Blogerfest 2018 – první festival (nejen) pro blogery
Reading Time: 5 minutesBlogování obecně považuji za jednu velkou nevyužitou příležitost. Pokud to ještě neděláte, pište blog, vážně. Blog je nástroj, který každému, kdo umí psát, nabízí:
- pestrý koníček, díky kterému se můžete dostat k příležitostem a na místa, kam by vás nic jiného nedostalo,
- samozřejmě příjemný způsob obživy, pokud monetizujete (zpeněžujete) blog správně a sehnali jste časem dost čtenářů,
- příležitost vyloženě zbohatnout a to i v českých podmínkách,
- nabídky od zaměstnavatelů, i když zrovna žádnou práci nesháníte,
- seznámení se s novými lidmi, kteří s vámi mají mnoho společného,
- s tím související nové nabídky k obchodní spolupráci, které se vůbec nemusí týkat blogu,
- formu ventilu / terapie, můžete se vypsat z toho, co vás trápí, může vás tím i potkat řešení od někoho, koho trápí totéž,
- naopak budování schopnosti vyrovnat se s kritikou a kritiky,
- nenásilné rozvíjení vlastních schopností, zejména v oblastech, jako jsou focení, pravopis a stylistika, počítačová grafika, kódování, UX atd.,
- inzerentům nabízí vlastní firemní či osobní blog jednu z nejlevnějších forem propagace, pokud v rámci článků vzdělávají ve svém oboru.
To poslední platí i pro nakopnutí byznysu nejrůznějších fotografů, stylistek, realitních makléřů, finančních poradců, pojišťováků, majitelů jakéhokoliv online podnikání, kadeřnic, interiérových designérů, architektů a skoro jakéhokoliv dalšího podnikání. Taky to může být naopak. Z blogerky, která na začátku neuměla fotit, se postupem času může díky blogování stát třeba úspěšná svatební fotografka.
Zkrátka si myslím, že v dnešní době, kdy formální vzdělání neznamená skoro nic, je blog jeden z nejlepších nápadů pro vaší budoucnost, vaší peněženku, váš pracovní i duševní rozvoj, vaše zážitky, vaše příležitosti a tak dále.
Pro profesionální online matadory, kteří se schovávají v anonymitě, mám jednu malou poznámku. Hned mě napadá jeden bloger, který ze samotného blogu nechtěl vydělávat a blogoval čistě pro radost nebo svůj ventil. Díky blogu se mu ale ozval někdo, s kým udělal deal, kterým strčil do kapsy i ty nejvýdělečnější a nejprofesionálnější affiláky v zemi. Pokud se pracovně věnujete čemukoliv, blog je dobrý způsob, jak se o vás mohou dozvědět další profíci z daného oboru. Takové případy jsou paradoxně nejvýdělečnější blogeři u nás, i když na blogu nemají jedinou reklamu. Rozhodně to nepodceňujte.
Když už jsem vás (doufám) navnadil, přesunu se k tématu dnešní pozvánky:
Už příští sobotu, 9.6. se uskuteční první festival zaměřený na blogery v Divadle Venuše ve Švehlovce (kousek od Žižkovské věže v Praze). Blogerky a blogeři se tu navzájem mohou poznat osobně, z přednášek si odnést, jak svůj blog dělat ještě lépe, mohou navázat nové spolupráce a naopak inzerenti tu mohou najít blogy k propagaci svých produktů a služeb.
Co je Blogerfest?
Je to celodenní konference zaměřená na blogy, blogování a vše kolem. Přednášející i účastníci budou známí i méně známí blogeři a influenceři. Během celého dne proběhnou přednášky, workshopy a networking. Ať už mezi blogery navzájem, tak mezi značkami a blogery.
Koho na Blogerfestu uvidíte
Vystoupí například Tereza Salte a Sandra Ježková z Elite Bloggers, které si připravily přednášku nejen o tom, jak uspět v blogování, ale také o žhavém tématu – blogy a spolupráce.
