

vydaje

Závěr

Lidé se leknou, když říkám, že mají být zpočátku proděleční. Neuvědomují si, že celý proces může trvat klidně jen pár dní, než projekt vyladí do zisku. Rozhodující je pořadí kroků, jak popisuji ve své knížce. Celá tahle startovací fáze vás ani nemusí vyjít moc draze. Může to stát 10,20 nebo 30 tisíc do začátku a jste rázem ve výše popsané situaci. Nestojí to za to?

Aktualizace 2018: I přes skeptické názory čtenářů šly čísla po vydání článku ještě mnohem výš. Tenhle projekt nakonec slušně vydělával asi rok a půl. Pak už to přestalo vycházet a já to ukončil. Hezky jsem si vydělal, něco se naučil a dnes dělám affil projekty díky tomu trochu jinak. Respektive víc se zaměřuji na budování komunity, která vám i přes změny na trhu může zůstat. Dlouho po skončení jsem si myslel, že jsem prostě selhal, když to jelo jen rok a půl. Letos jsem si ale s více hráči na trhu potvrdil, že samotný obor se v tu dobu dost měnil a když to děláte ve velkém objemu, čím dál častěji začnete oslovovat ty stejné lidi, kteří už o službě slyšeli, nebo už byli u konkurence. Celkově to ale hodnotím pozitivně. Kdybych měl dnes najít něco podobného, co bude rok a půl sypat peníze, šel bych do toho znovu.

Nakonec přikládám hezký screen z těch nejlepších dob pro motivaci:




ebook Affilák

Přihlaš se k odběru novinek a získej Ebook Affilák zdarma

Ebook jako bonus? Své zkušenosti s affiliate marketingem jsem se pokusil shrnout v jediném ebooku. Popisuji v něm, jak může začátečník vyrůst ve výdělcích dost na to, aby se affilem mohl živit. Jak se stát affilákem na plný úvazek?

16 komentářů u “Moje 1.CASE STUDY: Z nuly na 140 tisíc měsíčně za 15 dní”

  1. Jirka napsal:

    Oceňuji tvůj brzký report, byť název zavání trošku zkreslením. Dostal ses na pár dnů s PŘÍJMEM na 7k, a hned z toho usuzuješ, že takový bude celý měsíc.. No, může, ale nemusí. Navíc teď jsi ukázal návod a co myslíš, že se stane? Podle mě ti přibude pár lidí kupující stejná klíčová slova v adwords a rázem dáš za reklamu víc. A pokud teď potřebuješ téměř 5k do reklamy, aby jsi vygeneroval 7k příjmu.. stačí, aby cena reklay stoupla o 40% a jsi na nule :/ Jak hodláš bojovat proti tomutu? Konverzi máš již dobrou a prostor pro růst zde velký nevidím.. soustředíš se nějak na seo nebo na záskání nějakého levnějšího a trvalejšího trafficu?

    1. Maigi napsal:

      Zkreslení bude spíš opačné, protože to pořád roste. Stejná hladinka je tedy pesimistickou variantou. Včera jsem opět zvýšil rekord a dostal se ještě výš (o třetinu). Vím, co si můžu dovolit zveřejnit. Pokud by bylo tak snadné tě zkopírovat, tak to děláš špatně. Bojovat proti tomu, co popisuješ a co se nestane, hodlám neustálým zvedáním konverzního poměru. Prostor pro růst je stále obrovský. Klidně ale ať to ostatní zkusí, já tomu dokonce fandím. Jinak soustředím se na všechny zdroje trafficu, abych nebyl závislý na jednom.

  2. LukasP napsal:

    V tom co Michal popisuje já naopak možnost růstu vidím. Je zde ještě spoustu marketingových kanálů, které může využít, protože předpokládám že jede zatím jen PPC. Ale musí to být celkem zátah na cashflow, když musíš pumpovat skoro 5 tisíc denně do PPC. To fakturuješ vícekrát do měsíce nebo máš rezervu?

    Nemohl by jsi Michala dát ukázku rozmístění prvků affil webu, kolik tam je textu apod.? Třeba screen se zamazaným textem nebo jen nakreslit jak web vypadá? Docela by mě to zajímalo.

    1. Maigi napsal:

      Rozmístění je celkem standardní viz http://affilak.cz/7-zakladnich-kamenu-konverzni-landing-page/

      Zápřah na cash to je, no, zatím není nic z provizí vyplaceno. Ale když budeš mít ambici v podobných číslech, je možné, aby ti pomohl sám inzerent. V tomhle případě jsem toho nevyužil, ale měl jsem tu možnost.

