Affiliate marketing Jak propagovat

Affil pro líné aneb o přímé PPC arbitráži

6.4.2015 3 min čtení

Affil pro líné aneb o přímé PPC arbitráži

Reading Time: 3 minutes

Přímá PPC arbitráž je technika, kterou zakazuje Sklik, AdWords i velká část samotných affiliate programů ve svých podmínkách. Důvodem je vznik duplicitních inzerátů se stejnou nabídkou mířící na stejný web, pouze s jiným ID affiláka. Na Facebooku tato technika ale stále prochází. Jak díky ní vybudovat funkční affiliate kampaň bez webu, bez databáze a bez jakéhokoliv vlastního zdroje trafficu či konverzí?

PPC arbitráž je prosté inzerování affiliate odkazu na web inzerenta. Principem je pouze koupit co nejlevněji návštěvnost a získat za ni co nejvyšší provizi. Nepotřebujete vlastní web ani shánět traffic, protože na Facebooku si ho koupíte, kolik chcete. Vaším jediným úkolem bude optimalizovat kampaně tak, aby byla cena za proklik co nejlevnější, znásobit rozpočet úspěšným kampaním a říct si o vyšší provizi.

  1. Co nejlevnější cena za proklik

    Samozřejmě ani vy se nebudete chtít potkat s konkurenční nabídkou vedoucí na stejný web. Proto je ve vašem zájmu vymýšlet netradiční cílení a inzerovat tam, kde to většinu konkurentů nenapadne. Takové cílení vám také zajistí levnější cenu za proklik, kterou potřebujete, aby byla arbitráž co nejefektivnější.

    Dám vám příklad, jak nad tím přemýšlím a co zkouším u svých kampaní.

    Inzeroval jsem mikropůjčky Zaplo, protože vím, že kampaně na půjčky konvertují klidně i 30%, což je v lead-gen affilu extrém. Druhým argumentem byla vysoká provize 1370,- od eSpolupráce a třetím velikost trhu. Všechna čísla hrají pro úspěch kampaně. Nechtěl jsem se postavit vedle ostatních firem, nabízející půjčky a na Facebooku určitě nikdo nevyplní mezi své zájmy špatné hospodaření s výplatou. Představil jsem si tedy typickou personu a zacílil na fanoušky ČSSD 🙂

    Teď to neberte jako návod, protože u toho jsem utratil 1800 Kč bez jediné konverze, ale je to příklad, jak můžete inzerovat fanouškům úplně nesouvisejícího oboru za levné peníze. Důvodem je fakt, že vaše cílovka má společné více než jedno téma. Stačí se zamyslet nad společnými faktory.

  2. Násobení úspěšných kampaní

    Abyste vůbec něco poznali, dostaňte na web alespoň 2000 prokliků během maximálně 4 dnů. Spusťte kampaň s minimální útratou 400,- Kč / denně a spusťte jich tolik, kolik jen váš rozpočet unese. Čím víc, tím líp. Stále mluvím o jednom affiliate programu. Všechny kampaně budou vést na jediný web, střídat budete obrázky, texty, CTA v inzerátu. Čím víc variant bude spuštěných, tím větší budete mít šanci na nalezení ideálního inzerátu. To bude ten, kde vám bude vycházet konverze nejlevněji a zároveň jich bude schopen dodat větší množství. (Je vám na nic inzerát, který dodá jednu konverzi za pár drobných, potřebujete objem.) Takovému inzerátu ztrojnásobíte rozpočet, ty nejhorší povypínáte a těm průměrným vymyslíte nové varianty.

    Pokud vám affiliate program nenabídne vlastní děkovací stránku, použijte na každý inzerát jiné SUB ID nebo SOURCE identifikátor.

  3. Vyšší provize

    Nejlepším argumentem pro zvýšení provizí od inzerenta budou dvě čísla. První ukažte, kolik aktuálně dodáváte konverzí, ve chvíli kdy víte, že je to slušný začátek (například nižší stovky měsíčně). Druhé číslo bude odhad, kolik jste schopni dodávat při navýšení provize o třetinu, o polovinu a podobně.

    Uveďte něco ve smyslu:

    „Dnes investuji 1.000 korun denně a vám z toho chodí XY konverzí denně. Pokud bych měl o polovinu víc, mohl bych si dovolit investovat 1500 až 2000 denně. Nárůst konverzí tak může být dvojnásobný.“

    Nedávejte konkrétní slib, protože tu často přímá úměra nefunguje. Zvýšení provize vám ale nezvedne útratu, takže jde vlastně o čistý zisk, který můžete celý reinvestovat. Určitě nepodpoříte vyšší provizi argumentem, že máte hypotéku. Snažte se první měsíce nebrat si žádný zisk pro svou potřebu.

Přímá affiliate arbitráž je jedna z nejjednodušších metod úspěšné propagace, kterou znám. Když už u ní máte tak málo věcí na práci, dejte si na nich o to víc záležet. Používejte kvalitní obrázky, mnoho variant textů a určitě si kupte nějakou smyslupnou doménu, kterou budete inzerovat, a která bude přesměrovaná na váš affiliate odkaz. Určitě nechcete, aby váš inzerát vypadat třeba takto:

tracking

Jeden komentář
  1. Andrea

    Pri tejto technike je potrebné mať aj vysoký kapitál a nejaké aspoň trošku pokročilé skúsenosti s PPC, lebo človek môže dosť veľa prerobiť.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.