Náhledový obrázek článku Jaký byl Brněnský Affilhero 2018?
6 min čtení 5.10.2018 v kategorii Affiliate marketing, Události z oboru

Jaký byl Brněnský Affilhero 2018?

Nedávno se uskutečnila v pořadí druhá konference AffilHero v Brně, kterou spolupořádá několik významnějších affiliate sítí. Jaké z ní mám dojmy?

Na první předešlé konferenci AffilHero jsem nebyl, takže nemohu srovnávat jídlo a podobně. Co však bylo nepřehlédnutelné, byl zastaralý prostor čtyřhvězdičkového hotelu Bobycentrum. Můžete si přečíst něco o jeho historii. Vystihuje to věta z článku „Symbol velkých a zkrachovalých podnikatelských plánů devadesátých let. Skanzen.“ Tohle bylo skutečně výrazné. Cítil jsem se jako cestovatel v čase.

Nás ale hlavně zajímá obsah.

První přednášku měl Štefan Polgári za síť Dognet. Téma přednášky a rady v ní mi přišly přinejmenším zvláštní. Jeho sdělení bylo, aby se affiláci nezaměřovali pouze na affil. Aby zkoušeli zejména pronájem inzertní plochy. Aby si vytvořili nabídku pro zájemce o inzertní bannerové plochy. Dokonce doporučovat spolupráci s agenturami. Důvodem mělo být, že Dognet stojí o finančně stabilní affiláky, kteří by se mohli díky finančnímu zázemí lépe věnovat affilu. Takovou stabilitu jim má přinést inzerce.

AffilHero Štefan Polgári

Na twitteru jsem se nad tím pozastavoval. Nejen na těmi radami, ale i nad tím, že affiliate síť hlásá „nedělejte jen affil, ať se uživíte“. Jako by sám spolumajitel nevěřil své vlastní službě. Protože se mě na Twitteru někdo ptal konkrétněji, sliboval jsem, že odpovím v článku, co bych udělal já.

Stručně řečeno bych já doporučil všem naprostý opak.

  • Nikdy nepronajímejte inzertní plochy. Pokud je to win-win, pak jde o méně efektivní formu, než affiliate.
  • Agentura přidává dalšího prostředníka do řetězce. Pokud vám nezíská klienta, kterého byste nedokázali získat sami a nevyjedná cenu, kterou byste nevyjednali sami, pak je to krok zpátky. Jako affilák jste ale trochu dál a přímé spojení na inzerenta už máte. Ať už díky jeho programu, nebo díky síti, kde svůj program provozuje.
  • Nepoužívejte bannery, pokud je to jen trochu možné. Jestli vám fungují, znamená to, že cokoliv jiného by vám tam fungovalo lépe.
  • Snažte se o přímý způsob propagace affiliate nabídky a neruště toto flow žádnou jinou metodou zpeněžení. Odvrací to pozornost návštěvníků od vašeho cíle. Proč chcete posílat pracně získaného návštěvníka jinam, když ho můžete sami zobchodovat affiliate nabídkou, případně vlastním produktem? Pokud budete pronajímat inzertní plochy kolem affiliate propagace, je jasné, že o to méně vám ta affiliate propagace bude fungovat.
  • Pokud chcete vydělat víc, zaměřte se na vyšší příčku v potravním řetězci. Tou je vlastní produkt / služba. Pronájem plochy inzerentům nebo využívání prostředníků, jako je AdSense, je krokem zpátky v potravním řetězci.
  • Stůjte si za tím, co nabízíte a nenabízejte něco, čemu sami nevěříte.

Za eHUB jsme pozvali advokátku Petru Dolejšovou z advokátní kanceláře e-legal.cz. Její přednášku považuji za nejlepší a taky nejzábavnější. Ukázala nám, co všechno porušujeme za zákony, aniž bychom si to běžně uvědomovali. Ukázky pro zatraktivnění tématu probíhaly na erotických tématech. Výtky byly v některých případech až strašidelně konkrétní. Petra ukazovala chyby na konkrétních webech. Dost za uši dostal například web vyzivovo.sk přítomného Petera Chodelky.

AffilHero Petra Dolejšová

Síť Affiliate Club ukázala na některá zajímavá čísla. Ukázala, že oproti zahraniční můžeme dodávat e-shopům pětinásobek dnešních 3,5% obratu. Ukázala také, že cashback a kuponové weby nejsou jen významnou částí trhu, ale v případě AffilClubu také většinovou. Samozřejmě za to může hlavně Plná Peněženka. Nejméně polovina přednášky byla o tomto jejich vlastním cashbacku. A taky o jeho předhánění se s konkurenčním Tipli. To je trochu škoda. Připomnělo mi to spor Volsor vs Leadsor, který byl prezentován na Affiliate čtvrtku. Ať už je pravda kdekoliv, zákazníky a partnery tyhle spory nezajímají a spíš to prezentaci projektu škodí.

Milan Pichlík v přednášce ukazoval svou SEO strategii pro obsahové weby. Některé tipy mi přišly zajímavé. Třeba shlukování content strategie do témat namísto klíčových výrazů. Kategorie z nejhledanějších obecných frází. Umisťování odkazů do starších článků. Nebo odstranění sidebaru. Sidebar sice používám, ale rozumím důvodu, proč ho Milan nevidí rád. S tím důvodem souhlasím. I se sidebarem se snažím o co nejlepší focus čtenáře na to, kvůli čemu přišel. Cokoliv, co by ho mohlo vyrušovat, na web nepatří. Zejména bannery. Sidebar často přitahuje pozornost jinam než k obsahu.