    2. michalk napsal:

      Misko co je za to níš? Zahliadol som v komentaroch chudnutie? a trh? Cz/sk? Zvazujem clenstvo kazdopadne 🙂 ale toto je otazka pomimo. Dik

      1. Maigi napsal:

        co je za to níš? tomu vůbec nerozumím 🙁

  3. Denis napsal:

    Dělat z pár dní obratu měsíční závěry je dosti amatérské, protože to je ve výsledku úplně jinak, ale budiž, bylo to kvůli bulvárnímu titulku.
    Spíše by mě zajímala jedna věc. Dříve jsi avizoval, že ten affil projekt máš na Svět zdraví, takže by mě zajímalo, jestli máš okamžitou schvalovatelnost leadů a nebo jestli tvůj „příjem“ znamená všechny vygenerované leady, které ještě nebyl schváleny a spousta jich bude zamítnuto? Výsledky pak budou samozřejmě jiné…

    1. Maigi napsal:

      Viz muj predchozi komentar, bude to mnohem vic, me zavery jsou podhodnocene, kdyz jsem vcera opet vyrostl o tretinu a dnes to vypada na dalsi narust. Znasobit stejnou hladinku je v mem pripade hodne pesimisticky scenar. Ladi se to kazdy den, investice rostou atd. Nic bulvarniho v tom neni, spis jsem mohl napsat vic podle poslednich cisel.

      Schvalovanost mam dobrou, takze mi to ukousne par jednotek procent, to pri tretinovych rustech nehraje roli. Mam feedback na kvalitu.

  4. honza.skaroupka@gmail.com napsal:

    Myslím si, že na to není nic amatérského, docela dobře jde odhadnout růst na daný měsíc. Spíše je problém v tom, že nyní dle mého odhadu je celkem dost sezóna. Přeci jen spousta lidí chce zhubnout do plavek + ti co vytrvali v novoročním předsevzetí. Jinak máš poměrně hezké ROI, které určitě můžeš ještě hodně vylepšit. Více takových článků.

  5. Andrea napsal:

    Chválim za odvahu postovať články tohoto typu. Ale ako píšeš v podstate sa nemáš čoho bať lebo väčšina ľudí bude iba závidieť a hľadať dôvody a zámienky prečo to tak fungovať nemôže.. a iba málokto sa do toho skutočne pustí a skúsi to či to ide alebo nie. V podstate podľa mňa jediné riziko čo podstupuješ je že inzerent neschváli leady a ak áno tak to je zlatá baňa

    1. Maigi napsal:

      Díky, je to tak. Odhadem vzniknou za celou několikaletou existenci webu reálně tak 1-2 slušní konkurenti. Ostatní budou přesně, jak říkáš, hledat důvody, proč to tak být nemůže. Tady například vnímají nadpis jako bulvární a přitom teď (další dva týdny poté) ten projekt dělá každý den dvojnásobná čísla než je rekordní den z tohoto článku.

      To s těmi neschválenými leady je skutečně banalita. Je tam hrubým odhadem asi 20 neschválených leadů z 625 dodaných leadů.

  6. Karel napsal:

    Michale, zatím bylo zmíněno hlavně PPC, jak jsi na tom s linkbuildingem a dalšími zdroji trafficu? Necháváš tomu volný průběh, přirozený nárůst a organické SEO odkazy, nebo se tomu budeš (hned po PPC) ještě věnovat? Není to teď jen o tomto projektu, ale obecně… Díky, Karel

    1. Maigi napsal:

      Obecně SEO beru jako sekundární doplněk placených kampaní. Nenechávám mu volný průběh, řeším to, ale ne jako primární zdroj trafficu. Taky se nedá říct, že se mu máš věnovat hned po PPC, protože práce ani na jednom nikdy neskončí, je to průběhový stav.

  7. Jirka napsal:

    Tak jaký je stav cca měsíc poté? Co nějaký update čísel? 🙂 Vypadá to, že ti to nosí tak 20 leadů denně. Jaký máš konverzní poměr? 10%?

    1. Maigi napsal:

      Dotáhl jsem to na 100 leadů/denně, momentálně trochu bojuju se změnou kampaní, které musely být trochu upraveny kvůli instrukcím inzerenta a proto to spadlo na pár dní na cca 50-60 leadů/denně, ale na to kilo se v pohodě za pár dní zase dostanu. Můžu taky víc utrácet, asi 3x tolik, co se denně pálí teď, takže jakmile opět poběží všechny kampaně, ustálí se to na 150-180/denně. Můj cíl je teď mít 100/denně při nejhorším možném dnu, kdy se všechno posere. Konverzní poměr je poslední dny 6-8%, ale sáhl jsem si už i na 10,55. Vidím ještě asi tak tisíc věcí, co se dají zlepšit a kde mám mezery. Samotného mě zajímá, kde se ta konverze může zastavit. Mé mokré sny jsou 30% a teoretický strop 50%.

  8. Maigi napsal:

    jo a už fungujou i ty pátky a soboty