6 komentářů u “Blokování reklam”

  1. Honza napsal:

    Zajímavý pohled, ale zapomínáš na kupování banerové reklamy pro vlastní web. Stále existují vysoce navštěvované magazíny, které třeba ani jinou možnost než banner nenabízí a ROI takového banneru vychází dobře. Sám mám několik takových příkladů, jako affilák. Adblocky mohou poté snížit výkon nebo jej dokonce srazit do záporu, pak se mi již takové reklamní plochy nevyplatí kupovat. Zkrátka si myslím, že na výkonnosti tolik nezáleží, jako na tom jestli koupená reklama je získává, protože pak není co řešit. Určitě bych byl raději, kdybych si mohl koupit něco výkonnějšího, ale pokud inzerent takovou možnost nenabízí, není co řešit.
    Jako další důvod proč by mi to vadit mělo vidím možnost nákupu levného a na většinu účelů nepoužitelného trafficu třeba z webů s online hrami. Sice se mě to momentálně nedotýká, ale znám několik lidí, kteří tento traffic úspěšně monetizují.
    Pak tu je již tebou zmíněné blokování analytických nástrojů, které je asi nejhorší. Proti blokování reklam se musí postavit rázně největší hráči, protože všichni menší než Seznam si to nemohou dovolit – existuje alternativa, která proti Adblockům nebojuje. Asi mi namítneš, že uživatel může přejít ke Googlu, ale přeci jen je Seznam polovina českého internetu a navíc zde může být volný prostor pro určitou kooperaci při boji proti Adblockům.

    1. Maigi napsal:

      Pokud jde o bannery a o to, že nic jiného magazíny nenabízí, neviděl bych v tom problém. Budou totiž muset něco jiného nabízet, jinak přestanou existovat. Ze zkušenosti vím, že jakákoliv jiná forma funguje lépe nejen pro magazín, ale i pro inzerenta. Nebude to totiž tak otravovat přerušováním pozornosti. Je to stejné i offline, nekoupím si nic od studenta, který se mi postaví do cesty v průchodu s deskama v ruce, ale klidně si totéž půjdu koupit do kamenného obchodu o pár ulic dál. Jestli jsi profitabilní na bannerech, které obtěžují, pak je to dost ziskové, aby se uživil tenhle plošný nálet, protože drtivá většina neklikne. No a pokud to tak je, tak se u jiné formy budeš mít ještě lépe.

      Samozřejmě ta analytika je velký problém. Seznam pochopitelně potřebujeme. Nevím, jak se k blokování staví, ale vzhledem k tomu, že sám z bannerů hodně těží, asi se bude víc snažit protlačit svůj vlastní prohlížeč, kde si to vyřeší.

  2. Manuel Nuněz napsal:

    V tom měření, zaznamenávání to dělá problém i nám, mnohdy nám píšou lidi, že jim nebyl připsán cashback, i když přestoupili do obchodu. Vinou je zde to, že mají zřejmé aktivní zmíněný AdBlock. Je to problém nejen českých cashback portálů, ale i zahraničních. Snad na to AdBlock nějak zareaguje…

  3. Jiří Šubr napsal:

    Současného trendu bych se zatím nebál, ale budoucnosti trochu jo. Ono blokováním reklamy to může jenom začít. Firefox již teď pracuje na plně anonymním webbrowseru, tzn. žádná data ani do webové analytiky na straně serveru.

    Že si bude 50 letej skoro děda instalovat tenhle prohlížeč je zatím asi utopie, ale dnešní mladá generace klidně. A ta za 20 let vyroste a bude to pro ni standard.

    Blikající bannery jsou tím nejmenším – dnešní adblock zablokuje vše, kontextovou reklamu i PPC v SERPu. Navíc na každý projekt se hodí něco jiného, jsou české niky, pro které affil program zatím ještě není, nebo jsou natolik specifické že kromě Adsense tam nic jiného vydělávat nebude.

    Snad jenom můžem doufat v to, že se Googlu podaří udržet si Android a prohlížeč Chrome ve velkém % zastoupení.

  4. V praxi se často setkávám s tím, že i některé důležité prvky (např. navigace) jsou dělány tak, že je AdBlock nezobrazí, takže velká část návštěvníků pak nevidí menu… Je dobré si vlastní web projít s/bez Adblockem. Setkal ses tím někdy?

    Jinak na affilu se mi líbí, že je často na bázi doporučení a konverzí z „obyčejného“ obsahu, takže bannery a další nejsou zapotřebí. Samozřejmě ne vždy tomu tak je.

  5. aweae napsal:

    živě.cz a csfd.cz největší hnůj na reklamu.

Díky za váš čas.

Sledujte mě na Twitteru a Instagramu.