#AffilReview₀₀₁ | Footshop
Reading Time: 3 minutesChtěl bych tady na blogu rozjet takovou novou rubriku. Budu v ní představovat affiliate kampaně, které mě z nějakého důvodu zaujaly a přijde mi fér je pochválit a představit ostatním.
Je jasné, že každý inzerent chce tlačit svou kampaň a je ochotný cpát peníze za článek každému, kdo má na affiláky nějaký vliv. Přesně tomu se chci ale v této rubrice vyhnout, aby byla nezaujatá. Jinak by neměla moc smysl. Na nové kampaně se můžete koukat v kdejakém katalogu. Proto bych rád zdůraznil, že konkrétní kampaně si vybírám sám, nikdo na můj výběr nemá vliv a žádnou odměnu za tyto články nemám a nechci mít. Mám rozepsané zatím dvě tyhle #AffilReview a ve druhém případě se sešlo, že sám chci o kampani napsat a zároveň inzerent nabízel peníze za takový článek. V téhle situaci jsem peníze jednoduše odmítl a je na mě, jestli o kampani napíšu nebo nenapíšu. Zkrátka chci vybírat nezávisle na všech motivech, spřízněných affil sítích a různých kamarádšeftech ty nejzajímavější kampaně.
Sice se to jmenuje AffilReview, ale nejsou to vyloženě recenze. Nemám vyzkoušenou větší propagaci, která by vám řekla konverzní poměry a podobně. Je to spíš takové představení. Zkrátka chci jen pochválit a šířit inzerenty, kteří mi přijdou v dobrém slova smyslu odlišní od ostatních, abyste je mohli zvážit k případné propagaci.
Ale dost bylo úvodních keců.
Footshop
O Footshopu jsem se dozvěděl až na workshopu nedávné Affiliate konference před pár dny. Nejsem totiž úplně cílovka, neujíždím si na teniskách, streetwear ani módě obecně. Přesto mě tahle značka okamžitě oslovila svým přístupem. Čím víc jsem je poslouchal, tím víc bylo zřejmé, že svým oborem žijí. I můj následný průzkum eshopu mi potvrdil, že podobně jako u Applu jejich zákazníci zřejmě nekupují ani tak to, CO prodávají, ale spíš to, PROČ to prodávají.
Dle svých slov vděčí za svůj marketingový úspěch koncentraci na eventy, komunitu, spolupráci s influencery a vlastní kolekce. Podle mě vděčí spíš svému způsobu přemýšlení. Třeba ty marketingové texty na webu, posuďte sami:
„Naše cesta světem tenisek a módy s sebou nese určitou zodpovědnost. Ruku v ruce s růstem Footshopu se zvětšuje i okruh lidí, které jsme svými postoji a názory schopni inspirovat a přimět k zamyšlení. Proto jsme se rozhodli každé 3 měsíce přijít s novým tématem, které nám leží na srdci, o kterém bychom tě rádi informovali a společně se pokusili zasloužit o pozitivní změnu, která by se promítla do běžného života.“
No nekoupili byste si od nich hned nějaké ty boty?
Footshop je už poměrně velký globální eshop, má ale původ u nás. Založili ho dva borci z cz/sk. Mají 3 kamenné pobočky, jejich obrat se blíží půl giga a dál rostou rychlostí 30% ročně. Affil je třetí největší kanál, který se podílí na tržbách 10%. Konverzní poměr je 1,67% a průměrná objednávka 1800 Kč.
Provize je 15-20% pro obsahové partnery a 3-8% provize pro cashback a kuponové portály (+ kupóny na slevu 5-20%). Z propagačních materiálů nabízí klasicky XML feed, slevové kódy, newslettery a produktové fotky.
Zakázáno je spouštět PPC kampaně na brand, promovat vlastní propagační prvky, odstraňovat vodoznaky a promovat neplatné promo kódy, kódy z interního mailingu a kódy jiných affiláků.
Footshop už propaguje na celém světě asi 1500 affiláků, blogerů a influencerů. Jedním z nich je třeba v UK blog thesolesupplier.co.uk s 20 miliony návštěv měsíčně. Pro zajímavost, své followery oslovili ve spolupráci s Footshopem taky Rytmus nebo Sharlota. U blogerů a influencerů je ten model spolupráce často kombinovaný nebo čistě budgetový. Promo na Instagramu má totiž často spíš brandový než přímý výkonnostní dopad.
Kampaň najdete v síti CJ, i když ten nově hodlá kvůli GDPR zobrazovat stránku s právním povídáním o cookies po kliknutí na affil odkaz ještě před přesměrováním na web inzerenta. Obávám se, že to dost zamává s čísly, ale možná se pletu. Inzerent to je ale každopádně zajímavý.