5 online strategií, které mi vydělaly nejvíc peněz
Reading Time: 3 minutesOnline prostředí nabízí spoustu cest, jak si relativně pohodlně vydělat peníze z domova. Několikrát se mi podařilo vydělat si takhle za krátkou dobu statisíce v různých oborech a různými způsoby. Samozřejmě tomu předcházelo mnohem víc situací, kdy tomu bylo naopak a nejenom předcházelo. Některé trefy se totiž obtížně opakují. Když už ale chcete zopakovat nějaký svůj úspěch, je dobrý nápad si sepsat, co vám v minulosti vydělalo nejvíc peněz. Je to skvělý odrazový můstek. V dnešním článku vám ukážu svou retrospektivu. Co mi v minulosti vydělalo nejvíc peněz.
Není to seřazené. Něco mi udělalo třeba rekordní měsíc, něco jiného rekordní délku stabilně vysokých výdělků, něco byla vyloženě nárazová věc, něco mě zase nestálo žádné úsilí ani čas. Těžko to poměřovat.
1) Lead gen
V affiliate marketingu jsem nejvíc peněz vydělal z provizí za leady, konkrétně tady na blogu popisovaný projekt o hubnutí. Recept, který to vykopnul do zajímavých výdělků, vnímám jako recept o třech ingrediencí: konverzní poměr + efektivní Facebook reklamy + peníze.
Vtip je v tom, že reálně jsem nepotřeboval nic z toho. Na Facebook reklamy jsem sehnal člověka, který s nimi měl zkušenosti, na peníze investora, který mi to sám nabídl, když jsem se zmínil, co chci dělat a konverzní poměr? Ten mi zajistily postupné A/B testy na návštěvnících z reklam někoho jiného, zaplacených z peněz někoho jiného. Zkrátka stačilo dát dohromady 3 konkrétní lidi.
2) Domain redirect
Z pohledu ROI to jasně vyhrává mých pár domén a to i z pohledu časových investic. Doména nic moc nestojí a máte rok na to, zjistit, jestli má nějakou návštěvnost sama o sobě, a jestli dokáže vydělat víc, než stojí. Můžete si dovolit hodně pokusů, protože jedna pořádná trefa v pohodě všechny ostatní zaplatí. Pár domén mi už zaplatilo mnohonásobky svých nákladů, ale jedna z nich má roi vyloženě ve statisících procent. Podrobněji jsem tyhle metody popsal v článku: Kontroverzní návštěvnost z překlepových domén v affiliate marketingu.
3) redirect a smazání koupeného webu
Koupil jsem už hezkou řádku webů. Jednoznačně nejefektivnější bylo, když jsem nějaký starší web koupil jen kvůli jeho síle ve vyhledávačích a ten pak přesměroval na svůj nový, efektivnější a modernější web. Samozřejmě jsem si musel dávat pozor, abych pečlivě přesměroval každou podstránku, na novém webu pro ni vyrobil její ekvivalent a ten naplnil stejným nebo obohaceným textem.
Většinou jsem si vyrobil nějaký moderní affil web na WordPressu a pak k němu koupil nějaký hodně starý web se slušnou historií, kde žádný redakční systém nebyl. Někdy byl docela oříšek z toho vypreparovat ty texty, obrázky a další zdroje. Odměnou ale byla celkem běžná situace, kdy jsem z nového webu po přesměrování vydělal za měsíc to, za co jsem přesměrovaný web koupil. Okamžitě po přesměrování jsem získal návštěvnost z pozic původního webu. Postupně se to pak začalo ještě zlepšovat, jak si vyhledávače spojily kvalitní obsah, slušnou historii, odkazovou sílu a moderní, rychlý, responzivní design.
4) content sale
Pořád se mi osvědčuje, že vlastní produkt je pro online vydělávání to nejefektivnější. U fyzických produktů se špatně škáluje a je to daleko od té původní představy pohodlného vydělávání odkudkoliv. Virtuální produkt má tu výhodu, že s rostoucím počtem prodejů nijak zvlášť nenavyšuje nároky na provoz takového podnikání.
Mně je nejpříjemnější textová forma. Proto jsem prodával e-book, členství nebo e-mailový kurz. Na videa moc nejsem. Každý z těch produktů se bohatě vyplatil a nejcennější je, že takový produkt může sloužit a vydělávat celé roky. Když ho tedy neuvolníte zdarma, jako jsem to udělal dvakrát 🙂
5) personal brand HR
Poslední bod se málokde zmiňuje. Blogování má hodně různých výhod a jedna z méně viditelných na první pohled je budování osobního brandu, díky kterému můžete získat kšeft, spolupráci, nebo vyloženě zaměstnání. Jen díky blogování, sdílení svého know how a osobnímu brandu, který z blogování časem vznikl, jsem získal postupně 4 pracovní pozice s platem okolo nebo nad 50 tisíc měsíčně zcela bez akademického vzdělání. A protože to celkově dělá hodně měsíců, dlužím blogu za hodně. Ne vždy to musí být nějaký banner nebo odkaz, co vám z blogu přinese peníze.
Matouš z Dvazelenači.cz
Dnes opět velmi zajímavý článek. Na ty překlepovky zřejmě mrknu a taky na tu 3. Chcete mi říci, že jste koupil překlepovku a tu přesměroval na afil? Díky za vaše články! Jsem velice nápomocné :) Matouš
Maigi
Jojo, na vygenerovaný textový affil odkaz. Díky :)
Patrik
Pěkné taktiky. Několik jsem jich také zkoušel. Docela by mě zajímalo, jestli 1 a 2 mají cenu i v dnešní době :) Tzn. o 4 roky později.