AffilHero Milan Pichlík

Co se mi naopak moc nelíbilo, bylo doporučení odstranit štítky. Milan navazoval na nedávnou debatu vyvolanou svým článkem. Ta debata podle mě dospěla k závěru, že štítky sami o sobě nejsou vůbec špatné. Špatné je pouze jejich nesprávné použití. Správné použití, například ohnutí na slovník pojmů, je naopak efektivní. V přednášce se ale Milan bohužel vrátil na začátek a zaškatulkoval štítky jako zlo. Jako by celá ta debata byla zbytečná. Trochu nemístné mi pak přišlo self-promo na závěr týkající se školení kryptoměn. Myslím, že to na affiliate event nepatří, pokud se to netýká kryptoaffilu.

Poslední přednášku měl Jan Řičánek, Konzultant výkonnostní reklamy Seznam.cz o Skliku. Upřímně, té jsem se neúčastnil. Na search PPC se necítím a sám jsem v minulosti dělal pouze FB reklamy. Proto mi přednáška neměla moc, co dát. Od ostatních jsem se dozvěděl, že byla poměrně obecná a základní. Sám to neposoudím.

Následoval networking. Co jsem se dozvěděl, vypili jsme zlomek budgetu. Kolem půlnoci jsme se postupně přesunuli na jakousi diskotéku, kde už každý dopadl různě.

AffilHero všici

Konference samozřejmě nebývají jen o přednáškách. Víkend hodnotím velmi pozitivně hlavně proto, že jsem se seznámil se zajímavými lidmi a kvůli několika zdánlivě drobným tipům z přednášek. V mém případě budou mít tato malá setkání skutečně významný dopad na mé podnikání. Přesně o tom konference jsou. Proto, ať už bude příště místo kdekoliv a přednášky jakékoliv, určitě doporučuji tyhle eventy navštěvovat. Setkáte se s lidmi, které zajímá totéž, co vás.

Stáhni si E-Book Affilák zdarma
(dřív jsem ho úspěšně prodával za 699 Kč)

E-Book Affilák

Své zkušenosti s affiliate marketingem jsem se pokusil shrnout v jediném E-Booku. Popisuji v něm, jak může začátečník vyrůst ve výdělcích dost na to, aby se affilem mohl živit. Jak se stát affilákem na plný úvazek?




7 komentářů u “Jaký byl Brněnský Affilhero 2018?”

  1. Adam Gajdečka napsal:

    Opravdu vynikající fotka, plno lidí tam není vidět vč. mě. Bohužel.

  2. Petr napsal:

    Nemyslím, že adsense musí být krokem zpět. Pokud mám informační web, těžko se mi tam dostává affil. Takže adsense považuji za schůdnou variantu.. Se štítkama souhlas, pokud jsou doplněny navíc popisy, mohou přinést solidní návštěvnost.
    Nevíte náhodou, zda budou k dispozici videa z konference?

    1. Maigi napsal:

      Já věřím, že informační web je naopak tou nejlepší cestou pro affil a vlastní produkty. AdSense bude vždy krokem zpět, protože aby se jim vyplatili tvé výplaty, musí přes tvůj web sem tam něco i prodat. To můžeš udělat sám, efektivněji a za lepší peníze. AdSense bude vždy méně tématický a bude vždy méně znát tvou návštěvnost a jejich potřeby.

  3. Comix napsal:

    Moc hezká ta úvodní fotka, úplně mě je z ní líto, že jsem tam nebyl a nemohl o přestávce podat pár otázek.

  4. Dj Pietro napsal:

    Sem dostal za ty lichotky ban nebo co…

    V mnoha případech funguje PPC reklama na webech publisherů líp z toho důvodu, že publisher ve většině případů nedokáže na web inzerenta dodat dostatečně široký spektrum zákazníků, aby to časem ať umýslně nebo vývojem nabídky společnosti nedokázaly fixnout minimalizováním zbytečných výdajů. A je to jak v čechách tak i v zahraničí, takže vývoj příjmů z affiliate programu má v mnoha případech křivku jako slunce během dne putující po obloze, takže pokud jako publisher naskočim k velký společnosti, která rozšiřuje působnost a aktivně akvizuje nový zákazníky, tak mam samozřejmě mnohem větší šanci, že z toho za tu chvilku něco vymáčknu. Pokud publisher dokáže dodat hodně široký spektrum zákazníků, který maj zájem o hodně širokou řadu produktů, tak už publisher nekoketuje mezi ppc a affilem, ale zasahuje do přímýho prodeje reklamy atd.

    1. Maigi napsal:

      „Sem dostal za ty lichotky ban nebo co…“
      „Sem za ty lichotivý komenty dostal ban nebo co, tak to napastuju ještě sem, když už jsem se s tim psal…“

      To jako vážně? Poslal jsi 3x stejný komentář a tohle k tomu přidáš jen proto, že jsem to nestihl schválit v prvních 10 minutách? A koukám, že teď už počtvrté. Mám i něco, jako je život a práci. A taky to není žádnou mou povinností.

  5. Comix napsal:

    Když mi to neukáže komentář odeslán, tak to beru tak, že se poslaný data někde ztratily nebo je smazal antispam a koment posílám znova, sorry. Jsem sem po několika letech náhodou zabloudil, ale z toho „po pár letech stále stejnýho stavu českýho affilu“ se mi rozbušilo srdce, tak radši zase půjdu zpátky svojí cestou. Ať se daří…