Agentura Elite Bloggers zastupuje blogery v marketingové komunikaci s firmami a následně zajišťuje zprostředkování marketingových kampaní.
Gabriela Bartošovská z blogu Recepty dětem se podělí o zkušenosti s budováním komunity a tím, jak si vytvořit vlastní značku. Je to nejen blogerka, ale také marketérka a spisovatelka.
Blog ji vytáhl z těžké životní situace, píše ho 7 let, vydala stejnojmennou kuchařku, další připravila pro firmy Electrolux a AEG, tři roky po sobě se umístila v TOP 10 (FOOD) Czech Blog Awards a aktuálně pracuje jako obsahový kreativec a PR specialista. Pohled na blogovou scénu tak má ze strany blogera i marketéra.
Zajímá vás, jak se v obrovské konkurenci odlišit? Jak ovládnout Facebook tak, aby z něj přišlo co nejvíce návštěv, jak budovat komunitu, psát svůj příběh a žít své sny?
Lukáš Rada je spoluzakladatel pánského lifestylového blogu Two Gentlemen, jehož snem i cílem je zvýšit úroveň chování mladých lidí. Na Blogerfestu prozradí, jak blog propagovat. Vše budou samozřejmě vlastní tipy, které jim společně s Adamem Šafránkem fungují.
Veronika Tázlerová, milovnice psaní, cestování, módy a vysedávání ve stylových kavárnách ze Stylish coffee se s blogery podělí o tipy jak na Instagram: jak fungují stories, ale proč se třeba “vykašlat na algoritmus”.
Tématem Andy Pavelcové z Fit&fabulous budou důvody, proč psát blog – je špatné chtít za psaní peníze? Jak spolupráce ovlivnily svět blogování?
Tereza Dvořáková má úspěšný blog Latereza a je také copywriterkou na volné noze. Vypráví příběhy firem a splétá jejich sociální sítě. Rozpovídá se o psaní a o tom, jak psát takové články, které budou chtít lidé číst. A nejen to.
Posledním spíkrem bude Kristýna Dolejšová – blogerka, cestovatelka a zakladatelka projektu Za normální holky. Ten vyhrál v CZECH BLOG AWARDS v kategorii COSMO OBJEV 2017 a pomáhá dívkám nabrat ztracené sebevědomí. Kristýna chce, aby lidé začali vnímat skutečnou realitu a ne tu, co najdou na sociálních sítích. Prostřednictvím instagramu ukazuje fotky #bezfiltru. Nedávno také vydala vlastní knihu nazvanou Bez filtru. O “realitě” na sociálních sítích také bude její přednáška.
Proč přijít?
Ať už jste zkušený bloger, copywriter, instagramer… nebo o blogování teprve uvažujete, určitě se dozvíte nové tipy, načerpáte svěží inspiraci a získáte spoustu kontaktů. Během přestávek budou pro blogery připravené workshopy a možnosti k navázání spoluprací. Došito a Tamarki si připravili tvůrčí workshopy. Bude se soutěžit – přímo na místě i na sociálních sítích. O krásné dárky od partnerů: třeba lahve prosecca, poukázky na půjčení koloběžek, o značkové termo prádlo, kosmetické produkty a mnoho dalšího. Na místě se dozvíte o tom, jak se zapojit do sítě Elite Bloggers, jak si vydělat prostřednictvím Plné peněženky nebo založením e-shopu.
A abych nezapomněl. Chvilku budu řečnit i já. Povím vám v základních bodech, jak se přímo živit svým blogem a ne jen paběrkovat díky řasenkám zdarma. A ne, nepůjde jen o affil, spíš o funkční principy, které může použít každý.
Lístků moc není a budou se prodávat už jen pár dní, tak to nenechte na poslední chvíli:
Kdo za Blogerfestem stojí?
Agentura GetFound se specializuje na linkbuilding – propojuje své klienty s dalšími weby a také často spolupracuje s blogery. Pořádání Blogerfestu považují za důležitou součást budování vztahů s blogery, zároveň taková akce v České republice zatím chyběla.